4 Minutės
Porsche Macan EV pirmauja pasauliniuose pardavimuose
Porsche automobilių industrijoje sulaukė didelio dėmesio dėl įspūdingų pardavimo rezultatų per pirmąjį metų pusmetį. Antrosios kartos Porsche Macan, dabar daugelyje regionų siūlomas tik kaip elektromobilis (EV), sparčiai tapo populiariausiu prekės ženklo modeliu – pardavimai šoktelėjo net 15 % palyginti su tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu. Iš viso visame pasaulyje buvo pristatyti 45 137 Macan automobiliai, todėl šis modelis aplenkė kitus Porsche automobilius ir dar kartą įrodė didėjantį vartotojų susidomėjimą aukštos klasės elektriniais SUV.
Elektromobilių sėkmės priežastys
Kas lemia šį pagreitį? Net 57 % Macan pirkėjų pasirinko visiškai elektrinį modelį – pas klientus atkeliavo 25 884 elektromobiliai. Likusią dalį (43 % arba 19 253 vnt.) sudarė benzininiai modeliai. Reikėtų pažymėti, kad modelių pasiūla skiriasi priklausomai nuo regiono ir reglamentų; pavyzdžiui, vidaus degimo Macan nuo 2024 m. vidurio nebeparduodamas Europos Sąjungoje. Nors dažnai manoma, kad tokie pokyčiai susiję su emisijų ribojimu, iš tiesų tai lėmė Europos saugumo reikalavimai – nuo 2024 m. liepos ES griežtėjo kibernetinio saugumo normos, paveikusios tam tikrų automobilių egzistavimą rinkoje.

Rinkos spragos ir Porsche ateities planai
Benzininių Macan pasitraukimas iš Europos 27 rinkų parodė, kad tradicinių galios agregatų paklausa išlieka. Nors pirmosios kartos Macan visame pasaulyje gamyba nutraukiama iki 2026 m., Porsche neignoruoja susidomėjimo vidaus degimo varikliais varomais SUV. Gamintojas svarsto visiškai naują, benzininį visureigį, kuris linijoje būtų žemiau už Cayenne, galimai dalindamasis inžinerinėmis detalėmis su naujausiu Audi Q5 bei Premium Platform Combustion (PPC) platforma. Tačiau pereinamuoju laikotarpiu tarp klasikinių ir naujų modelių, Porsche SUV asortimente atsiras laikina spraga – naujasis modelis rinkos pasieks tik dešimtmečio pabaigoje.
Porsche Cayenne ir asortimento tendencijos
Iš karto po Macan, antras pagal populiarumą liko visada paklausus Cayenne – iki birželio parduota 41 873 vnt., tačiau šis skaičius, palyginti su pernai, sumažėjo 23 %. Porsche paaiškina sumažėjimą „užsilikusių užsakymų“ įvykdymu ankstesnį laikotarpį. Artimiausiu metu laukiama visiškai naujo elektrinio Cayenne modelio pristatymo, kuris svariai prisidės prie pardavimų jau nuo 2026 m. Svarbu tai, kad benzininiai Cayenne modeliai išliks pasiūloje iki pat 2030-ųjų, taigi klientų pasirinkimas tarp elektromobilio ir benzininio modelio išliks.
Legendinis 911, vadinamas Porsche flagmanu sportinių automobilių segmente, užėmė trečią vietą su 25 608 parduotais automobiliais – tai 9 % mažiau nei pernai. Šį pokytį lėmė atnaujinto 992.2 kartos modelio palaipsnis įvedimas į rinką ir aktyvus senesnio modelio likučių išpardavimas.

Elektrinio Macan išskirtinumas: našumas ir dizainas
Naujoji elektrinė Porsche Macan versija išsiskiria ne tik pardavimais – pažangus dizainas, puikus našumas ir moderni elektromobilio technologija keičia aukštos klasės kompaktiškų SUV segmentą. Macan EV pasižymi spartu įsibėgėjimu, ypač geru valdymu ir Porsche būdingu vidaus prabangos lygiu, todėl yra itin patrauklus ieškantiems tiek dinamiško važiavimo, tiek tvarumo. Šiuolaikiška multimedija, pažangios pagalbinės vairavimo sistemos bei aukštos kokybės apdailos medžiagos leidžia Macan EV sėkmingai konkuruoti su Tesla Model Y bei Audi Q6 e-tron modeliais.
Panamera, Boxster, Cayman ir Taycan: papildomi akcentai
Panamera užėmė ketvirtą vietą – jos metinis augimas siekė net 13 %, bendrai parduota 14 975 vnt. Kaip ir Cayenne, Panamera išlaikys benzininio variklio pasiūlą iki 2030-ųjų, todėl sportinių sedanų (ar techniškai – hečbekų) gerbėjai dar ilgai turės klasikinių pasirinkimų.
Priešingai, 718 Boxster ir Cayman modelių atsisakymas Europoje dėl minėtų kibernetinio saugumo reikalavimų ženkliai paveikė pasaulinius šių automobilių pardavimus, kurie sumažėjo 12 % iki 10 496 vnt. Dabartinių 718 gamyba baigiasi jau spalį, užleisdamas vietą būsimoms elektrinėms alternatyvoms. Porsche kol kas neplanuoja grąžinti šių modelių su benzininiu varikliu.
Apatinėje pardavimų skalės dalyje atsidūrė Taycan – Porsche flagmanas tarp elektrinių sedanų. Užregistruota 8 302 pardavimai, t.y. 6 % mažiau nei pernai. Nepaisant mažėjimo, Porsche vadovai Vokietijoje išlieka įsitikinę, kad Taycan – „geriausias elektrinis automobilis pasaulyje“.
Pasaulinės rinkos tendencijos ir ateities perspektyvos
Iš viso per pirmus šešis metų mėnesius Porsche pristatė 146 391 automobilį, tai – 6 % mažiau nei pernai. Didžiausia rinka ir toliau lieka Šiaurės Amerika, kur pristatyta 43 577 vnt. – šis skaičius pakilo net 10 %. Tačiau Boxster, Cayman ir klasikinio Macan gamybos pabaiga Europoje sumažino paklausą, ypač Vokietijoje, kur pardavimai krito 23 % (iki 15 973 vnt.). Be vidaus rinkos, Porsche Europoje pardavimus taip pat sumažėjo – 8 %, bendras rezultatas siekė 35 381 vnt.
Porsche aktyviai orientuojasi į elektromobilizacijos procesą: rūpinamasi balansu tarp naujų elektrinių modelių, tokių kaip būsimasis elektrinis Cayenne ar sportiniai elektromobiliai, ir išlaikoma ikoniškų klasikinių modelių tradicija. Automobilių entuziastų laukia įdomūs metai – Porsche žada jungti pažangią elektromobilio inovaciją ir tradicinį sportiškumą, kuris ir toliau bus šio prekinio ženklo pagrindas.
Šaltinis: motor1

Komentarai