Bugatti baigia paskutinį Bolide — galingas trasinis W16

Bugatti užbaigė paskutinį Bolide — 1 578 AG trasinį W16 hiperkarą. Ribotas 40 automobilių leidimas, techniniai sprendimai trasai ir jo vieta Bugatti evoliucijoje į hibridinius V16 modelius.

2 Komentarai
Bugatti baigia paskutinį Bolide — galingas trasinis W16

7 Minutės

Bugatti baigia paskutinį Bolide — 1 578 AG trasinis W16

Bugatti užbaigė paskutinį Bolide — radikalų, tik trasai skirtą hiperkarą, sukurtą iš Chiron platformos ir simbolizuojantį šiuolaikinę W16 erą. Paskutinis iš 40 pagamintų egzempliorių išvysto stulbinančią 1 578 arklio galią esant 7 050 aps./min naudojant aukštos oktaninės vertės benzinu, ir tai pažymi intensyvios, bet trumpalaikės degimo variklių epochos Bugatti istorijoje pabaigą.

Bolide projektas buvo aiškus: supurtyti ribas to, ką W16 variklis gali pasiekti be kelių kompromisų. Inžinierių tikslas – maksimali galia, aerodinaminis efektyvumas, svorio mažinimas ir ištvermė skirtingais trasos ciklais. Tokie pabrėžtinai techniniai sprendimai paverčia Bolide ne tik demonstraciniu modeliu, bet ir techniniu etalonu trasiniams hiperkariams, turintiems reikšmės tiek automobilių inžinerijai, tiek kolekcionuojamai traukai.

Unikalus finalas: Bolide su Type 35 užuomina

Paskutinis 40-asis Bolide nėra standartinis gamyklinis automobilis. Jį užsakė ilgalaikis Bugatti klientas, ir automobilis demonstruoja Black Blue išorę su Special Blue Lyonnais akcentais bei Lake Blue Alcantara saloną, papuoštą Light Blue Sport siūlėmis — išskirtinė spalvų paletė parinkta pagerbti savininko klasiką Type 35. Bugatti neatskleidžia pirkėjo vardo, tačiau patvirtino, kad tai tas pats vertinamas klientas, kuris užsakė paskutinį Veyron Grand Sport panašiu stiliumi.

Toks individualizavimas dažnai sutinkamas tarp labai mažų tiražų egzemplarų, kur klientai reikalauja, kad automobilis ne tik demonstruotų techniką, bet ir perteiktų asmeninę istoriją bei prekinio ženklo paveldą. Šiuo atveju dizaino sprendimai susieja šiuolaikinę W16 technologiją su istorine Bugatti estetika, kuri kolekcionieriams ir markės entuziastams suteikia papildomą vertę.

Bolide apibendrintai

  • Variklis: W16, keturių turbokompresorių (Chiron pagrindu)
  • Galia: 1 578 AG (hp) @ 7 050 rpm
  • Svoris: sausas 1 450 kg (3 197 lb)
  • Maksimalus greitis: ribotas iki 380 km/h (236 mph)
  • Gamyba: 40 vienetų, pradinė kaina nuo €4 mln.

Bolide yra grynas trasinis paketas: FIA atitinkantis anglies pluošto kėbulas, struktūrinės anglies sėdynės, BBS kalimo aliuminio ratlankiai ir itin plačios Michelin trasinės padangos. Stabdžių sistema naudoja anglies-anglies diskus, optimizuotus intensyviems treniravimams trasoje, o vairalazdė (X formos yoke) pakeičia tradicinį vairo ratą, integruodama aštuonis mygtukus ir du ratukus greitiems valdymo pakeitimams. Variklio ir transmisijos surinkimas – patobulinta visų ratų pavara su lenktyniniam režimui pritaikyta dvigubos sankabos pavarų dėže.

Techniniai sprendimai reikalavo ne tik didžiulės galios valdymo, bet ir koordinacijos tarp aerodinamikos, aušinimo ir transmisijos valdymo. Pavyzdžiui, Bolide turi sudėtingas oro srauto kryptis priekyje ir gale, atlenkiamus difuzorius bei reguliuojamus oro kanalus, kurie leidžia palaikyti optimalią variklio temperatūrą ir stabdymo sistemos efektyvumą ilgų trasos serijų metu. Tai ypač svarbu trasiniams hiperkariams, kuriuose nereikšmingas svoris reiškia didelę jautrumą temperatūros ir slėgio svyravimams.

Kaip Bolide palyginamas su kitais modeliais

Palyginus su kitais Bugatti modeliais, tiek esamais, tiek būsimiems, Bolide reiškia visiškai kitokią koncepciją. Jo sausasis svoris apie 1 450 kg ir vienintelis fokusas į trasos aplinkos užfiksavimą – greičio ratų tempiamumą, aerodinamiką ir nuolatinį našumą – išskiria jį nuo keliams skirtų hiperkarių, tokių kaip Mistral ar ateities Tourbillon.

Mistral, pavyzdžiui, yra keliamas kaip išparduotas, keliams skirtas W16 derivatas, kurio bazinė kaina prasidėjo apie €5 mln; jis yra orientuotas į komfortą ir kasdienę naudojimo galimybę kartu su ekstremalia galia. Tourbillon, planuojamas pristatyti nuo 2026 m., žymi Bugatti modernizaciją po Bugatti Rimac konsorciumo susikūrimo — hibridinis V16 keliams skirtas automobilis, jungiantis klasikinį Bugatti dizainą su Rimac elektrine patirtimi.

  • Mistral yra išparduotas, keliams skirtas W16 modelis, kurio bazinė kaina prasidėjo maždaug nuo €5 mln.
  • Tourbillon, kurio pristatymas numatomas nuo 2026 m., atspindi Bugatti veiklą po Bugatti Rimac konsorciumo įkūrimo — tai hibridinis V16 automobilis, derinantis tradicinį Bugatti dizainą su Rimac elektrine kompetencija.

Tourbillon: naujas skyrius

Skirtingai nei Bolide, kuris naudoja vien tik benzinu varomą W16, Tourbillon sujungia Cosworth tiekiamą V16 variklį su Rimac sukurtais 800 voltų elektriniais sprendimais ir trimis nuolatinio magneto elektriniais varikliais. Pats V16 sukonstruotas taip, kad pasiektų iki 9 000 aps./min, generuoja apytiksliai 986 AG ir 900 Nm (664 lb-ft) sukimo momentą; kartu su elektrine dalimi deklaruojama bendra sistema sukuria maždaug 1 775 AG.

Ši galia įdiegiama sunkesniame, anglies pluoštu sustiprintame kėbule, kurio svoris siekia apie 1 995 kg — priminimas, kad vien tik galios skaičiai nėra visuma, kai vertiname automobilio apibendrinamą našumą. Hibridinės sistemos suteikia pranašumą per momentinį el. variklių sukimo momentą ir elektroninį trakciono valdymą, tačiau kartu jos pareikalauja akumuliatorių, inversorių ir papildomų aušinimo sprendimų — visa tai didina masę ir reikalauja kruopštaus svorio paskirstymo bei bendros šasi inžinerijos.

Tourbillon koncepcija taip pat orientuota į integraciją tarp tradicinių vidaus degimo agregatų ir pažangių elektrinių sistemos sprendimų. Tokiu būdu Bugatti Rimac derina iki šiol naudotas aukštos galios V-archyvines technologijas su Rimac patirtimi elektrinių transporto priemonių efektyvumo valdymo ir baterijų architektūros srityje.

Rinkos pozicija ir palikimas

Pristatydama Bolide programą, Bugatti nustatė pradinę kainą nuo €4 mln, pozicionuodama automobilį tarp brangiausių tik trasai skirtų mašinų. Pagal dizainą gamyba buvo sąmoningai ribota, o specifikacijos labiau priminė lenktyninius komponentus negu prabangų kelionių automobilį: anglies monokokas, lenktynės skirtos stabdžių ir padangų komplektai, bei aiškus fokusas į minimalų svorį ir maksimalų prispaudimą prie kelio.

Tokia strategija atspindi dvi esmines priežastis: pirmiausia, techninis eksperimentas – Bolide leido Bugatti inžinieriams išbandyti technologijas be kelių eismo reglamentų apribojimų; antra, rinkos taktika – ribotas tiražas ir aukšta kaina konvertuoja automobilį į kolekcinį objektą, kurio vertė ilgainiui gali tik didėti. Dėl šių priežasčių kolekcionieriai ir automobilių entuziastai mato Bolide kaip retausių trofėjų kategoriją — paskutinę W16, orientuotą vien į trasos našumą, iteraciją.

Cituojama frazė: "Bolide visada buvo skirtas parodyti, ką W16 gali padaryti, atlaisvintas nuo kelių ribojimų — dabar jis palieka akcentuotą paveldą Bugatti ateities hibridams ir V16 ambicijoms."

Ką tai reiškia praktikoje: tiek nauji klientai, tiek senieji pirkėjai matys Bolide kaip technologinį etaloną, iš kurio semiasi sprendimų ateities projektai — nuo medžiagų panaudojimo iki aušinimo koncepcijų, aerodinamikos atnaujinimų ir valdymo sistemų architektūros. Net jei dauguma šių techninių sprendimų bus pritaikyti hibridiniams arba elektriniams varikliams, jų pradžia dažnai prasideda nuo ekstremalių projektų, tokių kaip Bolide, kur inžinieriai turi laisvę eksperimentuoti.

Be to, Bolide paskutinio vieneto gamyba turi stiprią simbolinę reikšmę: tai ne tik modelio uždarymas, bet ir istorinis taškas — W16 tipo varikliui, kuris ilgą laiką buvo Bugatti vizitine kortele. Kai markė žengia link hibridinių V16 ir elektrinių sprendimų su Rimac partnerystės pagalba, Bolide atsiduria kaip vienas iš gryniausių senojo pasaulio hiperkaro apraiškų.

Ar tai reiškia, kad degimo varikliai visiškai išnyks? Ne iš karto. Tačiau tokie riboto leidimo projektai rodo, kad gamintojai priima pokyčius: jie dokumentuoja ir saugo istorinę patirtį, tuo pat metu investuodami į naują technologinę kryptį. Kolekcionieriams ir istorijos mėgėjams Bolide bus suvokiamas kaip vienas paskutinių ryškių W16 etapo liudininkų.

Nepriklausomai nuo to, ar jums svarbūs rato laiko rezultatai, inžinerinė grynumas ar markės istorija, paskutinis Bolide egzempliorius yra svarbi naujiena: jis užbaigia intensyvų, trasai skirtą skyrių ir ženklina naują, elektrifikuotą Bugatti erą.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

labcore

4 mln eurų už vienetą trasai? rimtai?! įdomu, ką išties duoda tokios technologijos, ar tai tik lipdukas ant istorijos. gal ir verta, bet lauksim realių skaičių.

driveline

Wow paskutinis Bolide, 1 578 AG prie 7 050 rpm, tokios galios niekada nepamirši. vienas iš 40 ir visiškai trasinis monstras. ar tai tik demonstracija ar tikras pabaigos akordas W16 erai?