4 Minutės
Mitsubishi sugrįžimas į Europą: strateginis žingsnis su Renault
Mitsubishi Motors pertvarko savo veiklos strategiją Europoje ir žengia reikšmingą žingsnį po to, kai 2020 metais dėl finansinių nuostolių pasitraukė iš šio regiono. Vietoj vienišo bandymo, Mitsubishi pasitelkė Renault partnerystę, siekdama didesnio efektyvumo, bendrų platformų bei spartesnio sugrįžimo į Europos automobilių rinką. Ši aljansas keičia Mitsubishi automobilių gamą, siūlydamas Europai atpažįstamus modelius ir naujus elektrinius variantus, pritaikytus šiuolaikinio vairuotojo poreikiams.
Bendri modeliai: Colt ir ASX naujoje Mitsubishi pasiūloje
Pirmieji Mitsubishi atsinaujinimo ženklai pasirodė su Colt bei ASX modelių debiutu – iš esmės tai Renault Clio ir Captur analogai su Mitsubishi ženklais ir subtiliais dizaino pokyčiais. Šie automobiliai leido Mitsubishi greitai grįžti į konkurencingą Europos automobilių rinką, siūlant patikrintą Renault inžineriją ir atnaujintą išorę.
Jau rugsėjį bus pristatytas visiškai elektrinis SUV, kuris taps kol kas Eclipse Cross įpėdiniu. Modelis kuriamas ant pažangios Renault Megane E-Tech Electric CMF-EV platformos, žadant sujungti Mitsubishi identitetą ir Europos elektromobilių technologijų privalumus. Vėliau šiemet pristatomas erdvus šeimyninis Grandis, sukurtas pagal Renault Symbioz pagrindą – siekiama sudominti šeimas ieškančias praktiškumo ir ekonomiškumo.

Dizainas, našumas ir techninės savybės: išsiskyrimo siekis
Dauguma naujų Mitsubishi modelių Europoje dalijasi technologijomis su Renault, tačiau gamintojas deda pastangas išryškinti savitą identitetą keičiant eksterjerą ir salono apdailą. Numatomam Eclipse Cross EV žadamas autentiškesnis Mitsubishi charakteris, geresnė dinamika bei funkcijos, skirtos šio prekių ženklo gerbėjams. Pagrindinės ypatybės – pažangios saugumo sistemos, robustiškos elektrinės pavaros ir ilgaamžiškumas, kuriuos vertina Mitsubishi klientai.
Specifikacijos remiasi naujausiomis Renault elektromobilių baterijomis ir varikliais, užtikrinančiais konkurencingą nuvažiuojamą atstumą, greitą įkrovimą ir patogumą važinėjant mieste. Užtikrinant pereinamąjį laikotarpį link elektrifikacijos Europoje, Mitsubishi panaudos savo patirtį kuriant įkraunamus hibridinius (PHEV) automobilius.
Prekės ženklo pozicionavimas ir pardavimų planai
Mitsubishi užsibrėžė ambicingus tikslus – Europos rinkoje per metus parduoti 75–80 tūkst. automobilių, kai 2024 m. jų buvo parduota 60 879 (tai net 44 % daugiau nei 2023 m.). Pagrindiniais augimo varikliais išlieka atnaujinti Colt ir ASX su patrauklia kaina ir patikima platforma. Visgi, iššūkių netrūksta, ypač sukantis nuo savos kūrybos modelių.
Bendrovės vadovas Frankas Krolis pabrėžia, kad Mitsubishi siekia kurti daugiau originalių automobilių Europai, tačiau kol kas Outlander PHEV yra vienintelis čia visiškai Mitsubishi suprojektuotas modelis. Ateityje tikimasi išnaudoti ir naujos kartos Renault Clio (debiutas 2025 m.) platformą plėtrai bendrų modelių segmente.
Tuščios nišos: mažųjų miesto automobilių klausimas
Nors atnaujinti modeliai sėkmingi, po Space Star (Mirage) ir Eclipse Cross gamybos nutraukimo dėl sugriežtintų saugumo reikalavimų, Mitsubishi susiduria su svarbia spraga. Vien Space Star 2024 m. sudarė 39 % Europos pardavimų, o įėjimo lygmens miesto automobilio trūkumas gali atverti kelią konkurentams, siūlantiems kompaktiškus, miesto gyvenimui pritaikytus „city car“ sprendimus.
Ar „kei“ automobiliai galėtų tapti sprendimu?
Pramonės lyderiai, tarp jų Stellantis vadovas John Elkann ir Renault buvęs vadovas Luca de Meo, svarsto Japonijoje populiarių „kei“ automobilių adaptaciją Europai. Mitsubishi, turinti didžiulę patirtį šiame segmente, galėtų užpildyti mažųjų automobilių nišą Europoje neinvestuojant milžiniškų lėšų į vietines platformas. Vis dėlto, Frankas Krolis atkreipia dėmesį į sudėtingus euroreglamentus ir skirtingus vartotojų lūkesčius, apsunkinančius šią viziją.

Strateginiai sprendimai: dėmesys hibridams ir įkraunamiems hibridams
Šiuo metu Mitsubishi veikla apima 20 Europos rinkų (2019 m. joje buvo 32), o pagrindinis dėmesys telkiamas ten, kur įmanoma konkuruoti efektyviausiai. Prekės ženklas atsisakė planuotų dviejų nuosavų elektromobilių kūrimo ir savo išteklius nukreipė hibridinių bei įkraunamų hibridinių (PHEV) modelių plėtrai. Globalus Mitsubishi vadovas Takao Kato pabrėžia, jog Europos elektromobilių paklausą padės patenkinti partnerių, tokių kaip Renault ir kiti OEM, pasiūlymai, leidžiantys optimizuoti išlaidas neprarandant aktualumo rinkoje.
Palyginimai ir ateities perspektyvos
Kol tokie konkurentai kaip Toyota, Nissan ar Hyundai spartina elektrifikuotų automobilių pasiūlą, Mitsubishi pragmatiška bendradarbiavimo strategija leidžia greitai pasiūlyti naujienas, bet neišvengia kompromisų. Svarbiausi iššūkiai – savitumo išlaikymas dalijantis platformomis ir atitikimas Europos saugumo reikalavimams. Nepaisant to, orientacija į elektrinius SUV, praktiškus hibridus ir potencialiai inovatyvius miesto automobilius atspindi Mitsubishi siekį išlikti konkurencingam šiuolaikinėje rinkoje.
Apibendrinant, Mitsubishi atsigavimas Europoje grindžiamas patikrinta partneryste, elektromobilizacijos kryptimi bei aktyvia rinkos pozicija, tuo pačiu ieškant naujų galimybių stiprinti savitą identitetą bendradarbiaujant ir kuriant pažangius automobilius ateičiai.
Šaltinis: carscoops

Komentarai