3 Minutės
Automobilių gamintoja Ford susidūrė su sudėtingu 2025 metų antruoju ketvirčiu, kai elektrinių automobilių (EV) pardavimai JAV sumažėjo beveik trečdaliu. Įmonė pranešė per šį laikotarpį pardavusi 16 438 elektrinius modelius – gerokai mažiau nei praėjusiais metais, kai buvo realizuota 23 957 vienetai. Ford šį reikšmingą nuosmukį aiškina keliais veiksniais, kurie paveikė Mustang Mach-E ir F-150 Lightning elektromobilių sandėliavimą bei pardavimus.
Pagrindinės EV pardavimų kritimo priežastys
Ford elektrinių automobilių pardavimų sumažėjimą lėmė dvi pagrindinės priežastys: gamybos ir pristatymo trikdžiai pereinant prie 2025 metų modelių bei didelis Mustang Mach-E atšaukimas. Įmonės atstovas spaudai Martinas Gunsbergas pažymėjo: „Mūsų atstovai negali parduoti to, ko neturi.“ 2024 metų birželį Mustang Mach-E buvo paskelbtas pardavimų draudimas, nes beveik 200 000 šio modelio automobilių teko atšaukti dėl programinės įrangos klaidos. Šis defektas gali užrakinti vairuotoją automobilyje arba neįleisti į vidų, sukeldamas saugumo ir patogumo riziką.
Ford šiuo metu kuria programinės įrangos atnaujinimą, kuris turėtų būti pristatytas trečiąjį ketvirtį. Iki tol pardavėjai negali parduoti Mustang Mach-E, o tai dar labiau sumažina bendrus elektromobilių pristatymo rezultatus.
Modelių rezultatai ir palyginimai
Kiekvieno iš trijų Ford elektrinių modelių pardavimai antrąjį ketvirtį sumažėjo dviženkliu procentu. Elektrinis pikapas F-150 Lightning per metų laikotarpį patyrė 26% kritimą – parduota 5 842 vienetai. Sportiškasis visureigis Mustang Mach-E užfiksavo 19,5% sumažėjimą – parduota 10 178 automobiliai. Tuo tarpu elektrinis E-Transit furgonas patyrė patį didžiausią smukimą – jo pardavimai sumažėjo net 87,7% iki 418 vienetų.

Dizainas ir pozicionavimas rinkoje
Mustang Mach-E ir F-150 Lightning vaidina pagrindinį vaidmenį Ford plėtroje elektromobilių segmente. Mach-E pasižymi dinamišku dizainu ir manevringumu, o Lightning išsiskiria galingumu, vilkimo galimybėmis ir pažangiomis technologijomis, patraukliomis pikapų entuziastams.
Konkurencija: Ford ir GM
Tuo tarpu General Motors (GM) per tą patį laikotarpį pasiekė ženklių laimėjimų – jų elektrinių automobilių pardavimai siekė 46 280 vienetų su tokiais prekių ženklais kaip Chevy, GMC ir Cadillac. GM asortimento plėtra į elektrinius visureigius, pikapus ir prieinamus modelius leido jiems daugiau nei dvigubai padidinti elektromobilių pardavimus metus iš metų, o tai pabrėžė Ford iššūkius šiame segmente.
Žvilgsnis į ateitį: prieinami elektromobiliai nuo 2027 metų
Ford, siekdama susigrąžinti užimamas pozicijas, sparčiai investuoja į naują, prieinamą elektrinių automobilių platformą. Planuojama, kad nuo 2027 metų bus siūlomi pigesni EV modeliai, pradžioje – vidutinio dydžio elektrinis pikapas. Šis strateginis žingsnis leis Ford išplėsti savo pasiūlą sparčiai augančioje elektromobilių rinkoje ir užtikrins didesnį elektromobilių prieinamumą vartotojams.
Apibendrinant galima teigti, kad nors Ford ir patyrė sunkų antrąjį ketvirtį dėl atšaukimų ir tiekimo ribojimų, įmonės įsipareigojimas inovacijoms bei būsimi modeliai gali padėti sustiprinti jos pozicijas konkurencingame elektromobilių sektoriuje.
Šaltinis: electrek

Komentarai