7 Minutės
Lamborghini svarsto galinio rato Temerario
Lamborghini jau rengia aukštos klasės įpėdinį Huracan modeliui, o prekės ženklo produktų vadovas Paolo Racchetti neatsiribojo nuo galimybės pasiūlyti galinio rato varomą (RWD) naujojo Temerario versiją. Pokalbyje su The Drive Racchetti patvirtino, kad nors Temerario projektas pagrįstas visų ratų pavara (AWD), svarstomos ir kitos konfigūracijos, kurios gali praplėsti šio modelio patrauklumą vartotojų grupėms.
Kodėl galinio rato Temerario turi prasmę
Pagrindinis argumentas už RWD Temerario yra paprastas: sumažinti svorį ir sustiprinti vairuotojo sąveiką su automobiliu. Dabartinė konstrukcija naudoja priekyje sumontuotą elektrinę pavarą, kuri prisideda prie visų ratų varžymo sistemos; net Sport režime apie 10 procentų sukimo momento vis dar nukreipiama į priekinę ašį, siekiant pagerinti stabilumą. Racchetti apibūdino priekinę elektrinę ašį kaip šiuolaikinį Lamborghini mechaninių AWD sistemų paveldėtoją, tačiau jos pašalinimas reikštų mažesnį masės centrą, mažesnį bendrą svorį ir grynesnį, tradiciškesnį superautomobilio pojūtį.
RWD koncepcija nebūtinai reikštų vien tik techninį pakeitimą — tai vartotojo patirties ir dinamikos perorientavimas. Galinio rato varantieji superautomobiliai suteikia labiau kontrastingą slydimą, leidžia vairuotojui aktyviau valdyti automobilį posūkiuose, o trasos entuziastams tai dažnai reiškia didesnį malonumą vairuojant. Tuo pačiu RWD versija gali būti mėgstama klasikinio „purist“ pirkėjų, kurie vertina mechaninę ryšį tarp uždegimo rakto pasukimo ir rato sukimosi be papildomų elektroninių „pagalvių“.

Dar radikalesnė interpretacija eitų toliau: pašalinti ne tik priekinį elektrinį bloką, bet ir galinį elektrinį variklį bei aukštos įtampos bateriją, leidžiant vidaus degimo varikliui vienam varyti automobilį. Tokia architektūra taptų nuoroda į ankstesnius Lamborghini galinio rato modelius, pavyzdžiui, Huracan LP 580-2, griežtesnį Huracan STO ir riboto leidimo STJ, kuriuose kiekvienas modelis pasiūlė skirtingą stabilumo, sukibimo ir dramatizmo balansą.
Vertinant techninius kompromisus, svarbu atkreipti dėmesį į šiuos veiksnius: baterijų ir elektrinių modulių svoris bei jų įtaka masės paskirstymui, automobilio avarijų saugumas ir konstrukciniai stiprinimai, kurie galėtų padidinti svorį, bei emisijų reikalavimai ir rinkos reguliavimas. Lamborghini inžinieriai turi suderinti šiuos elementus, kad RWD versija išliktų konkurencinga tiek trasoje, tiek realiame eisme.
Variklis, pavarų dėžė ir našumo akcentai
Temerario yra aprūpintas specialiai sukurtu hot‑V tipo 4,0 litro V8 varikliu, mechaniniu požiūriu skirtingu nuo Urus modelio jėgainės. Tai aukštų sūkių variklis, kuris pasiekia labai aukštus variklių apsisukimus: maksimali galia įvardijama 789 AG (800 cv), o didžiausias sukimo momentas siekia 538 lb‑ft (730 Nm). Galia ir raudonoji sritis sureguliuotos taip, kad suteiktų įkvepiantį charakterį — variklis gali suktis kiek virš 10 000 aps./min., todėl tai viena iš labiausiai sūkius mėgstančių turbokompresuotų V8 serinės gamybos variklių.
Transversaliai prie variklio sumontuota Graziano pavarų dėžė pabrėžia vidurio variklio išdėstymą ir trasinį fokusą. Transaksinė konstrukcija (transaxle) padeda pasiekti subalansuotą masės paskirstymą tarp ašių, kas yra ypač svarbu valdymo charakteristikoms trasoje. Tokia dėžė taip pat leidžia optimizuoti pavarų santykius, greitą perjungimą ir sumažinti nuostolius tarp variklio ir ratų — savybės, kurių tikisi pirkėjai, orientuoti į našumą ir lenktyninius pasiekimus.

Pagrindinės specifikacijos trumpai:
- Variklis: 4,0 l hot‑V V8, su flat‑plane charakteristika
- Galia: 789 AG (800 cv)
- Sukimo momentas: 538 lb‑ft (730 Nm)
- Pavarų dėžė: Graziano transversaliai montuojama transmisija
- Priekinės ašies indėlis: maždaug 10 % Sport režime, kai aktyvi AWD sistema
Tokių parametrų kombinacija rodo, kad automobilis orientuotas tiek į aukštą maksimalų našumą, tiek į išliekamą jausmą vairuojant. Aukšti sūkių ribiniai parametrai tradiciškai suteikia daugiau „emocijų“ ir akcentuoja mechaninį variklio aidą, o tai svarbu Lamborghini prekės ženklo identitetui. Be to, derinant mažesnį svorį (jei bus pašalintas elektrinis modulis) su didelės specifikacijos transmisija, RWD variantas galėtų pasiūlyti konkurencingus trasos rezultatus realiuose matavimuose.
Trasai paruošti variantai ir paveldas
Lamborghini turi ilgametę tradiciją kurti aštresnes, lengvesnes ir dažnai galinio rato varomas versijas savo V10 eros modeliams. Huracan šeima turėjo LP 580‑2, STO ir naujesnį STJ — pastarasis buvo 10 vienetų riboto leidimo homologacinio tipo specialus modelis, kuris pasiskolino daug iš Super Trofeo vidurio varomų lenktyninių technologijų. Tai apėmė lenktynėms pritaikytą pakabą ir agresyvesnį sparną, kuris padidino galinę prispaudžiamosios jėgos dalį maždaug 10 % palyginti su STO. STJ taip pat buvo aprūpintas Bridgestone Potenza Race padangomis ir Nardo valdymo trasa parodė daugiau nei sekundės skirtumą palyginti su ankstesniais Huracan modeliais.
Tokios istorijos pamokos rodo, kad Lamborghini gali pasinaudoti tiek technine patirtimi, tiek lenktyniniu inžineriniu žinių bagažu, siekiant sukurti performingesnį Temerario variantą. Tai gali reikšti ir pasirinktinius aerodinamikos sprendimus — nuo aktyvių sparnų iki papildomų anglies pluošto elementų, kurie pagerintų šiluminį valdymą ir sumažintų svorį. Trasai skirtos versijos taip pat paprastai apima griežtesnes stabdžių sistemas, specialias kinematikos parinktis pakabai ir padangų mišinį, skirtą maksimaliai sukibti trasoje.
Racchetti nurodė, kad inžinieriai tiria kelis kelius: gryna RWD Temerario versija, trasai orientuotas Performante tipo variantas arba lengvesnė hibridinė išeitis, kuri pašalintų tik priekinį elektrinį variklį. Kiekvienas sprendimas reiškia kompromisus — svorio taupymas ir valdymo grynumas, emisijų reikalavimų laikymasis, kainos ir rinkos pozicionavimo skirtumai. Pavyzdžiui, visiškai atsisakius hibridinių komponentų, būtų lengviau pasiekti mažesnį svorį, tačiau tuo pačiu sumažėtų galimybė pasiekti griežtus CO2 standartus be papildomų techninių priemonių.

Techniniai kompromisai trasos ir gatvės versijose
Prieš priimant sprendimą dėl RWD ar AWD konfiguracijos, gamintojas turi įvertinti keletą kritinių aspektų: masės paskirstymą, stabdymo efektyvumą, aerodinamikos balansą, pavarų perdavimo trajektoriją ir programinės įrangos valdymą. Trasos automobilis gali sau leisti būti mažiau efektyvus kasdieniniame eisme mainais už agresyvesnį prispaudimą ir trumpesnį rato posūkio laiką. Priešingu atveju gatvės versijai būtinas platesnis kompromisas tarp kasdienio patogumo ir našumo.
Praktikoje tai reiškia, kad Performante tipo variantas galėtų turėti pakreiptą amortizatorių konfigūraciją, tvirtesnius kinematikos elementus ir kitokius stabilumo kontrolės nustatymus. Tuo tarpu grynas RWD modelis reikalautų pažangesnių stabilumo kontrolės algoritmų ir galimų mechaninių diferencialų sprendimų, kad būtų užtikrinta valdomumo progresija ir saugumas intensyviam eksploatavimui trasoje.
Rinkos pozicionavimas ir paklausa
Temerario pakeičia vieną iš Lamborghini kiekybiškai sėkmingesnių superautomobilių ir jau demonstruoja populiarumą. Jis užima antrą vietą pagal pardavimus dabartinėje gamoje po Urus visureigio, o Lamborghini praneša, kad užsakymų knygos užpildytos iki 2026 metų. Stipri paklausa suteikia įmonei lankstumo siūlyti nišinius, aukštos klasės variantus, kurie gali būti riboto leidimo, bet labai geidžiami tarp kolekcionierių ir entuziastų.

Tokio stipraus komercinio pagrindo dėka Lamborghini gali eksperimentuoti: pasiūlyti tiek ekstremalius trasos įrankius, tiek labiau „puristinį“ RWD pasiūlymą. Rinkos segmentavimas leidžia patenkinti ir tuos pirkėjus, kurie nori turėti lenktynėms pritaikytą automobilį su trasine homologacija, ir tuos, kurie trokšta autentiško, mechaninio ryšio su V8 varikliu be papildomos elektrinės paralelės.
Parinktys kolekcionieriams ir riboto leidimo modeliams
Riboto leidimo modeliai, kaip STJ praeityje, paprastai tarnauja kaip technologijų demonstratoriai ir brangūs rinkos simboliai. Jie leidžia gamintojui parodyti ekstremalius aerodinamikos sprendimus, padangų parinktis, pridėtines medžiagas ir specialius interjero sprendimus, kurie vėliau gali būti perkelti į platesnį modelių spektrą. Toks požiūris taip pat sukuria prekinio ženklo legendą ir užtikrina didesnę perpardavimo vertę rinkoje.
Racchetti pastebėjo keletą svarbių principų, kurie lydi svarstymus apie RWD vs AWD:
- „Skirtingos idėjų mokyklos tiria gyvybingus sprendimus“ RWD ir AWD klausimu.
- Priekinio elektrinio bloko pašalinimas galėtų būti greitas kelias reikšmingam svorio taupymui.
Ar Lamborghini galiausiai pasiūlys galinio rato Temerario — dar neaišku, tačiau yra visi sudedamieji elementai: šaukiantis V8 variklis, modulinė pavaros architektūra ir rinka, trokštanti tiek ekstremalių trasos automobilių, tiek grynųjų „purist“ superautomobilių. Svarbus bus ne tik techninis sprendimas, bet ir rinkodaros strategija — kaip pristatyti RWD modelį taip, kad jis išlaikytų vertę, atitiktų reguliavimo reikalavimus ir tuo pačiu pateisintų aukštą kainos žymę.
Baigiant, verta pabrėžti, kad bet koks sprendimas turės atsižvelgti į plataus spektro poreikius: nuo kasdienių vartotojų patogumo iki trasos rekordų siekiančių entuziastų reikalavimų. Lamborghini pozicija leidžia derinti tradiciją su moderniomis technologijomis, tad galimo RWD Temerario paleidimas būtų ne tik inžinerinis žingsnis, bet ir brandos demonstracija prekės ženklui, kuris ilgai siekė išlaikyti emocinį ryšį su vairuotoju ir tuo pačiu adaptuotis prie šiuolaikinių technologinių ir ekologinių iššūkių.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
MantasJet
Man įdomu, kaip tai paveiks Lamborghini įvaizdį. Trasos variantai, riboti leidimai ir puristinis įspūdis gali tapti dar vienu legendiniu žingsniu.
AidasLit
Gali būti įdomu, bet ar tikrai verta tiek pastangų? Svoriai, saugumas ir kaina, daug kompromisų.
VairaRok
Wow, tas RWD Temerario variantas skamba kaip puristų svajonė. Jei pavyks sumažinti svorį ir išlaikyti gryną vairavimo jausmą, tai gali būti įdomu.
Palikite komentarą