5 Minutės
Pagani užbaigia epizodą su Huayra Roadster BC 'Quaranta'
Pagani perdavė paskutinį savo Huayra Roadster BC pasakojimo skyrių kolekcionieriams ir hiperautomobilių bendruomenei: 40‑ąjį ir paskutinį Roadster BC, pravardžiuojamą Quaranta (it. „keturiasdešimt“). Tikimasi, kad šis automobilis aukcione sieks maždaug 5,7–6,0 mln. JAV dolerių; tačiau Quaranta yra ne tik kainos antraštė — tai pasisakymas apie individualią meistrystę, trasai skirtą inžineriją ir emocinį dizainą, kurie apibrėžia Pagani rankų darbo hiperautomobilius.

Kuo ypatinga Quaranta?
Quaranta yra kruopščiai pritaikyta Pagani paveldo šventė. Dažyta perliniu Bianco Benny atspalviu, kaip pagarba ankstyvajam rėmėjui Benny Caiola, ji nešioja italų trikolorą ant kėbulo, sparno ir difuzoriaus. Salone juoda Malevic oda, anglies pluošto detalės ir raudonos akcentų juostos suteikia kokpitui teatrališką, artizanišką pojūtį. Skaičius 40 išsiuvinėtas ant kiekvienos galvos atramos ir pažymėtas ant nuimamo anglies pluošto stogo panelio; Horacio Pagani ir meistrai taip pat pasirašė variklio skyrių — intymus priminimas, kad šis automobilis buvo rankų darbo San Cesario sul Panaro dirbtuvėse.

Galia ir dinaminės savybės: AMG jėga, Pagani subtilumas
Po besisukančiomis anglies plokštėmis Roadster BC slepia perdarytą Mercedes‑AMG V12 — specialiai sukonstruotą jėgainę, kurios nerasite įprastame Mercedes serijiniame automobilyje. Pagani šiam Roadster BC ištraukė maždaug 789 AG (dažnai minima 800 PS) ir įspūdingą sukimo momentą, perduodamą galiniams ratams per sekvencinę pavarų dėžę, pritaikytą būtent šiam modeliui. Ši variklio ir transmisijos kombinacija kuriama taip, kad suteiktų tiek gryną mechaninį atsaką, tiek stabilumą aukštose apsukose ir trasos sąlygose.
Skaičiai, kurie svarbūs:
- Galia: ~789 AG (800 PS)
- Sukimo momentas: ~775 lb‑ft (≈1,050 Nm)
- 0–60 mph: apie 3,3 sekundės (priklauso nuo sąlygų)
- Maksimalus greitis: apie 230 mph (≈370 km/h)
- Tuščias svoris: apie 2,755 lb (1,250 kg)

Pagani inžinerija nesustojo ties galia. Roadster BC naudoja agresyvią aerodinamiką — fiksuotą galinį sparną, integruotą įsiurbimo „snorkelį“ ir aktyvius aero elementus — kurie generuoja apie 1,100 lb (499 kg) spaudimo žemyn ties 155 mph (250 km/h). Tai padeda kabrioletui išlaikyti stabilumą ekstremaliuose greičiuose ir pagerina sukibimą bei posūkių greitį trasoje. Aerodinaminiai sprendimai taip pat apima kruopščiai profiliuotus priekinio spoileryje elementus ir išmaniąjų oro srautų valdymo kanalizaciją, kuri sumažina turbulenciją aplink ratų arkas.
Lengvumo obsesija
Svorio taupymas yra kertinė BC filosofijos dalis. Pagani sukūrė Carbo‑Triax kompozitą, kad padidintų standumą ir sumažintų masę, pritaikė titaninę išmetimo sistemą ir sumažino interjero apdailą iki būtiniausių elementų. Lyginant su įprastiniu Huayra, BC variantai buvo šimtais svarų lengvesni, o tai dar labiau akcentuoja mechaninę grynumą ir vairuotojo įsitraukimą net ir atvirame, be stogo, hiperautomobilyje. Ši strategija — mažinti svorį per pažangias medžiagas ir konstrukcinius sprendimus — taip pat turi įtakos stabdymo efektyvumui ir padeda išlaikyti tolygesnį svorio pasiskirstymą, svarbų trasos dinamikai.

Dizainas ir meistrystė: menas ir inžinerija vieningai
Pagani visada stengėsi užimti vietą, kur skulptūra susitinka su greičiu. Huayra giminė — pristatyta 2011 metais po Zonda — įtvirtino šią estetiką. BC programa, pradėta nuo kupė 2016 m. kaip pagarba ilgalaikiam mecenatui Benny Caiola, sustiprino Huayra pasirodymą labiau radikalios aerodinamikos, individualių medžiagų ir beveik obsesiško dėmesio detalėms dėka. Roadster BC perkėlė tą intensyvumą į atviro viršaus patirtį, neaukodamas konstrukcinio vientisumo ar aerodinaminio efektyvumo. Kiekvienas kėbulo elementas yra mąstytai formuotas, kad veiktų su variklio galia ir važiuokle, o ne tik vizualiai patrauktų žvilgsnį.
Quaranta salone visa erdvė atrodo kaip Italijos amatininkystės galerija: preciziškas siuvimas, atviri anglies pluošto paviršiai, pritaikyti apdailos sprendimai ir surinkimo komandos parašai. Tokie detalės svarbios kolekcionieriams tiek pat, kiek ir variklio galia ar didžiausias greitis — jos suteikia istoriją, autentiškumą ir vertę. Pagal Pagani tradiciją, kiekvienas komponentas gali būti individualiai užsakytas, o apdailos pasirinkimai ir spalvų deriniai sukuria unikalią, personalizuotą erdvę, kuri derina estetiką su funkcionalumu.

Kilmė ir trumpa vieša eksponavimo istorija
Quaranta buvo pristatytas naujas vienam privatiems savininkui Floridoje ir nuvažiavo mažiau nei 75 myles. Nuo 2022 m. balandžio perdavimo jis buvo rodomas retai — kelios aukšto profilio parodos, tokios kaip Miami Concours (2022 ir 2024), bei Hypercars klasė ModaMiami 2025 — taip išsaugant jo būklę ir išskirtinumą. Ribotas viešas rodymas ir minimalus ridos lygis išlaiko automobilio statusą beveik kaip „naujo“, kas yra itin svarbu aukcionų dalyviams ir kolekcionieriams, ieškantiems investicinių galimybių ir autentiško kilmės dokumentavimo.
Be to, gamykliniai parašai ir individuali apdaila prisideda prie patikimos kilmės dokumentacijos — svarbus kriterijus vertinant Pagani vertę ir autentiškumą. Kiekviena paroda, nuotrauka ir oficialus patikrinimas suteikia papildomą įrodymą istorijai, kuri yra neatskiriama nuo aukciono vertės formavimo.
Rinkos kontekstas: kodėl kiekvienas arklio jėgos vienetas turi savo kainą
Būdama paskutiniu Roadster BC eksemplioriumi, Quaranta reprezentuoja ribotą automobilių istorijos dalelę. Įvertinus 5,7–6,0 mln. dolerių intervalą, paprasta matematika rodo, jog kiekviena iš maždaug 800 arklio jėgų teoriškai įkainuota 7,125–7,500 USD. Toks „už arklio jėgą“ rodiklis patrauklus antraštėms ir ilginančiam diskusijas, tačiau tikrasis premium, kurį pirkėjai moka, yra už retumą, pasakojimą, kilmę ir rankų darbo apdailą. Kolekciniais tikslais svarbiausia dažnai yra ne tik techniniai parametrai, bet ir istorinis kontekstas, unikalumas bei būsimas kolekcijos vertės augimo potencialas.
Pabrėžtini aspektai kolekcionieriams ir entuziastams:
- Paskutinis iš 40 Roadster BC — autentiškas pabaigos serijos kolekcinis egzempliorius
- Praktiškai nauja būklė, mažiau nei 75 mylios
- Gamykloje padaryti parašai ir speciali apdaila, pagerbianti Pagani istoriją
- Kilmė iš vieno savininko su kruopščiai atrinktais viešais pasirodymais

Kur Huayra BC stovi šiuolaikiniame hiperautomobilių rinkoje
Elektromobilizacijos ir skaitmeninių vairuotojo pagalbinių sistemų eroje Pagani liko kategoriškai analogiškas: V12 degimo variklio charakteris, rankų darbo apdaila ir taktiliniai valdikliai. Toks pozicionavimas tampa vis retesnis ir labiau geidžiamas tarp kolekcionierių, vertinančių mechaninę grynumą ir amatininkystę. Kol šiuolaikiniai hiperautomobilių gamintojai siekia hibridinių jėgainių, didelio efektyvumo elektronikos ir programinės įrangos valdomos dinamikos, Huayra Roadster BC primena kitokio pobūdžio performanso meną — rankų užbaigtą, garsų, momentinį.
Pirkėjams ir fanams Quaranta nėra tik apie antraščių techninius rodiklius. Tai kultūrinis artefaktas: paskutinis tam tikros modelių serijos raiškos variantas, kuris sujungė dizainą, pritaikytą inžineriją ir nesiliaujantį dėmesį detalėms. Nesvarbu, ar jis atsidurs privačioje kolekcijoje, muziejuje ar specializuotame vairavimo programoje, paskutinis Pagani Huayra Roadster BC greičiausiai liks trokštamu XXI a. automobilių meno eksponatu. Be to, ši serija gali tapti nuoroda būsimiems rinkos judėjimams, rodanti, kiek vertinama analoginė vairavimo patirtis ir tradicinė meistrystė greta technologinių naujovių.
Citatą
„Quaranta užbaigia skyrių ne tik Pagani, bet ir rankų darbo V12 hiperautomobilių eroje — tai tapusios meistrystės įsikūnijimas.“
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą