4 Minutės
Lapkritis Lietuvoje reiškia ne tik padangų keitimą, bet ir kur kas klastingesnio priešo atėjimą. Tai ne plikledis ir ne sniegas. Tai – druska.
Kad keliai būtų saugūs, kelininkai kasmet išbarsto tūkstančius tonų druskos mišinio. Saugumui tai būtina, tačiau jūsų automobiliui tai – lėta mirtis. Druska, susimaišiusi su vandeniu ir purvu, sukuria idealų elektrolitą, kuris pagreitina metalo oksidaciją. Paprasčiau tariant – jūsų automobilis pradeda rūdyti akyse.
Lietuvoje, kur automobilis dažnai yra antra didžiausia investicija po būsto, kova su korozija yra būtina. Rūdijantis kėbulas ne tik atrodo baisiai – tai kerta per automobilio saugumą ir drastiškai mažina jo perpardavimo vertę.
Šiame "Pedal.lt" gide pateikiame 5 fronto linijas kovoje su "baltuoju žudiku".
1. Reguliarus plovimas: Ne tik dėl grožio

Daugelis vairuotojų žiemą vengia plovyklų: "Kam plauti, jei rytoj vėl bus purvinas?". Tai klaidingas mąstymas.
Purvas ant kėbulo veikia kaip kempinė, kuri sulaiko sūrų vandenį prie metalo. Kuo ilgiau druska kontaktuoja su kėbulu, tuo giliau ji įsėda.
Pedal.lt patarimas: Žiemą automobilį plaukite bent kartą per dvi savaites, net jei atrodo, kad tai beprasmiška. Rinkitės dienas, kai temperatūra yra aukščiau -5°C. Svarbiausia – po plovimo kruopščiai nusausinti tarpdurius ir spyneles, kad jos neužšaltų.
2. Dugno ir arkų higiena: Ten, kur slepiasi priešas

Nuvažiavę į savitarnos plovyklą, dauguma tiesiog nuskalauja dureles ir kapotą. Tai tik kosmetika. Didžiausias pavojus slypi ten, kur nematote – automobilio dugne, ratų arkose ir slenksčiuose.
Ratų arkos yra tikros druskos gaudyklės. Čia susikaupęs "druskožemio" sluoksnis gali siekti kelis centimetrus ir pūkdyti sparnus iš vidaus.
Ką daryti? Būtinai naudokite aukšto slėgio srovę išplauti purvą iš po arkų ir, jei įmanoma, pakiškite pistoletą po dugnu. Jei naudojatės automatinėmis plovyklomis, negailėkite kelių eurų programai su "dugno plovimu".
3. Profesionalus antikorozinis padengimas: Geriausia investicija

Jei planuojate važinėti automobiliu ilgiau nei 3 metus, tai yra būtina. Gamyklinė apsauga Lietuvos sąlygomis atlaiko vos kelerius metus.
Lietuvoje populiarūs įvairūs metodai (pvz., "Krown", "Dinitrol" ar kitos vaško/alyvos pagrindu sukurtos dangos). Esmė viena – specialia priemone padengiamas visas automobilio dugnas, o į uždaras ertmes (slenksčius, durelių vidų, lonžeronus) pripurškiama skvarbios alyvos, kuri išstumia drėgmę.
Kada tai daryti? Geriausia – dar prieš prasidedant sezonui, spalio mėnesį. Bet geriau vėliau, nei niekada. Net ir žiemą geri servisai gali kokybiškai atlikti šią procedūrą, prieš tai kruopščiai išdžiovinę automobilį.
4. Akmenukų "žaizdos": Maža skylutė – didelė bėda

Žiemą keliai barstomi ne tik druska, bet ir smėlio/žvyro mišiniu. Skriejantys akmenukai pažeidžia dažų sluoksnį ant kapoto, stogo briaunos ir sparnų.
Kiekvienas toks įmušimas ("čipsas") – tai atviri vartai korozijai. Druska patenka po dažais ir rūdys pradeda plisti kaip vėžys – iš išorės matote tik mažą taškelį, o po dažais jau formuojasi didelis židinys.
Sprendimas: Reguliariai apžiūrėkite automobilio priekį. Pamatę gilesnį įbrėžimą iki metalo, nedelsdami jį "užkonservuokite" bent jau dažų korektoriu (taškuokliu), kol galėsite sutvarkyti profesionaliai.
5. Salono apsauga: Druska ateina ir vidun

Ar kada nors žiemą matėte baltas dėmes ant savo automobilio kilimėlio? Tai ta pati druska, kurią atsinešėte su batais.
Medžiaginiai kilimėliai žiemą sugeria sūrų tirpsmo vandenį. Ši drėgmė niekur nedingsta – ji garuoja, kondensuojasi ant langų ir skatina koroziją iš vidaus (ypač grindyse).
Privalomas atributas: Žiemai būtini guminiai kilimėliai su aukštais borteliais ("loviai"). Jie sulaiko vandenį ir neleidžia jam įsigerti į automobilio grindų dangą. Reguliariai išpilkite susikaupusį vandenį.
Išvada
Kova su korozija Lietuvoje yra neišvengiama automobilio savininko dalis. Galite ignoruoti šią problemą, bet tuomet pasiruoškite, kad pavasarį jūsų automobilis bus praradęs dalį savo vertės, o po kelerių metų servise išgirsite nuosprendį: "Nebėra kur virinti".
Investicija į plovimą ir antikorozinę apsaugą visada yra pigesnė nei kėbulo remontas. Saugokite savo automobilius!
Palikite komentarą