Pavojai vairuojant su įjungta degalų įspėjimo lempute: ką turėtumėte žinoti | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Pavojai vairuojant su įjungta degalų įspėjimo lempute: ką turėtumėte žinoti

Pavojai vairuojant su įjungta degalų įspėjimo lempute: ką turėtumėte žinoti

2025-06-29
0 Komentarai Simona Vaičiulytė

4 Minutės

Degalų įspėjimo lemputė: kuo rizikuojate neatkreipdami dėmesio?

Kiekvienas vairuotojas bent kartą yra patyręs nerimą, kai prietaisų skydelyje užsidega degalų įspėjimo šviesa, tačiau pasirenka važiuoti toliau vietoje to, kad tuoj pat pasipildytų degalų. Nors gali atrodyti, kad dar keletą kilometrų nuvažiuosite be didesnių problemų, važinėjimas su žema degalų lygio lempute gali turėti rimtų pasekmių ne tik automobilio techninei būklei, bet ir jūsų pačių saugumui.

Kaip veikia degalų įspėjimo sistema?

Beveik visuose šiuolaikiniuose automobiliuose įrengta degalų trūkumo įspėjimo lemputė, kuri įsijungia, kai bake lieka kritinis degalų kiekis. Paprastai šis signalas įsižiebia tuomet, kai dar galite nuvažiuoti 50–80 km, priklausomai nuo automobilio. Kai kuriuose naujuose modeliuose rodoma ir likusio nuvažiuojamo atstumo prognozė, tačiau ekspertai įspėja, kad tokie skaičiavimai gali būti netikslūs dėl vairavimo manierų, automobilio apkrovos, padangų slėgio, greičio ar kelio dangos. Todėl degalų lemputės nereikėtų ignoruoti – tai aiškus signalas kuo skubiau sustoti ir užsipilti degalų.

Degalų sistemos pažeidimai: daugiau nei tik rizika likti kelyje

Reguliarus važiavimas esant mažam degalų kiekiui gali ne tik palikti jus šalikelėje su tuščiu baku, bet ir stipriai pakenkti pagrindinėms kuro sistemos dalims, o remontas gali kainuoti brangiai ir trukti ilgai.

Kurui jautraus kuro siurblio gedimai

Kuro siurblys yra viena svarbiausių jūsų automobilio sistemų dalių, jam veikti reikalingi degalai, nes būtent jie užtikrina aušinimą ir sutepimą. Kai degalų likutis kuris laikas labai mažas, siurblys priverstas dirbti sunkiau, įtraukti daugiau oro, todėl gali perkaisti, susidėvėti arba sugesti kur kas greičiau nei turėtų. Sugedusį kuro siurblį pakeisti gali ne tik užtrukti, bet ir kainuoti žymiai daugiau nei prevencinis degalų papildymas.

Filtrų užsikimšimas ir purkštukų problemos

Per ilgą laiką bako apačioje natūraliai kaupiasi nuosėdos, nešvarumai bei kitos dalelės. Kai degalai baigiasi, siurblys ima siurbti benziną iš šios nuosėdų pilnos vietos, todėl didėja rizika užkimšti kuro filtrą bei pažeisti purkštukus. Tai tolygu bandyti tiekti varikliui drumstą vandenį vietoj švaraus, todėl detalių nusidėvėjimas spartėja, o variklio darbas prastėja. Užsikimšusių filtrų ar pažeistų purkštukų keitimas gali tapti brangiu ir sudėtingu darbu, kuris trumpina automobilio tarnavimo laiką.

Saugumo pavojai: kodėl išsekti degalams gali būti pavojinga?

Nepaisant mechaninių problemų, važiuoti visiškai be degalų gali būti gyvybiškai pavojinga. Sustojus automobiliui intensyvaus eismo ruože ar sudėtingomis oro sąlygomis, galite netekti svarbių pagalbinių sistemų, tokių kaip vairo stiprintuvas ir stabdžių servomechanizmas. Tokiu atveju labai padidėja avarijų tikimybė, ypač naktį, karštyje, šaltyje ar esant prastoms oro sąlygoms. Jungtinių Amerikos Valstijų automobilių asociacija (AAA) kasmet padeda šimtams tūkstančių vairuotojų, kurie kelyje liko be degalų – 2015 m. tokių atvejų buvo virš 500 000. Ir 2024-aisiais pagalba kelyje dėl degalų išsekimo vis dar viena paklausiausių paslaugų. Šie statistiniai duomenys rodo, jog nepaisant tobulėjančių perspėjimo sistemų, daug vairuotojų vis dar nuvertina riziką.

Ekspertų rekomendacijos: kada geriausia užsipilti degalų?

Automobilių specialistai pataria priprasti degalus papildyti dar prieš pasiekiant ketvirtadalio bako ribą. Tokia proaktyvi strategija apsaugo svarbiausias degalų sistemos dalis – kuro siurblį, filtrus ir purkštukus, taip pat sumažina nenumatytų gedimų kelyje ar pavojingų situacijų riziką. Nors kartais išimtinės aplinkybės priverčia važiuoti beveik tuščiu baku, jei tai tampa įpročiu, tikėtina, kad padidinsite automobilio remonto išlaidas ir sumažinsite jo tarnavimo laiką.

Automobilių konstrukcija ir kuro sistemos ypatybės

Dauguma šiuolaikinių automobilių, visureigių ar krovininių transporto priemonių kuriami su preciziškai subalansuotomis degalų tiekimo ir laikymo sistemomis, kurios užtikrina efektyvumą ir ilgalaikį tarnavimą. Vidutinis kuro bakas talpina nuo 40 iki 70 litrų, o gamintojai įspėjimo sistemas kalibruoja taip, kad vairuotojai turėtų pakankamai laiko saugiai užsipilti degalų. Nepaisydami įspėjamojo signalo rizikuojate pažeisti net ir aukščiausios klasės automobilių sistemas – skirtingų gamintojų palyginimai rodo, kad net prabangūs ar sportiniai automobiliai sugenda, jei šios taisyklės nesilaikoma.

Rinka ir technologiniai palyginimai

Pastaruoju metu gamintojai vis dažniau diegia pažangius degalų valdymo ir vartojimo stebėsenos sprendimus, kurie leidžia efektyviau kontroliuoti likutį ar net pataria, kada rasti artimiausią degalinę. Tačiau esminės su degalų stygiumi susijusios rizikos vis dar išlieka tokios pat nepriklausomai nuo markės ar modelio. Lyginant automobilius pagal šias funkcijas galima pasirinkti saugesnį variantą, bet didžiausią įtaką vis tiek turi paties vairuotojo įpročiai.

Išvada: nesielkite rizikingai – užsipildykite degalų laiku

Važinėjimas su minimaliu degalų kiekiu – tai rizika sulaukti brangaus remonto, sėsti kelyje ar atsidurti pavojingoje situacijoje. Klausydami automobilio įspėjamųjų signalų ir nuolat rūpindamiesi degalų likučiu, apsaugosite ne tik savo automobilį, bet ir save. Visiems automobilių savininkams ir vairavimo entuziastams – tai paprastas, bet itin svarbus įprotis, garantuojantis ramybę kiekvienos kelionės metu.

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą