3 Minutės
Nissan drąsus žingsnis į kietojo kūno baterijų technologijas
Daugelį metų Nissan nuosekliai investuoja į kietojo kūno baterijų (solid-state batteries) technologijų plėtrą, laikydama jas pagrindine ateities elektromobilių (EV) kryptimi. Nepaisydama finansinių iššūkių, Japonijos automobilių gamintoja tvirtai pasiryžusi pristatyti naujos kartos baterijas, galinčias pakeisti visą elektromobilių rinką. Pirmasis Nissan serijinis automobilis su pažangiomis kietojo kūno baterijomis planuojamas išleisti 2028 metais, o ekspertai prognozuoja, jog jis nustatys naujus standartus nuvažiuojamam atstumui, įkrovimo greičiui, sąnaudų efektyvumui bei baterijų integravimo lankstumui.
Pagrindiniai pranašumai prieš įprastas ličio jonų baterijas
Kietojo kūno baterijos yra didelis žingsnis į priekį palyginus su dabartiniais ličio jonų sprendimais. Nissan naujieji baterijų moduliai pasižymi iki 30% didesniu energijos tankiu, sumažintomis gamybos sąnaudomis ir itin sparčiu įkrovimu. Novatoriškumas slypi skystų elektrolitų keitime kietomis medžiagomis, kas užtikrina efektyvesnį temperatūrų valdymą ir kompaktiškesnę ląstelių architektūrą. Tokia pažanga didina tiek saugumą, tiek patikimumą, o taip pat leidžia kurti lankstesnius automobilių dizainus ir užtikrina didesnį atstumą tarp įkrovimų.
Veikimo efektyvumas ir pritaikymas ateities modeliuose
Nissan pabrėžia, jog neskubės su naujos technologijos įdiegimu – gaminių planavimo vadovas Christophe Amblard teigia: „Kietojo kūno baterijos bus paruoštos 2028 metais, tačiau nesiruošiame skubėti. Svarbiausias prioritetas – technologijos patikimumas ir visiškas klientų poreikių atitikimas.“ Nissan siekia užtikrinti, kad kietojo kūno baterijos būtų kruopščiai išbandytos ir saugios, taip išvengiant ankstyvų rizikų ir užtikrinant vartotojų pasitikėjimą.
Nors šios naujos kartos baterijos debiutuos pilnai elektriniame modelyje, sklando gandai, kad ir legendinis Nissan GT-R gali pasinaudoti šiuo proveržiu. 2023 metų Hyper Force koncepcinis modelis jau pristatė įspūdingą 1 360 AG elektrinę pavarą, tačiau naujausi pranešimai rodo, kad būsimasis GT-R greičiausiai pirmiausia pasirodys kaip iš tinklo įkraunamas hibridas (plug-in hybrid), o tai iliustruoja Nissan lankstumą elektrifikacijos srityje.

Nissan elektrifikacijos strategija ir rinkos konkurencija
Nissan spartina savo elektrifikacijos programą ir aktyviai tiria kietojo kūno baterijų integravimo galimybes tiek visiškai elektriniuose, tiek hibridiniuose (plug-in hybrid) automobiliuose. Pasak Amblard, „Vertiname visas galimas taikymo kryptis. Nors technologijos vystymasis dar tik įsibėgėja, mūsų tikslas – maksimaliai ištirti kiekvieną galimybę.“
Nissan planai dėl kietojo kūno baterijų gamybos glaudžiai sutampa su tokių pasaulinių milžinų kaip Toyota, Stellantis, Volkswagen Group, BYD ir SAIC tikslais – visi siekia pradėti gamybą iki 2020-ųjų pabaigos. Tuo tarpu didžiausias pasaulio baterijų gamintojas CATL planuoja ribotą kietojo kūno elementų gamybą pradėti jau 2027 m. Konkurencija intensyvėja ne tik tarp tradicinių automobilių gamintojų – technologijų milžinės Xiaomi ir Huawei taip pat registruoja patentus, akcentuodamos augantį susidomėjimą pažangiomis elektromobilių baterijų inovacijomis.
Rinkos pozicionavimas ir konkurencinis pranašumas
Sutelkdama dėmesį į kietojo kūno baterijų inovacijas, Nissan išsiveržia į elektromobilių rinkos priešakį. Tikimasi, kad šie technologiniai pasiekimai užtikrins ilgą nuvažiuojamą atstumą, mažesnes eksploatacines išlaidas ir aukštesnius saugumo standartus – tai patrauks tiek naujų automobilių pirkėjus, tiek ištikimus Nissan gerbėjus. Pasirinkusi kokybe grįstą vystymo kelią, Nissan siekia ne tik lygiuotis su Tesla, bet ir tapti kietojo kūno baterijų rinkos lyderiu. Artimiausi metai žada spartų EV technologijų progresą bei naujas galimybes elektromobilių gerbėjams visame pasaulyje.

Komentarai