BMW ir Audi: Dvi Vokietijos Prabangių Automobilių Ikonos ir Netikėtas Pardavimų Atotrūkis | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
BMW ir Audi: Dvi Vokietijos Prabangių Automobilių Ikonos ir Netikėtas Pardavimų Atotrūkis

BMW ir Audi: Dvi Vokietijos Prabangių Automobilių Ikonos ir Netikėtas Pardavimų Atotrūkis

2025-07-05
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

BMW ir Audi: Dvi Vokietijos prabangos ikonos, vienas netikėtas pardavimų skirtumas

2025 metų prabangių automobilių rinka Jungtinėse Valstijose žymi įdomų posūkį: BMW gerokai lenkia savo vokiečių konkurentę Audi pagal pardavimų skaičių. Vien per pirmąjį 2025 metų pusmetį BMW pardavė 178 499 automobilius JAV – daugiau nei dvigubai daugiau nei Audi, kuri pardavė 81 951 vienetą. Šis įspūdingas pardavimų skirtumas sulaukė daug diskusijų tarp automobilių entuziastų, pardavėjų bei rinkos ekspertų. Kas lemia tokį BMW pagreitį ir kodėl Audi atsilieka vienoje pelningiausių automobilių rinkų pasaulyje?

Vartotojų požiūris ir rinkos pozicionavimas

BMW ir Audi pasaulyje garsėja savo prabangiu dizainu, pažangiomis technologijomis ir kaip prestižiškiausi Vokietijos automobilių prekių ženklai, šalia Mercedes-Benz. Įprastai BMW yra laikoma sportiško vairavimo mašina, išsiskiriančia dinamiškumu ir valdymu, o Audi garsėja rafinuotu komfortu, inovatyviais salonais bei quattro visų varančiųjų ratų sistema. Nors abu prekių ženklai turi išskirtinių bruožų, dauguma automobilių entuziastų juos vertina kaip beveik lygiaverčius prabangos, statuso ir technologijų srityse.

Tačiau naujausi JAV pardavimų rezultatai atskleidžia reikšmingą vartotojų nuostatų pokytį. Nors abu gamintojai išlaiko stiprų prekės ženklo žinomumą, šiuo metu amerikiečiai istoriškai sparčiai renkasi BMW automobilius. Lyginant su praėjusiais metais, BMW pardavimai augo 1,6%, o Audi pardavimai per tą patį laikotarpį sumažėjo net 12%. Ši tendencija stebina, atsižvelgiant į rinkos iššūkius, tokius kaip tarifų kaita ir stiprėjanti konkurencija.

Populiariausi modeliai: SUV dominuoja rinkoje

SUV ir krosoveriai

Analizuojant skaičius, BMW lyderystė ypač ryški itin konkurencingame SUV segmente. BMW X5 tapo geriausiai parduodamu markės modeliu JAV per pirmąjį 2025 metų pusmetį – 33 588 vnt. Audi flagmanas Q7 tuo tarpu pasiekė tik 9 975 pardavimus, atspindėdamas tiek modelio amžių, tiek besikeičiančius pirkėjų poreikius.

Mažesnių SUV segmente skirtumas taip pat akivaizdus: BMW pardavė 29 029 X3 ir 13 322 X1 modelius, o Audi – 22 914 Q5 ir 12 612 Q3. Pastebėtina, kad tik neseniai pristatytas naujos kartos Audi Q3 gali padėti sumažinti šį atotrūkį artimiausiuose ketvirčiuose, kai pilnai atsiskleis jo pardavimų potencialas.

Sedanos ir kupė

Sedano segmente kontrastai dar ryškesni. Kadaise prabangių automobilių standartu laikytas Audi A4 JAV tesurinko 500 pardavimų, o A6 ir A8 pasiekė atitinkamai 3 559 ir 749 pardavimus. Tuo tarpu BMW išlaikė pozicijas: 14 157 išdalinta 3 serijos, 13 432 – 5 serijos ir 5 707 – naujos kartos 7 serijos modelių. Visos šios linijos neseniai buvo atnaujintos ir sulaukė naujų technologijų.

Naujasis Audi A5, kuriuo užpildytas buvusio A4 ir senesnio A5 modelių trūkumas, parduotas 8 275 vienetais – neblogas rezultatas, bet vis tiek nusileidžia BMW 3 ir 4 serijos bendram 23 369 vienetų skaičiui. Prabangių kupė segmente BMW 2 serija (9 740 vienetų) taip pat lenkia Audi A3 (4 880 vnt.) pardavimus.

Elektromobiliai ir nišiniai modeliai: naujos konkurencijos arenos

Konkurencija auga ir elektromobilių bei specialiųjų modelių segmente. Audi Q4 e-tron, Q6 e-tron ir Q8 e-tron per pusmetį buvo parduoti atitinkamai 3 121, 6 962 ir 824 vienetais. BMW atsakas – iX elektromobilis – pasiekė 6 742 pardavimus, lengvai aplenkdamas Audi pagrindinį elektromobilį.

Tarp sportiškesnių automobilių, Audi A7 Sportback yra vienas iš nedaugelio markės modelių, fiksavusių augimą 2025-aisiais – 1 094 pardavimai. Visgi BMW universali 8 serija (kupė, kabrioletas ir gran kupė) beveik dvigubai viršijo šį rodiklį – 2 007 vienetai, o tai patvirtina platesnį BMW modelių patrauklumą šiame segmente.

Įdomu, kad tik benzininiu varikliu varomas Audi Q8 aplenkė savo pagrindinį BMW konkurentą X6 (5 829 prieš 4 703 pardavimus). Tai reta, tačiau išskirtinė Audi pergalė šiame sudėtingame periode.

Kodėl BMW lenkia Audi JAV?

Audi atsilieka dėl kelių priežasčių. Viena svarbiausių – pagrindiniai Audi modeliai, tokie kaip A4, A8 ir Q7, jau seniai neatnaujinti, kai tuo tarpu BMW modelių gama dažnai atnaujinama ir siūlo naujausias technologijas. Pavyzdžiui, dabartinės kartos Audi A8 pasirodė 2019-aisiais, o visiškai naujas BMW 7 serijos modelis debiutavo 2023 m., siūlydamas naujausias prabangos, technologijų ir inovacijų tendencijas.

Be to, Audi šiuo metu atlieka didelį produktų perstatymą – legendinis A4 pavadinimas atsisakytas, jį pakeitė naujas A5. Toks pokytis gali kelti vartotojams neaiškumų ir mažinti prekės ženklo atpažįstamumą. Sudėtinga Audi variklių ir komplektacijų žymėjimo sistema dar labiau apsunkina pasirinkimą pirkėjams.

Vis dėlto verta pažymėti, kad Audi aktyviai diegia naujus modelius – naujos kartos Q3, Q5 ir A5 jau pasiekia salonus arba netrukus bus pristatyti. Visgi reikia laiko, kol šie atnaujinti automobiliai pilnai pasieks savo pardavimų potencialą ir sumažins atotrūkį nuo BMW.

Išvados: ateities perspektyvos

2025 metais JAV rinkoje aiškiai matomas vartotojų polinkis rinktis BMW, kuriam sėkmę užtikrina šiuolaikiški modeliai, stiprus prekių ženklo įvaizdis bei optimali sportiškumo ir prabangos pusiausvyra. Nors Audi itin daug investuoja į naujų modelių kūrimą, jai teks nemažai paplušėti norint atgauti prarastas pozicijas. Visi rinkos stebėtojai ir prabangių automobilių pirkėjai nekantriai laukia, ar netrukus pasirodysiantys Audi modeliai gali grąžinti jaudulį šiai „premium“ konkurencijai.

Šaltinis: autoblog

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą