4 Minutės
Milžiniškas amerikietiškas pikapas: International CXT istorija
International CXT neabejotinai įrašė savo vardą į pasaulio automobilių istoriją kaip didžiausias kada nors gamintas serijinis pikapas. Nuo 2004 iki 2008 metų esančias pikapų rinkos ribas jis perkėlė į naują lygį – ši transporto priemonė buvo sukurta ne tik kaip darbo įrankis, bet ir kaip tikras kelių karalius, galintis pakeisti net sunkvežimį. Amerikietiški pikapai visada garsėjo savo galia, ištverme ir įspūdingu dizainu, bet International CXT sėkmingai sudrebino šiuos standartus.
Unikalios dizaino ir konstrukcijos savybės
Pikapas ant sunkvežimio pagrindo
International CXT buvo kuriamas ant International 7300 sunkvežimio važiuoklės – platformos, naudojamos savivartėms, betono maišyklėms bei net gaisrinėms mašinoms. Bendras svoris siekė 11,8 tonos, o grynasis svoris – net 6,5 t. Tokie duomenys padarė CXT sunkiausiu pikapu, kada nors parduotu Šiaurės Amerikoje. Su daugiau kaip 6,4 metrų ilgiu, 2,74 metrų aukščiu ir 2,4 metrų pločiu, CXT buvo nesulyginamas milžinas net tarp didžiųjų pikapų – Ford F350 šalia jo atrodo kaip žaislinė mašina.
CXT priklausė XT serijai kartu su RXT ir MXT modeliais. Ši transporto priemonė buvo nutaikyta į verslininkus, kuriems reikalingas ne tik labai galingas vilkikas, bet ir riedantis reklaminis stendas. Galimybė vilkti iki 20 tonų, gabenti sunkią įrangą ar net mažesnius buldozerius – visa tai buvo sukurta industriniams poreikiams.

Prabangus ir erdvus salonas – sunkvežimio ir limuzino derinys
International CXT maloniai stebina savo interjeru. Čia rasi tik tikrų limuzinų vertas savybes – kokybišką odos apdailą, tikro riešutmedžio detales, storą kiliminę dangą ir galingą Alpine garso sistemą. Kai kurios versijos turėjo išskleidžiamą 10,5 colio DVD ekraną, atbulinės eigos kamerą, bei užpakalinę sulankstomą sėdynę, kuri transformuodavosi į patogią lovą.
Salonas talpina iki penkių keleivių ir siūlo tiek erdvės kojoms, kiek aukščiausios klasės SUV. Taip tokia netikėta prabangos bei sunkiosios technikos dermė suteikia CXT universalumo dėl ko šį pikapą galima išvysti tiek statybų aikštelėse, tiek prestižiniuose miesto kvartaluose. Tarp papildomų privalumų – egzotiškos odos apmušalai (krokodilo ar stručio), navigacijos ir palydovinės radijo sistemos. Nenuostabu, kad CXT susižavėjo net tokios žvaigždės kaip Ashton Kutcher ar Ukrainos prezidentas.

Techniniai parametrai ir variklis
Galia, ištvermė ir sukurta darbingumui
Po International CXT gaubtu slypi 7,6 litro tūrio DT466 eilinis šešių cilindrų turbodyzelinis variklis, sukurtas ilgam tarnavimui sunkvežimiuose. Pagrindinė versija išvystė 220 AG ir 730 Nm sukimo momentą, tačiau nuo 2007 metų buvo galima ir galingesnė 9,3 litro DT570 (310 AG) modifikacija. Nors gali skambėti nuosaikiai lyginant su moderniais pikapais, neturintiems 1000 AG, šios jėgainės tikslas buvo patikimumas, o ne rekordai – DT466 garsėjo gebėjimu ruošti net 800 000 km be kapitalinio remonto.
CXT komplektuotas su patikima Allison 2500HD penkių laipsnių automatine pavarų dėže, nuolatine visų varančiųjų ratų pavara ir dviejų greičių perjungiamu reduktoriumi. Sunkvežimių tipo pneumatiniai stabdžiai su ABS garantavo saugų stabdymą net ir pervežant ypač didelius krovinius. Tiesa, degalų sąnaudos siekė 23–40 l/100 km, bet šiai pirkėjų nišai vartojimas dažniausiai nesvarbus.

Įsimintini faktai: International CXT kasdienybėje
Milžiniški matmenys ir iššūkiai mieste
Tarptautinis CXT savo 2,74 m aukščiu paprastai netilpdavo į standartines parkavimo aikšteles – savininkams dažnai tekdavo tenkintis atvirais plotais.
Krovininė erdvė – iš Ford F350
Įdomu, kad CXT krovininė dalis buvo perimta iš Ford F350 Super Duty modelio. Vis tik, lyginant su milžiniška kabina, ji atrodė kelių kartų mažesnė. O užsakius papildomą hidraulinį mechanizmą, pikapo "lova" virsta tikra savivarčiu.
Patikimas ir universalus sunkiasvoris
Galimybė traukti iki 20 tonų paversdavo CXT vienu stipriausių serijinių pikapų istorijoje. Jį galėjome matyti vilkiant priekabas, katerius ar pramoninę įrangą visuose keliuose.
Nors CXT turėjo visus reikalingus žibintus, veidrodžius bei signalus viešajam eismui, manevruoti ar parkuoti didesniuose miestuose buvo nemenka užduotis.

Rinkos pozicija, kaina ir kodėl CXT buvo toks retas
International CXT buvo gaminamas vos 4 metus (2004–2008 m.), o per šį laiką pirkėjų surado mažiau nei 300 vienetų. To priežastys aiškios.
- Labai aukšta kaina: bazinis modelis kainavo ~93 000 JAV dolerių, o su visais priedais viršijo ir 130 000 dolerių. Toks kainų lygis daugeliui buvo visiškai nepasiekiamas.
- Didelės kuro sąnaudos: 23–40 l/100 km, ypač nepopuliarūs augančių degalų kainų laikotarpiu bei vis aštrėjančių ekologinių reikalavimų kontekste.
- Išskirtinis dydis ribojo kasdienį patogumą: su tokiu gigantu mieste žavėtis išties smagiau nei bandyti susirasti stovėjimo vietą.
- Ekonominė krizė: 2008 metų finansinis nuosmukis stipriai sumažino prabangių ir brangių sunkvežimių paklausą.
Vis dėlto CXT tapo automobilių pasaulio ikona, o išlikę egzemplioriai šiandien vertinami labai brangiai – naudotos vertė gali siekti ir 100 000 dolerių.
Išvada
International CXT – tai amerikietiško pikapo svajonės įkūnijimas, sujungiantis sunkvežimio galią, prestižinį interjerą ir unikalią išvaizdą. Nors šio automobilio praktiškumas kasdieniniame gyvenime ribotas, o kaina ir kuro sąnaudos – didžiulės, CXT liko tikra automobilių industrijos legenda ir įrodymas, kad ribų technologijų pasaulyje iš tiesų nėra. Tai puikus pasirinkimas tiems, kas vertina ne tik galią, bet ir dėmesį – International CXT neabejotinai traukia visas žvilgsnius.
Komentarai