Mercedes-AMG GT XX konceptas: naujoji elektrinių sportinių sedanų era | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Mercedes-AMG GT XX konceptas: naujoji elektrinių sportinių sedanų era

Mercedes-AMG GT XX konceptas: naujoji elektrinių sportinių sedanų era

2025-06-26
0 Komentarai Simona Vaičiulytė

5 Minutės

Mercedes-AMG GT XX konceptas: žengiant į naują elektrinių sportinių sedanų etapą

Mercedes-AMG pristatė savo naujausią ateities viziją – GT XX konceptą. Šis visiškai elektrinis super sedanas yra išties revoliucinis, pasižymintis pribloškiančia galia, pažangiomis technologijomis ir įtraukiančia vairavimo patirtimi, kurią papildo legendinis V-8 garsas. Su šiuo debiutu Mercedes-AMG siekia susigrąžinti lyderio poziciją itin aukštos klasės sportinių sedanų segmente ir mesti iššūkį tokiai konkurencijai kaip Lucid Air Sapphire ar Porsche Taycan Turbo GT.

Dizainas: drąsus žingsnis elektrinių automobilių estetikoje

Mercedes-AMG GT XX konceptas išsiskiria iš bet kokio kampo. Jo išvaizda apjungia paveldą ir inovacijas – ryškus priekinės dalies dizainas įkvėptas legendinio C111 superautomobilio ir nudažytas išskirtine oranžine spalva. Nors kai kuriems priekinis vaizdas gali pasirodyti netradiciškas, tačiau GT XX aerodinaminiai siluetai yra agresyvūs ir neabejotinai pripildyti Mercedes-Benz dvasios.

Aerodinaminis efektyvumas tapo pagrindiniu GT XX kūrimo tikslu. AMG inžinieriai pasiekė įspūdingą 0,198 oro pasipriešinimo koeficientą – beveik identišką rekordiniam Lucid Air (0,197) – naudodami kūrybiškus sprendimus. Vienas iš jų – anglies pluošto ratlankių dangčiai su penkiomis judančiomis plokštelėmis, kurios prisitaiko prie stabdžių vėsinimo poreikių ir oro srauto. Unikalus sprendimas – šios plokštelės veikia tik iš automobilio judėjimo sukauptos kinetinės energijos, nepriklausomai nuo pagrindinės akumuliatoriaus, taip minimizuodamos masės didėjimą.

Inovatyvus ir tvarus interjeras

GT XX koncepto interjeras įkūnija futuristinę ir tvarią prabangą. Įspūdingos anglies pluošto sportinės sėdynės su individualizuotu paminkštinimu, pagamintu pagal skaitmeninius kūno nuskaitymus, išryškina automobilio sportiškumą. Daug dėmesio skiriama tvarumui – sėdynių apmušalai ir salono apdaila pagaminti iš perdirbtų GT3 lenktyninių padangų. Tai ne tik pabrėžia AMG įsipareigojimą aplinkai, bet ir sukuria unikalią, jaukią aplinką. Ryškiai oranžinės detalės bei foninis apšvietimas papildomai akcentuoja aukštųjų technologijų charakterį.

Tarp pažangių technologijų – dvigubi planšetės tipo ekranai ir sportiško tipo vairas (yoke), kuris turi sukimams skirtas valdymo svirtis bei pavarų perjungimo menteles. Tai užtikrina išskirtinai įtraukiančią ir skaitmenizuotą vairavimo patirtį, būdingą pažangiausiems AMG elektromobiliams.

Po variklio dangčiu: išskirtinė galia ir naujos kartos technologijos

Mercedes-AMG GT XX koncepto širdis – pažangi elektrinė jėgainė. 800 voltų sistema su inovatyvia baterija leidžia itin greitai pasikrauti – net iki 850 kW įkrovimo galia per didelę dalį įkrovos kreivės. AMG teigimu, vos per penkias minutes galima papildyti 400 kilometrų (apie 250 mylių) ridą, o tai yra naujas elektrinių sedanų našumo etalonas.

Efektyvi keturių varomųjų ratų sistema išdėstyta per du elektrinius pavaros blokus su trimis ašies krypties varikliais – dviem gale ir vienu priekyje. Bendra galia siekia įspūdingus 1340 AG, taip lenkiant Lucid Air Sapphire (1234 AG) ir realiai konkuruojant su Porsche Taycan Turbo GT, tik šiek tiek nusileidžiant Xiaomi SU7 Ultra (1548 AG).

Kiekvienas variklis komplektuojamas su individualia planetarine pavarų dėže ir vandens aušinamu keitikliu, o tiek varikliai, tiek transmisija aušinami atskirai alyva, užtikrinant efektyvų šilumos valdymą. Priekinio pavaros bloko galimybė atsijungti važiuojant lygiai ar riedant padidina energijos efektyvumą. Tiesiogiai aušinamos cilindrinės akumuliatoriaus celės, kurių AMG patentuotas dizainas, leidžia išlaikyti didelę apkrovą net lenktynių trasose.

AMG garsas ir vairavimo potyriai

Nė vienas AMG nekeltų tikro įspūdžio be įspūdingo garso takelio – GT XX konceptas išlaiko šią tradiciją. Nors tai visiškai elektrinis automobilis, jo vairavimą lydi įspūdingi, V-8 variklį primenantys skaitmeniniai garsai. Dėka inovatyvių garsiakalbių, integruotų priekinėse žibintuose, kiekvieną pagreitėjimą lydi autentiškas V-8 riaumojimas tiek išorėje, tiek salone. AMG vadovo Michaelo Schiebe žodžiais, tai „geriausias V-8, kokį esame sukūrę“, nors ir skaitmeninis. Valdymo mentelės bei imituojama pavarų dėžė dar labiau įtraukia į sportišką, dinamišką vairavimą, panašiai kaip Hyundai Ioniq 5 N elektriniuose modeliuose.

Našumas, pozicionavimas ir ateities perspektyvos

GT XX konceptas žymi naują lygį elektrinių sportinių sedanų rinkoje. Išskirtinis našumas, technologinė pažanga ir aiškus prekinio ženklo identitetas liudija Affalterbach gamintojo troškimą pirmaujanti elektrifikuotų sportinių automobilių eroje. Nors kai kurios šou automobiliui būdingos detalės – unikalūs šviesos efektai ar LED juosta gale – galutiniame gaminyje gali būti pritaikytos ar išnykti dėl teisinių reikalavimų, daugybė inžinerinių sprendimų jau pasiruošę serijinei gamybai ant specialios AMG elektrinės platformos (AMG.EA).

Pasaulinė konkurencija ir iššūkiai

Nors Mercedes-AMG elektrinis super sedanas susidurs su stipria pasauline konkurencija, jo parametrai leidžia užtikrintai varžytis tiek su žinomais, tiek su naujais žaidėjais. Lucid Air Sapphire ir Porsche Taycan Turbo GT užkelia labai aukštą kartelę, tačiau GT XX išskirtinė dinamika, prabanga ir prekinio ženklo istorija suteikia tvirtą atsaką. Tarp naujų konkurentų paminėtinas Xiaomi SU7 Ultra, kuris pagal daugumą GT XX rodiklių jau prilygsta ar net lenkia ir yra siūlomas Kinijoje.

Nepaisant technologinės pažangos, vis dar svarbūs geopolitiniai ir ekonominiai veiksniai. Gamyba Vokietijoje galėtų reikšti papildomus importo mokesčius JAV rinkai, be to, vis dar išlieka aukštų baterijų kainų ir tiekimo grandinės iššūkių – bendra problema visiems norintiems tapti elektrinio našumo lyderiais.

AMG siekis tapti elektrinio našumo lyderiu

Šiandien automobilių rinkoje daug gamintojų vis dar remiasi kompromisiniais, sudėtingais hibridais, tačiau Mercedes-AMG aiškiai renkasi drąsų, visiškai elektrinių modelių kelią – būtent tokiu pavyzdžiu tampa GT XX konceptas. Toks kryptingas įsipareigojimas elektrifikacijai žada naują našumo automobilių ateitį, kurioje su nulinėmis emisijomis derės netikėta galia, įspūdingas dizainas bei emocijos. Automobilių entuziastai jau gali tikėtis ateities, kurioje V-8 garsas ir toliau skambės, tik jau modernioje, tvarioje aplinkoje.

Mercedes-AMG GT XX konceptas parodo, ką galima pasiekti sujungus aistrą, inovacijas ir našumą elektrifikacijos eroje. AMG ruošiasi jau kitąmet pristatyti savo pirmąjį serijinį elektromobilį – šis super sedanas tampa nauju etalonu, kaip Mercedes-Benz iš naujo apibrėžia elektrinės prabangos ir sportiškumo sampratą.

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą