5 Minutės
Autogefuehl žurnalistas Thomas Majchrzak gavo ankstyvą prieigą prie pirmojo visiškai elektrinio Porsche Cayenne, ir jo išsamioje 23 minučių apžvalgoje atskleidžiami keli įspūdingi skaičiai. Aukščiausio lygio Turbo Electric variantas įvertintas šiek tiek daugiau nei 1 000 metrinės arklio galių (maždaug 986 mechaninės AG), todėl 2026 m. Cayenne Electric aiškiai patenka į aukštos klasės galingų elektrinių SUV kategoriją.
Model Range and Market Positioning
Porsche planuoja pristatyti naują Cayenne Electric trimis skirtingais komplektacijos lygiais per pirmuosius metus: bazinį Cayenne Electric, vidurinį Cayenne S ir flagmaną Cayenne Turbo Electric. Visos trys versijos naudoja dviejų variklių, visų ratų pavarą ir skirtos pirkėjams, kurie nori premium klasės, našumo orientuoto elektrinio SUV, konkuruojančio su kitais prabangiais EV pagal nuvažiuojamą atstumą, technologijas ir traukimo galimybes.
Powertrain and Technical Architecture
Abu Cayenne Electric varikliai yra specialūs sprendimai: priekinė ašis naudoja Bosch sukurtą nuolatinio magneto sinchroninį variklį, o galinė ašis – Porsche projektuotą variklį. Kaip ir visų ratų turintis Taycan, galinis variklis naudoja dviejų greičių pavarų dėžę, kad būtų optimizuotas pajudėjimas iš vietos ir išlaikytas efektyvumas dideliu greičiu.
Platforma yra Porsche Premium Platform Electric (PPE), bendrinama su Macan Electric, o baterijų blokas naudoja LG pagamintas pouch tipo ląsteles. Porsche ir LG sukūrė naują nikelio-mangan-kobalto (NMC) ląstelės dizainą būtent šiai programai, kuris skiriasi forma nuo ląstelių, naudojamų Macan Electric ir Taycan.
Battery, Range and Charging
Cayenne Electric aprūpintas 108 kWh baterijų bloku. WLTP bandymų sąlygose tikimasi, kad jo nuvažiuojamas atstumas viršys 600 kilometrų (apie 373 mylias). JAV EPA vertinimai ilgiausios nuvažiuojamos versijos atžvilgiu greičiausiai bus arčiau 300 mylių (maždaug 483 km), kas panašu į paskelbtus Macan 4 Electric skaičius.
Cayenne naudoja 800 voltų elektros architektūrą, leidžiančią greitai įkrauti: iki 22 kW AC ir iki 400 kW DC. Porsche teigia, kad nuo 10 iki 80 % DC įkrovimas užtrunka apie 16 minučių optimalomis sąlygomis. Šiaurės Amerikai Cayenne Electric modeliai bus tiekiami su NACS įkrovimo lizdu. Kaip ir Macan Electric, Cayenne taip pat gali veikti 400 voltų DC įkrovimo režimu, padalindamas 800 voltų bateriją į dvi 400 voltų grandines, kas padidina suderinamumą su įkrovikliais.

Performance and Dynamics
Turbo Electric yra flagmanas: daugiau nei 1 000 metrinės AG, maksimalus greitis virš 250 km/h (155 mph) ir 0–100 km/h (0–62 mph) spurtas per mažiau nei 3 sekundes, teigiama gamintojo. Porsche taip pat nurodo, kad Turbo gali pasiekti 200 km/h (124 mph) nuo stovėjimo per mažiau nei 10 sekundžių. Kad būtų suvaldoma šiluma esant didelėms apkrovoms, tiek Cayenne S, tiek Turbo specifikacijos turi vidinį alyvos aušinimą, įrengtą tarp variklio rotoriaus ir statoriaus.
Chassis and Handling
Komfortą ir valdymą užtikrina standartinė oro pakaba, o geresnei kėbulo kontrolei ir patogumui siūloma Porsche Active Ride kaip papildoma įranga. Galinė ašis su vairavimu siūloma manevringumui mažais greičiais ir stabilumui autostradoje pagerinti. Dėl truputį ilgesnio kėbulo nei degalų varikliu varomo Cayenne, keleiviai gauna papildomą vietą kojoms gale ir didesnę bagažo talpą.
Design Highlights and Unique Features
Vizualiai Porsche išlaikė Cayenne raumeningas proporcijas, tuo pačiu patobulindama aerodinamiką elektriniam efektyvumui. Turbo Electric versijoje aerodinamiką dar pagerina ištraukiamos šoninės plokštės, išsikišančios iš galinių arkų esant apie 60 km/h (37 mph). Šie aktyvūs elementai kartu su dugno optimizacija padeda subalansuoti aušinimo poreikius ir sumažinti pasipriešinimą.
Practicality: Dimensions, Towing and Cargo
Manoma, kad elektrinis Cayenne siekia apie 4 979 milimetrus ilgį ir gali vilkti iki 3 500 kilogramų (7 716 svarų), jei yra tinkamai aprūpintas — tai naudinga funkcija pirkėjams, kuriems iš prabangaus elektrinio SUV reikia tikros vilkimo galios.

How the Cayenne Electric Compares
Priešininkų ir pačio Porsche Macan Electric atžvilgiu Cayenne Electric pasiūlo didesnę keleivių erdvę, didesnę vilkimo galią ir didesnę galią Turbo komplektacijoje. Macan 4 Electric nuvažiuojamo atstumo skaičiai šiek tiek skiriasi priklausomai nuo rinkos bandymų ciklų, tačiau Cayenne didesnė baterija ir orientacija į nuvažiuojamą atstumą bei traukimą daro jį praktiškesniu tolimo nuotolio elektriniu automobiliu šeimoms, kurios taip pat nori sportinio automobilio našumo.
Summary
2026 m. Porsche Cayenne Electric sujungia markės našumo DNR su modernia elektrine architektūra: 800 voltų sistema, nauja 108 kWh LG pouch tipo baterija, itin greitas DC įkrovimas, dviejų variklių visų ratų pavara ir įspūdinga galia Turbo variante. Su premium klasės pakabos technologijomis, aktyviais aerodinaminiais elementais ir konkurencingais nuvažiuojamo atstumo įvertinimais, jis pozicionuojamas kaip flagmaninis elektrinis SUV pirkėjams, kurie reikalauja greičio, prabangos ir realios naudingumo.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai