3 Minutės
Kinijos automobilių gamintoja BYD pristatė savo naują vairavimo pagalbos sistemą „God’s Eye“ — sprendimą, kuriuo siekiama padaryti pažangią ADAS technologiją prieinamą nuo prabangių iki biudžetinių modelių. Šis žingsnis gali pakeisti ne tik šalies, bet ir tarptautines autonominių sistemų taisykles bei konkurencinį kraštovaizdį.
God’s Eye: trijų lygių strategija, suderinta technologija
BYD skirsto savo ADAS sprendimą į tris sluoksnius: God’s Eye A, B ir C. Aukščiausio lygio A bus montuojama prabangiuose modeliuose, tokiuose kaip Yangwang U9, kur sistema konkuruos su pažangiausiais savarankiško vairavimo paketais rinkoje. Tarpinis B lygis taikomas vidutinės klasės automobiliams, kur BYD mato klientus konkuruojančius su prekės ženklais kaip Tesla, Nio ar Xpeng. Labiausiai intriguoja C lygis — pigiausiems modeliams, pavyzdžiui, „Seagull“, kurio kaina prasideda nuo maždaug 69 800 juanių (~9 555 USD). Tai reiškia, kad ADAS funkcijos, kurios anksčiau buvo prieinamos tik už papildomą mokestį arba aukštesnėje kainų kategorijoje, dabar pateks į įperkamą segmentą.

Kaip tai veikia: SoC ir partnerystės
Techninį „God’s Eye“ branduolį sudaro BYD sukurta sistemos-laikmena (SoC), o skaičiavimo platformos dalį tiekia partneriai — NVIDIA ir Horizon Robotics. Tokia kombinacija leidžia sumažinti kaštus, išlaikant reikiamą skaičiavimo galią vaizdo analizėms ir jutiklių duomenų apdorojimui. Paprastai kalbant, BYD integravo savo lustą su patikrintomis programinės įrangos ir aparatūros platformomis, kad gautų pigesnį, bet funkcionalų ADAS paketą.
Technologinis kontekstas
- ADAS lygiai: dauguma BYD siūlomų funkcijų atitinka Level 2 lygį — vairuotojas vis dar turi kontroliuoti automobilį, tačiau sistema padeda palaikyti juostą, atstumo distanciją ir gali atlikti dalį automatinio manevro.
- SoC reikšmė: savas lustas leidžia BYD optimizuoti funkcijas pagal savo gaminius ir sumažinti priklausomybę nuo trečiųjų šalių sprendimų.

Rinkos pasekmės: kova dėl kainos ir greitesnė ADAS plėtra
BYD sprendimas gali paskatinti kainų karą, ypač Kinijos elektromobilių segmente. Anksčiau panašaus lygio ADAS sistemų įvedimas pradiniuose modeliuose buvo daug brangesnis — pavyzdžiui, ankstesnės BYD Lygio 2 funkcijos kainuodavo nuo 216 000 juanių (~30 000 USD). Dabar, kai „God’s Eye C" gali pasirodyti automobilyje, kainuojančiame mažiau nei 10 000 USD, konkurentai bus priversti greičiau diegti panašias technologijas.
Tai reiškia ne tik daugiau pažangių saugumo sprendimų pirkėjams, bet ir didesnę konkurenciją tarp gamintojų kaip Leapmotor, Xiaomi, HIMA, Tesla, Nio, Xpeng, Li Auto ir IM Motors. Spartesnis ADAS diegimas gali sumažinti eismo įvykių riziką ir paskatinti pažangias saugumo standartų diskusijas tiek Kinijoje, tiek užsienyje.
Tarptautinės plėtros iššūkiai
Nors BYD planuoja eksportuoti „God’s Eye“ į Pietryčių Aziją (pvz., Tailandą) ir kitas rinkas, plėtra gali susidurti su reguliavimo kliūtimis. Europa, dalis Vidurio Rytų, Afrikos ir Lotynų Amerikos turi griežtesnes autonominių sistemų taisykles, reikalaujančias papildomų sertifikatų ar sistemos apribojimų. Todėl BYD privalės adaptuoti funkcijas ir atitikti vietinius saugumo reikalavimus prieš pilną išplėtimą.

Priešistorė taip pat rodo, kad dalis BYD gaminių jau eksportuojami: 2024 m. daugiau nei 10 % įmonės pardavimų sudarė eksporto rinka, o Lotynų Amerika, Europa bei Pietryčių Azija sudarė didžiąją dalį šios dalies. Partnerystė su šiame regione veikiančia taksi platforma Grab (iki 50 000 EV parkui) gali dar labiau paskatinti „God’s Eye“ plitimą Pietryčių Azijoje.
Expert Insight
„Svarbiausia — ne tik techninės galimybės, bet ir prieinamumas bei pasitikėjimas. Kai ADAS tampa norma biudžetiniuose automobiliuose, mes iš esmės keliame saugumo lygį visai eismo infrastruktūrai“, — sako Dr. Romas Petrauskas, transporto elektronikos inžinerijos specialistas. „Tačiau tiek rinkos, tiek reguliatorių reakcija nulems, ar šis impulsas persikels į tarptautines pardavimų apimtis.“
BYD „God’s Eye“ yra pavyzdys, kaip integruotos inžinerijos sprendimai kartu su strateginėmis partnerystėmis gali sumažinti technologijos kainą ir pagreitinti jos diegimą masinėje gamyboje. Ar tai reiškia greitesnę autonominio vairavimo eros pradžią? Ne vien tik dėl technologijos — reikės ir aiškių taisyklių, ir pasitikėjimo iš vairuotojų bei institucijų.
Palikite komentarą