Legendinis 1970 metų Chevrolet Chevelle SS 396 – išlikęs raumenų automobilių laikų liudininkas | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Legendinis 1970 metų Chevrolet Chevelle SS 396 – išlikęs raumenų automobilių laikų liudininkas

Legendinis 1970 metų Chevrolet Chevelle SS 396 – išlikęs raumenų automobilių laikų liudininkas

2025-07-04
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

1970 metų Chevrolet Chevelle: legendinis amerikietiškas raumenų automobilis

Tarp klasikinių amerikietiškų raumenų automobilių 1970 metų Chevrolet Chevelle yra ypač geidžiamas kolekcininkų ir automobilių entuziastų. Nors daugiausiai dėmesio sulaukia SS 454 LS6 modelis su galingu 450 arklio galių varikliu ir ribotu tiražu, šiame straipsnyje akcentuojame retą, išskirtinai gerai išsilaikiusį 1970 metų Chevelle SS 396 – tikrą „gyvą likusį“ automobilį, atspindintį raumenų automobilių aukso amžių.

Gamyklos specifikacijos: SS 396 L34 variklio paslaptis

Pasirodęs gamykloje šis Chevelle puošėsi legendine SS 396 emblema, tačiau 1970 metais iš tiesų turėjo 402 kubinių colių (6,6 litro) variklį – galingesnį nei ankstesnių metų 396 kubinių colių (6,5 litro) agregatą. Nepaisant pakeitimo, markės ženkliukas „396“ buvo išlaikytas dėl nostalgijos ir rinkodaros tikslų.

Šis Chevelle SS 396 komplektuotas su L34 didžiulės kubatūros V8 varikliu, kuris jau gamykloje generavo įspūdingus 350 arklio galių. Dar retesnis L78 variantas su 375 AG buvo pagamintas tik 2144 vienetais, tačiau L34 modelis tapo prieinamesnis didesniam entuziastų ratui – daugiau nei 50 000 Chevelle buvo varomi šiais patikimais ir raumenų automobilių kultūrai būdingą, išraiškingą garsą skleidžiančiais agregatais.

Autentiškas dizainas: raudona spalva ir nepriekaištinga būklė

Šį konkretų 1970 m. Chevelle SS 396 nuo kitų išskiria išskirtinis originalumas. Nors po variklio dangčiu atlikta keletas pataisymų, visi kiti automobilio elementai liko autentiški – tokie, kokius paliko gamykla. Raudonas salonas, retas ir pageidaujamas bruožas, puikiai išsilaikė daugiau nei pusę amžiaus. Originalūs kėbulo paneliai nebuvo renovuoti, todėl šis Chevelle iš tiesų tampa tikru laiko kapsulės pavyzdžiu.

Vėl atrastas paslėptas perlas

Šį SS 396 prieš kurį laiką įsigijo Patrick Glenn Nichols – pripažintas 1970 metų Chevelle žinovas. Jis su šiuo automobiliu buvo susidūręs dar daugiau nei prieš dvidešimt metų drag lenktynių trasose. Ilgą laiką laikytas dingusiu, vėliau automobilis buvo surastas ir pasiūlytas pardavimui. Nors Nichols jau turėjo kitą „raudona ant raudonos“ Chevelle, šis – dėl itin reto varianto ir išsilaikymo – tapo būtina kolekcijos dalimi. Dabar Nichols dalijasi detalia vaizdo apžvalga, pabrėždamas automobilio autentiškumą ir tikrą raumenų automobilio dvasią.

Patobulinimai ir lenktynių paveldas

Nors originalus L34 variklis ir taip buvo galingas, ankstesnis savininkas sumontavo dar daugiau modifikacijų, leidusių Chevrolet Chevelle išnaudoti visas drag lenktynių galimybes. Patobulinimų sąraše – didesni vožtuvai, Hooker išmetimo kolektoriai, Edelbrock įsiurbimo kolektorius, Holley karbiuratorius, kietos kumštelės paskirstymo velenas, užrakinamas Posi Traction diferencijalas bei charakteringas Flowmaster išmetimo garsas.

Nors tikslių modifikuoto variklio galios rodiklių nėra, pagerinimai pavertė Chevelle rimtu konkurentu: aštuntadalio mylios distanciją automobilis įveikė per 7,99 sekundės važiuodamas 139,17 km/val. greičiu, o ketvirtį mylios – per 12,55 sek. su 173,43 km/val. maksimalia sparta. Tokie rezultatai patvirtina šio modelio legendinį statusą tiek gatvėje, tiek trasoje.

Rinkos vertė ir kolekcininko svajonė

Dauguma raumenų automobilių laikui bėgant būna stipriai modifikuoti arba restauruoti. Šis Chevelle išsiskiria savo autentiškumu bei detalų istorijos dokumentavimu. Automobilis nuvažiavęs mažiau nei 65 000 originalių mylių (104 607 km) ir turi visą gamyklinę dokumentaciją, įskaitant originalų surinkimo lapą. Tai – nepaprastai vertingas radinys tiek Chevelle mėgėjams, tiek senų automobilių investuotojams.

Nors šis modelis nėra SS 454 LS6, neperdirbta būklė bei įspūdinga lenktynių istorija leidžia jam išlikti itin geidžiamu tarp klasikinių muscle car kolekcionierių. Autentiškumas kartu su saikingais patobulinimais suteikia išskirtinumo, kurio dažnai trūksta restauruotiems ar perdėtai modifikuotiems automobiliams.

Palyginimas su didžiausiu Chevelle – SS 454 LS6

Nors SS 454 LS6 laikomas visų laikų Chevelle klasika, SS 396 L34 užtikrina patrauklų galios, originalumo ir prieinamumo balansą. L34, nors ir neturi įspūdingų LS6 privalumų, gamykloje išvystęs 350 arklio galių ir pasižymintis lenktynių paveldu, siūlo ir nostalgiją, ir vairavimo aistrą puikiai atspindinčią Amerikos raumenų automobilių tradicijas.

Paveldas tęsiasi

Šis išskirtinis 1970 metų Chevrolet Chevelle SS 396 yra gyva Amerikos automobilių istorijos dalelė. Su išlikusiais originaliais kėbulo elementais, salonu, pilna dokumentacija ir šlovingomis trasų pergalėmis, šis Chevelle yra daugiau nei kolekcinis eksponatas – tai išsaugotas raumenų automobilių paveldas, įkvepiantis naują entuziastų kartą.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą