5 Minutės
Įžanga: Kemperis, suprojektuotas aukštiems keliautojams
Keliauti kemperiu – tai laisvė, lankstumas ir nuotykių kupini keliai. Tačiau aukštesni nei vidutinio ūgio žmonės puikiai žino, kad įprasto kemperio erdvė dažnai atrodo per ankšta. Sprendimą rado inžinierius ir gamtos mylėtojas Timas (TimTheEngineer) su partnere Tara – jie suprojektavo išskirtinį, aukštiems keliautojams skirtą Mercedes-Benz Sprinter stovyklavimo automobilį. Šis kemperis – tikras atradimas tiems, kurie nori turėti daugiau vidinės erdvės, keliauti autonomiškai ir mėgautis neprilygstamu patogumu Kanados keliuose ar bet kurioje pasaulio vietoje.
Bazinė transporto priemonė ir specifikacijos: Mercedes-Benz Sprinter su 170 colių važiuoklės baze
Pasirinkta platforma
Šis įspūdingas individualiai įrengtas kemperis kurtas ant Mercedes-Benz Sprinter modelio su ilga 170 colių važiuoklės baze. Dėl erdvaus krovinių skyriaus, patikimos jėgos pavaros ir žinomo patvarumo, Sprinter yra viena geriausių platformų kemperių transformacijoms. Timas įsigijo švelniai naudotą Sprinter po to, kai „Amazon“ atnaujino savo parką elektriniais furgonais. Automobilis buvo beveik naujas, o vienintelė reikalinga techninė priežiūra – generatoriaus keitimas, kas tik patvirtina Mercedes-Benz patikimumą tiek komercinėms, tiek poilsinėms kelionėms.
.avif)
Išoriniai patobulinimai
Buvęs krovininis automobilis aprūpintas tik pagrindiniais įlipimo laipteliais, tačiau Timas ir Tara atliko reikšmingus patobulinimus. Jie sumontavo du AMAuto langus – vieną slankiojančiose durelėse ir vieną priešingoje pusėje; abu langai tamsinti, su integruotais vabzdžių tinklais ir stumdomais skydeliais privatumo ir komforto užtikrinimui. Ant stogo įrengtas funkcionalus stoglangis, efektyvus ventiliatorius vėdinimui bei sumontuoti trys 200 W saulės moduliai, leidžiantys užsitikrinti energijos tiekimą net neprijungus prie išorinio elektros tinklo.
Vidus: atvira erdvė, pritaikyta aukštiems žmonėms
Atviros erdvės koncepcija
Įžengus į vidų pasitinka netikėtai erdvi ir šiuolaikiška aplinka – visa tai pasiekta atviro plano dėka. Vietoje įprastos sienelės tarp vairuotojo kabinos ir gyvenamosios zonos, Timas su Tara pasirinko vientisą erdvę, kuri vizualiai padidina automobilio plotą. Nors tokia sistema truputį sumažina šilumos izoliaciją ir privatumo lygį, šiuos klausimus jie išsprendė su IKEA žaliuzėmis, individualiais langų uždengimais ir Thinsulate izoliacija virš kabinos, užtikrinančia geresnę šilumos kontrolę ir privatumą pagal poreikį.
Vidiniai apdailos sprendimai
Jaukumą kuria iš Baltijos beržo faneros pagamintos spintelės su skaidriu laku, priderintas lubų apdailos sprendimas, prabangūs riešutmedžio stalviršiai, medį imituojančios vinilinės grindys ir klasikinė balta plytelių danga virtuvėje. Šis elegantiškas, tačiau praktiškas dizainas kemperį paverčia tikrais jaukiais namais ant ratų.
.avif)
Daugiafunkcinės erdvės: poilsis, gaminimas ir socialinė zona
Lankstus sėdėjimo bei valgymo sprendimas
Atvira planuotė maksimaliai išnaudoja erdvę, bet ir lemia, kad salono zona tampa poilsio vieta stovint. Abu kapitonų krėslai gali suktis į gyvenamąją dalį, o prie B statramsčio pritvirtintas patvarus stalas ir stalviršio praplėtimas sukuria patogią ir universalią erdvę valgymui, darbui ar pokalbiams po kelionių dienos.
Virtuvės zona: praktiška ir talpi
Gyvenamosios dalies širdis – dvi atskiros virtuvės sritys. Jose įrengtas aukštos kokybės Dometic šaldytuvas su šaldikliu, didelė nerūdijančio plieno kriauklė ir dviejų kaitviečių indukcinė viryklė, todėl galima patogiai ruošti maistą kaip namuose. Daug vietos virtuvės įrankiams ir maisto atsargoms suplanuota spintelėse virš stalviršio ir po juo, o papildomos erdvės išnaudotos po pakelta lovos platforma.
.avif)
Inovatyvi vonios zonos integracija
Po erdviu keleivio pusės stalviršiu paslėptas praktiškas vonios kambarys. Vietoje negilios dušo padėklo, Timas ir Tara sumontavo gilią kriauklę su aukštais kraštais ir vandeniui atspariomis sienelėmis – tokiu būdu išspręsta vietos trūkumo problema. Vonioje taip pat yra nešiojamas kompostuojantis tualetas, o dušas įrengiamas paprastai: tiesiog patraukiamas tualetas, prie lubų pritvirtinama dušo užuolaida su magnetais ir dušo galvutė pajungiama prie netolimos kriauklės maišytuvo. Maksimaliam komfortui, viršuje įstatytas Maxxair ventiliatorius greitai pašalina drėgmę ir kvapus.
Miegamoji zona: Full XL lova ir išmanūs sprendimai aukštiems keliautojams
Lova, pritaikyta aukštam žmogui
Vienas ryškiausių šio kemperio bruožų – pritaikymas Timui, kurio ūgis siekia 193 cm. Kad liktų kuo daugiau vietos, atsisakyti papildomi sienų ir lubų karkasai – apdaila tvirtinta tiesiai prie automobilio korpuso. Taip pavyko įrengti nenuimamą Full XL lovą (203 cm ilgio ir 137 cm pločio), kuri retai sutinkama kemperiuose ir leidžia aukštiems keliautojams patogiai ilsėtis. Prieigą lengvina ištraukiamas laiptelis po spintelių bloku.
.avif)
Drabužių spintos ir sistemų valdymo integracija
Vietoj įprastinių spintelių virš lovos, šalia lovos buvo sumontuota talpi spinta su plačiomis stumdomomis durimis ir keliais skyreliais drabužiams bei daiktams. Šioje vietoje taip pat įrengtas pagrindinių sistemų valdymo pultas: vandens bako lygio, akumuliatoriaus būklės ir šildomų grindų įjungimas. Virš lovos įmontuotas stoglangis tiek apšviečia natūralia šviesa, tiek suteikia galimybę naktį stebėti žvaigždes, tiek leidžia patogiai pasiekti stogą, kai reikia prižiūrėti sistemas ar norisi pasimėgauti vaizdu.
Sandėliavimo erdvė: patogi, talpi ir patikima
Po pakeltos lovos įrengtas savotiškas „garažas“ – plati sandėliavimo zona, lenkianti gamyklinius B klasės kemperius. Be elektros ir santechnikos komponentų, čia lieka daug vietos lauko inventoriui, įrankiams ar dideliems kelionės reikmenims, tad ilgoms stovyklavimo kelionėms pasiruošti paprasta.
Savarankiškumas: energija ir našumas bekelėje
Energijos sistema
Kemperis suprojektuotas tikram autonomiškam gyvenimui – sumontuota 500Ah talpos baterijų sistema su 2000W inverteriu. Elektrą keliautojai pasikrauna iš saulės baterijų, kempingo elektros ar važiuojant, pasitelkus generatorių. Tai užtikrina nuolatinį maitinimą apšvietimui, šaldymui, indukcinei virtuvei ir įrenginių pakrovimui bet kurioje kelionės vietoje.
Vandens sistema
Vandens poreikiams patenkinti įrengtas 136 litrų (36 galonų) gėlo vandens bakas, 26 litrų (7 galonų) boileris ir patogiai po automobilio dugnu sumontuotas pilko vandens bakas. Tokia sistema puikiai tinka tiek ilgoms nepriklausomoms išvykoms, tiek kasdieniam naudojimui.
Rinkos pozicionavimas: kuo šis Sprinter kemperis išsiskiria?
Komerciniai kemperiai kaip Winnebago Revel, Airstream Interstate ar Hymer Grand Canyon gali pasiūlyti prabangą, tačiau dažnai nepasižymi tokiu efektyvumu ir individualumu kaip ši Sprinter konversija – ypač aukštiems vartotojams. Šis modelis išsiskiria patogia miego zona, atviros erdvės planavimu, autonominėmis sistemomis ir kūrybingais sprendimais – visa tai už žymiai žemesnę kainą nei dauguma gamyklinių variantų. Dėl unikalios išplanavimo logikos, protingo medžiagų pasirinkimo ir efektyvių inžinerinių sprendimų, šis individualus kemperis tampa puikiu pasirinkimu ieškantiems funkcionalumo, komforto ir geros kainos bei kokybės santykio šiuolaikinėje kemperių rinkoje.
Išvada: puikus savadarbis kemperis šiuolaikiniam keliautojui
Vos per tris mėnesius Timas ir Tara sukūrė profesionalaus lygio kemperį, kuris patenkins ne tik išrankiausių keliautojų, bet ir aukštų žmonių poreikius. Jų inovatyvus požiūris į DIY kemperių gamybą įrodo, kad su geru planavimu ir kūrybiškumu galima pasiekti gamyklinių modelių lygį ar net pranokti juos pagal patogumą ir energijos naudojimo efektyvumą. Nesvarbu, renkatės ilgametį gyvenimą kelyje ar savaitgalių nuotykius, ši Mercedes-Benz Sprinter kemperio konversija tampa įkvėpimu visiems, kurie nori keliauti be kompromisų.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai