Toyota iškelia kartelę: nauja revoliucinė keturių cilindrų variklių šeima | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Toyota iškelia kartelę: nauja revoliucinė keturių cilindrų variklių šeima

Toyota iškelia kartelę: nauja revoliucinė keturių cilindrų variklių šeima

2025-06-27
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Toyota pristato išskirtinį keturių cilindrų variklį

Toyota pasiryžusi pakeisti automobilių pramonės veidą – pristatomas naujos kartos keturių cilindrų benzininis variklių asortimentas, žadantis suderinti efektyvumą ir stulbinančią galią. Šioje inovatyvioje šeimoje yra tiek atmosferiniai, tiek turbininiai varikliai – 1,5 l ir 2,0 l benzininiai agregatai, sukurti orientuojantis į lengvą konstrukciją ir kompaktiškus matmenis. Nors pagrindinis projektavimo tikslas – maksimali kuro ekonomija, Toyota Gazoo Racing komanda užtikrina, kad entuziastams netrūks džiaugsmo dėl dinamikos.

G20E variklio debiutas: superautomobilių galia „karštame“ hečbeke

Naujasis G20E keturių cilindrų variklis pirmą kartą parodytas GR Yaris M koncepcijoje Tokijo automobilių salone – jis sumontuotas virš galinės ašies šiame išskirtiniame vidurio variklio hečbeke. Kartu su galingu IHI turbokompresoriumi, pradinė numatoma galia siekia 400–450 AG. Tačiau Toyota inžinieriai patvirtino, kad su didesne turbina galimi net ir 600 AG rodikliai – tokio lygio galia būdinga tik aukščiausios klasės superautomobiliams.

Palyginimas: nauji pajėgumo standartai

Palyginimui – ankstesnis Toyota G16E-GTS trijų cilindrų turbo variklis (naudojamas GR Yaris, GR Corolla ir Lexus LBX Morizo RR modeliuose) pasiekia iki 300 AG. Naujasis G20E iš esmės pranoksta šį rodiklį ir netgi gali varžytis su Mercedes-AMG M139l varikliu (469 AG C63 hibridiniame modelyje) ar retuoju Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR (440 AG, pagaminti tik 40 vienetų). G20E žada naują keturių cilindrų našumo etaloną serijinėje gamyboje.

Lanksti inžinerija: pritaikymas naujai sportinių automobilių kartai

Toyota 2,0 l variklio versija pritaikyta tiek išilginiam, tiek skersiniam įrengimui, tad galima naudoti įvairiausiose sportinių automobilių platformose – nuo priekinio variklio sportinių modelių iki vidurio ar galinio variklio egzotikų. Pramonėje sklinda kalbos, kad naujasis motoras gali būti naudojamas atnaujintose Celica ir MR2 versijose ar ateities GR86, o legendinis Supra modelis ir toliau bus plėtojamas, svarstant ir hibridines versijas.

Specifikacijos ir išskirtiniai techniniai sprendimai

  • Darbinis tūris: 1,5 l ir 2,0 l variantai
  • Turbininė versija: 400–450 AG (galimas ir 600+ AG potencialas)
  • Lengva ir kompaktiška konstrukcija
  • Plačios modifikavimo galimybės
  • Tinka tiek priekiniams, tiek galiniams variklių išdėstymams

Toyota inžinieriai pasirūpino didesniais atstumais tarp cilindrų, todėl šį variklį galima smarkiai modifikuoti – panašiai kaip legendiniame 2JZ, kas itin džiugina automobilių tiuningo entuziastus. GR Yaris M modelio važiuoklė buvo kiek pailginta, kad būtų galima sumontuoti galinį variklį, kas tik dar kartą parodo projekto sportines ambicijas.

Rezultatai ir emisijos: pusiausvyra tarp galios ir reikalavimų

Nors G20E variklis gali sumušti dabartinius keturių cilindrų galios rekordus, realų pajėgumą gali apriboti vis griežtėjantys emisijų standartai. Toyota tikėtina sieks išlaikyti pusiausvyrą tarp įspūdingos galios ir ekonomiškumo, o galingiausios versijos bus siūlomos sportui ar riboto leidimo automobiliuose, kur taršos reikalavimai švelnesni. Net ir serijinis 400+ AG keturių cilindrų modelis bus reikšmingas pasiekimas, stiprinantis Toyota pozicijas tarp sportinių automobilių mėgėjų.

Bendradarbiavimas ir inovacijos: vidaus degimo variklių ateitis

Toyota naujų variklių kūrimas – platesnės Japonijos automobilių pramonės strategijos dalis siekiant pratęsti vidaus degimo variklių erą. Paraleliai Mazda tobulina rotacinius variklius, Subaru – bokserinius agregatus. Visos trys kompanijos investuoja į hibridizaciją bei tiria anglies dioksido atžvilgiu neutralių degalų (skystas vandenilis, pažangūs biokuras, sintetiniai degalai) galimybes, kad sportiniai automobiliai išliktų aktualūs ir tvarūs ateityje.

Rinkos tendencijos: vidaus degimas prieš elektrifikaciją

Nepaisant pasaulinių tendencijų elektriniams automobiliams, Toyota lieka ištikima aukštos galios vidaus degimo varikliams. Valdybos pirmininkas Akio Toyoda neseniai pakartojo, kad elektromobiliai sudarys tik apie 30% rinkos, nors Tarptautinės energetikos agentūros duomenimis, pernai EV sudarė daugiau nei 20% pasaulinių pardavimų. 2025 metams numatomas tolesnis EV augimas, ypač Kinijoje, tačiau Toyota tiki, kad tarp vairavimo entuziastų liks nuolatinė paklausa pažangių benzininių sportinių variklių.

Išvada: naujas keturių cilindrų variklių standartas

Drąsi Toyota keturių cilindrų variklių šeima atspindi gamintojo siekį derinti technologinę pažangą ir tikro sportinio automobilio pojūtį. Įspūdingos galios rodikliai, universalus dizainas ir puikus tiuningo potencialas – G20E bei jo giminaičiai gali pradėti naują vidaus degimo sportinių automobilių aukso amžių. Elektrifikacijai kylant, Toyota įrodo, kad klasikiniame keturių cilindrų variklyje dar daug gyvybės ir galios.

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą