Tikroji istorija apie Carlos Tavares pasitraukimą iš Stellantis | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Tikroji istorija apie Carlos Tavares pasitraukimą iš Stellantis

Tikroji istorija apie Carlos Tavares pasitraukimą iš Stellantis

2025-06-04
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Tikroji istorija apie Carlos Tavares pasitraukimą iš Stellantis

Automobilių pramonę sujudino spekuliacijos po to, kai buvęs Stellantis generalinis direktorius Carlos Tavares 2024 m. gruodį netikėtai paskelbė apie savo išvykimą daugiau nei metus iki sutarties pabaigos, numatytos 2026 m. pradžioje. Atsakydamas į gandus, Tavares pabrėžė, jog sprendimas pasitraukti buvo savanoriškas, o ne atleidimo pasekmė, nors tarp jo ir kai kurių įmonės vadovų buvo įtampa.

Apžvelgdamas darbą Stellantis, Tavares pripažino, kad iš šalies klaidas pastebėti lengviau. Brandžiame pokalbyje su Stellantis ir Ferrari valdybos pirmininku John Elkann nuspręsta, jog laikas užleisti vietą kitam. Tavares teigia, jog kai kuriuos klausimus, ypač susijusius su JAV prekybos atstovų įtraukimu į griežtas išlaidų optimizavimo priemones, būtų galima spręsti kitaip. Visgi, nepaisant to, jog neseniai grynasis pelnas smuko net 70% lyginant su 2023 m., bendrovės pelningumas išlieka stabilus.

Vadovybės pokyčiai: Antonio Filosa perima valdymą

Po šešis mėnesius trukusių globalių paieškų, Stellantis naujuoju generaliniu direktoriumi paskyrė buvusį Jeep vadovą Antonio Filosa – nuo 2025 m. birželio 23 d. C. Tavares jį įvardijo kaip „racionalų ir patikimą“ įpėdinį, bet pabrėžė, kad naujajam CEO teks spręsti daug rimtų iššūkių. Filosa reikės valdyti didelį, nevienodai veikiančių automobilių prekės ženklų portfelį, įveikti tarptautinius tarifų karus bei išlaikyti Stellantis konkurencinį pranašumą globalioje rinkoje.
Nors gandai apie Maserati pardavimo planus buvo kategoriškai paneigti, tokių prekės ženklų kaip Lancia atgaivinimas vyksta lėtai. Kiti, pavyzdžiui, DS ir Abarth, ir toliau ieško savo vietos rinkoje bei didesnių pardavimų. JAV rinkoje vienas esminių Filosos uždavinių – įkvėpti naujos gyvybės Chrysler, kad jis nebūtų siejamas tik su vienatūriais, bei stiprinti santykius su dilerių tinklais. Net Tavares pripažįsta, kad pastarieji ryšiai buvo valdyti netinkamai ir galėtų būti pagerinti, į JAV modelių gamą įtraukiant daugiau galingų V8 variklius turinčių automobilių.

Pramonės perspektyvos: Rinkos transformacija

Tavares išeina lemiamu momentu tiek Stellantis koncernui, tiek visai automobilių pramonei. Jis įspėjo, kad tradicinių automobilių gamintojai neišliks, jei nesugebės racionaliai subalansuoti elektromobilių ir vidaus degimo variklių automobilių gamybos kaštų. Europa griežtina reikalavimus ir skatina greitą elektromobilių plėtrą, o pasaulinė prekyba susiduria su tarifų iššūkiais – todėl Stellantis privalo mobilizuotis, kad neliktų atsilikusi.

Prekės ženklų rezultatai ir ateities galimybės

Kiekvienas Stellantis koncerno priklausantis automobilių prekės ženklas susiduria su specifiniais iššūkiais. Maserati toliau stiprina prabangos ir sportiškumo įvaizdį, Alpha Romeo siekia rinkos atgimimo atnaujindama modelius, o Lancia ir DS ateitis priklauso nuo dizaino naujovių ir efektyvios rinkodaros. Abarth, norėdamas likti aktualus, turi išlaikyti savo sportinio paveldo esmę, žengiant į sparčiai besivystančią elektromobilių rinką.
Nors kiekvienas prekinis ženklas skirsis tiek techninėmis charakteristikomis, tiek dizaino kalba ar jėgos agregatais, Filosos pagrindinis uždavinys – užtikrinti sėkmingą balanso tarp našumo, rinkos poreikių ir elektromobilių plėtros palaikymą. Ypatingai konkurencinguose elektromobilių SUV ir amerikietiškų „muscle car“ segmentuose reikės drąsių sprendimų ir apgalvotų investicijų.

Kelias į priekį: kokia ateitis laukia Stellantis?

Pramonės kryžkelėje ir augant vidiniams iššūkiams, dėmesys nukreiptas į Antonio Filosa gebėjimus nukreipti Stellantis teisingu keliu. Prekybos tinklo pasitikėjimo atkūrimas, elektromobilių plėtros spartinimas ir efektyvus daugelio prekių ženklų optimizavimas tampa prioritetiniais uždaviniais. Carlos Tavares paliko dvejopą palikimą, tačiau jo pasitraukimas atveria duris atsinaujinimui ir progresui viename didžiausių pasaulio automobilių gamintojų.

Šaltinis: motor1

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą