2 Minutės
Nauja GM baterijų technologija elektrifikuos pikapus bei visureigius
General Motors, viena didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, žengia dar vieną didelį žingsnį elektromobilių rinkoje. Baterijų inovacijų ir tvarumo viceprezidentas Kurtas Kelty atskleidė, jog GM siekia, kad elektriniai automobiliai, tokie kaip naujasis Chevrolet Silverado EV, kainuotų tiek pat, kiek ir tradiciniai benzininiai modeliai. Tai reikštų, kad skirtumas tarp naujojo Silverado EV ir V8 variklio Silverado 1500 sumažėtų daugiau nei 20 tūkst. JAV dolerių.
Patirtis ir inovacijos – Kelty vedamas pokytis
Kurtas Kelty yra viena įtakingiausių figūrų baterijų pramonėje: daugiau nei 30 metų dirbo Panasonic, vėliau prisidėjo prie pirmosios pasaulyje „Gigafactory“ kūrimo „Tesla“ įmonėje. Šiandien kartu su LG Energy Solution GM pristatė revoliucines ličio-mangano prizmelines baterijų celes (LMR), kurios žada ženkliai sumažinti elektromobilių savikainą.
Mangano galia – pagrindas naujoms LMR celių inovacijoms
GM pranešė, kad šios naujos LMR baterijų celės pirmiausia bus diegiamos elektriniuose pikapuose ir didelio dydžio visureigiuose nuo 2028 metų. Pavyzdžiui, dabartinis 2025 metų Silverado EV modelis turi įspūdingos talpos – net 205 kWh – baterijų paketą su 24 moduliais, kuriuose po 24 maišelio formos celes sudaro ličio, nikelio, mangano, kobalto ir aliuminio (NMCA) derinys. Didžiausią kainą gamyboje sudaro kobaltas ir gana brangus nikelis. Naujos LMR celės gerokai sumažins nikelio kiekį, jį pakeisdamos pigesniu manganu.
Pakeis ir formą, ir našumą
Naujos LMR prizmės primena senovinį DVD grotuvą: jų svoris siekia nuo 2,7 iki 5 kg, jos gerokai didesnės nei senesnės maišelio tipo celės. GM teigia, kad šios prizmės net 33% efektyvesnės už dabartines ličio-geležies-fosfato (LFP) prizmės, naudojamas, pavyzdžiui, Tesla Model 3 modelyje. Be to, dėl didesnio energijos tankio naujasis standartas leis ženkliai sumažinti baterijų modulių skaičių Silverado EV modelyje – nuo 24 iki vos 6.
Specifikacijos, rinkos pozicionavimas ir palyginimai
Elektrinis Chevrolet Silverado EV pasižymi ne tik didžiule baterijos talpa, bet nuo 2028-ųjų turėtų tapti ženkliai patrauklesnis dėl mažesnės automobilio savikainos. Didesnis energijos tankis reiškia ilgesnį nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimą, bei mažesnius eksploatacijos kaštus. Ši technologija leidžia GM rimtai konkuruoti su kitais elektromobilių lyderiais, tokiais kaip Tesla.
Ateityje naujos LMR baterijos prisidės prie elektromobilių kainų mažinimo, todėl elektriniai pikapai ir visureigiai taps dar patrauklesni Lietuvos vairuotojams.
Komentarai