6 Minutės
Kalbant apie aukščiausią automobilių inžinerijos lygį, nedaug kas labiau džiugina automobilių entuziastus nei 12 cilindrų variklių galia, rafinuotumas ir įspūdingas garsas. Šioje elitinėje erdvėje išsiskiria dvi konstrukcijos: V12 ir W12 varikliai. Abi jos turi savų privalumų bei savitą pajėgumą, tačiau kuris iš 12 cilindrų variklių yra geriausias? Šiame išsamiame gide palyginsime V12 ir W12 variklius – jų inžinerinius principus, technines charakteristikas, panaudojimą, dinaminės savybes ir įtaką rinkai. Šis palyginimas padės jums išsirinkti, kuris variantas yra geriausias prabangių ir aukštos klasės automobilio pasirinkimas.
12 cilindrų variklis: pagrindai ir svarba
12 cilindrų varikliai laikomi vidaus degimo inžinerijos viršūne. Jie kuriami maksimaliam našumui ir sklandumui – visi dvylika stūmoklių veikia ta pačia švaistiklio eiga. Istoriškai daugiau cilindrų reiškė didesnį galingumą, todėl šie didelės darbinės talpos varikliai tapo legendiniais. Nors egzistuoja ir didesnių, pvz., 16 cilindrų, modelių, būtent 12 cilindrų buvo ir tebėra auksinis standartas prestižiniuose prabangių automobilių ir superautomobilių segmentuose. Jie vertinami dėl ypatingai tolygaus veikimo ir išskirtinio išmetimo garso.
W12 variklis: sportinės inovacijos iš Volkswagen grupės
Ištakos ir raida
Nors W12 varikliai išpopuliarėjo su Volkswagen grupės automobiliais XXI a. pradžioje, ši koncepcija kilo dar XX a. pradžioje – aviacijoje ir laivyboje. Pirmasis W12 variklis buvo pritaikytas kariniam lėktuvui 1917 m., nes išsiskyrė kompaktiškumu ir mažu svoriu. 1930-aisiais žymusis „Bluebird“, turėdamas 22,3 litro W12 variklį, pirmasis viršijo 322 km/h greitį.
Volkswagen inžinerijos legenda Ferdinandas Piëchas atgaivino W12 idėją 1990-aisiais, o proveržis įvyko 2001-aisiais: VW W12 Nardo koncepcinis modelis Nardò žiede nauju greičio rekordu įveikė 7 700 kilometrų, vidutiniškai važiuodamas daugiau nei 323 km/h per 24 valandas. Tai paskatino W12 variklio įtraukimą į gamybą – jis tapo pagrindiniu Audi A8 (nuo 2001 m.) ir dar svarbiau – Bentley modelių portfelyje, kol griežtesni ekologiniai reikalavimai lėmė jo gamybos pabaigą iki 2024 m.

Techninė sandara: kaip veikia W12 variklis
Unikali W12 architektūra išsiskiria tuo, kad vietoj dviejų tipinių V12 eilių turi keturias kompaktiškas po tris cilindrus, kurios sudaro „W“ formą apie bendrą švaistiklį. Volkswagen W12 iš esmės – du VR6 varikliai, sujungti 72 laipsnių kampu. Kiekviena blokų pora turi vos 15 laipsnių įlenkimą – gerokai siauresnį nei V6 varikliuose. Dėl tokios konstrukcijos blokas trumpas, o pats variklis kompaktiškas. Kiekvienai eiliai reikia tik vieno paskirstymo veleno, tad visas W12 turi vos du viršutinius velenus, kas sumažina jo svorį ir supaprastina montavimą.
W12 variklio privalumai
- Kompaktiškumas: Tokia inovatyvi konstrukcija leidžia W12 būti tokio paties ilgio kaip keturių cilindrų motora, todėl jį galima montuoti įvairiuose prabangiuose ir sportiniuose automobiliuose.
- Ilgaamžiškumas: Paveldėjęs patikimumą iš VR6, šis variklis garsėja ilga eksploatacija tiek Bentley, tiek prabangiuose sedanų modeliuose.
W12 trūkumai
- Techninio aptarnavimo sudėtingumas: Labai talpi konstrukcija apsunkina remonto darbus ir priežiūrą, tam dažnai reikia specialių žinių ir įrankių.
- Palaikymo kaštai: Sudėtingas surinkimas lemia didesnes priežiūros ir eksploatacijos išlaidas.
Žymiausi automobiliai su W12
W12 variklio sėkmė neatsiejama nuo Volkswagen grupės, o ryškiausi pavyzdžiai – Bentley Continental GT ir Flying Spur, kurie garsėjo puikiu našumu ir prabangumu. Šis variklis taip pat buvo montuojamas į Audi A8 ir VW Phaeton, taip pademonstruojant savo universalumą ir inžinerinį meistriškumą.

V12 variklis: galios, švelnumo ir prestižo simbolis
V12 istorija ir paplitimas
V12 variklis turi ilgesnę istoriją – jis pasirodė dar 1904 m. laivų lenktynėms, o į automobilių pasaulį atėjo 1913 m. sportiniame modelyje Brooklandse. Dėl išskirtinio sklandumo ir pusiausvyros V12 varikliai greitai patraukė prabangių gamintojų dėmesį – 1915 m. Packard Twin Six tapo JAV autoindustrijos istorijos pavyzdžiu. 1930-aisiais V12 varikliai užtikrino aukščiausią statusą limuzinų ir sportinių kupė segmente, tačiau po Antrojo pasaulinio karo JAV dauguma persiorientavo į V8, kai tuo tarpu Europos gamintojai toliau tobulino V12 sprendimus. Šiandien V12 išliko tik paties aukščiausio lygio prabangių automobilių ir superautomobilių prerogatyva, bet ir čia gamybą riboja vis griežtesni ekologiniai bei kaštų apribojimai.
Konstrukcija ir veikimas
Klasikinis V12 turi dvi po šešis cilindrus kampu (dažnai 60 arba 65 laipsnių), tai suteikia išskirtinę pusiausvyrą. Tai tarsi dvi inline šešių cilindrų eilės kartu, todėl vibracijos iš dalies užgesinamos viena kitos, o variklis dirba itin sklandžiai ir tyliai. Dažnai V12 nereikia papildomo balastavimo švaistiklyje, o nuolat veikia bent trys cilindrai – dėl to užtikrinamas kone visiškai vibracijos neturintis darbas.
V12 variklio privalumai
- Maksimalus sklandumas: Dėl neprilygstamos pusiausvyros ir rafinuotumo V12 laikomas patogiausiu pasirinkimu Rolls-Royce, Aston Martin ir kitiems aukštos klasės automobiliams.
- Išskirtinis variklio garsas: Giliai skambantis „simfoninis“ V12 garsas patinka automobilių entuziastams ir skiria superautomobilius nuo konkurentų.
V12 trūkumai
- Didelis dydis: V12 yra didesnis ir sunkesnis už kitus variklius, todėl naudojamas tik didžiausiuose arba egzotiškiausiuose automobiliuose.
- Gamybos ir eksploatacijos kaštai: Dėl didesnio dalių kiekio ir stambesnio bloko V12 gamyba ir priežiūra kainuoja daugiau, tad tokius variklius dažniausiai renkasi išskirtiniai pirkėjai.
Žymiausi automobiliai su V12
Per istoriją V12 varikliai buvo naudojami išskirtiniuose ir itin galinguose modeliuose. Dabartiniai pavyzdžiai: Lamborghini Revuelto, Ferrari 12Cilindri, Aston Martin Vanquish ir Rolls-Royce Phantom. Tai automobiliai, kuriuos renkasi svajojantys apie didžiausią galią, prabangą ir inžinerinį paveldą.

Našumas ir specifikacijos: W12 ar V12?
Abu 12 cilindrų varikliai pasižymi įspūdinga galia ir sukimo momentu, tačiau jų konstrukcija lemia skirtingas dinamikos savybes ir automobilio architektūrą. Kompaktiškas W12 leidžia jį pritaikyti tiek prabangiems, tiek kasdieniams automobiliams, suteikiant tiesioginę pagreitį ir sklandų važiavimą – kaip Bentley W12 modeliuose, pasiekiančiuose net 635 AG ir 900 Nm (664 lb-ft) sukimo momentą.
Tuo tarpu V12 išlieka pasirinkimu superautomobiliuose ir ypatingai prestižinėse limuzino klasės mašinose, dažnai specialiai derinant didelėms apsukoms ir nepakeičiamam galios pasiskirstymui. Ferrari varikliai V12 konfigūracijoje geba išvystyti per 800 AG ir pasižymi išskirtiniu garsiniu charakteriu bei jautriu akseleratoriaus atsaku.
Rinkos pozicija ir pirkėjų lūkesčiai
Prabangos automobilių pirkėjai bei automobilių entuziastai V12 variklį vertina kaip aukščiausią prestižo ir inžinerinės meistrystės simbolį. Jis neatsiejamas nuo tokių markių kaip Ferrari, Lamborghini ar Rolls-Royce. Tuo tarpu W12, dėl savo išskirtinės konstrukcijos ir Volkswagen grupės paveldo, atranda nišą tarp tų, kam svarbi egzotiška galia, bet taip pat patogumas ir erdvumas – puikus pavyzdys čia Bentley automobiliai.
Kurį 12 cilindrų variklį rinktis: W12 ar V12?
Pasirinkimas tarp W12 ir V12 variklio priklauso nuo jūsų prioritetų. V12 yra tikro entuziasto pasirinkimas: nepakeičiamas garsas, galios pojūtis ir kolekcinė vertė. Jis idealiai tinka norint pasiekti maksimalią galią ir išskirtinumą. Tuo tarpu W12 siūlo modernią, kompaktišką ir patikimą alternatyvą su mažesnėmis vibracijomis, kuri puikiai tinka prabangių automobilių naudotojams kasdien. Abu yra technikos šedevrai su lojalių gerbėjų grupe.
Apibendrinant, tiek V12, tiek W12 varikliai simbolizuoja automobilių meistriškumą. Jei trokštate įspūdingo garso ir nepakeičiamo charakterio – pasirinkite V12. Ieškantiesiems aukščiausios klasės našumo ir subtilaus rafinuotumo kompaktiškoje formoje, W12 – puikus sprendimas. Bet kuriuo atveju, 12 cilindrų variklis lieka siekiamybės ir aistros simboliu automobilių pasaulyje, garantuodamas nepamirštamus pojūčius už vairo.

Komentarai