Kinijos automobilių pramonės lyderiai: pelningumas ir pasiekimai 2025 m. I ketv. | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Kinijos automobilių pramonės lyderiai: pelningumas ir pasiekimai 2025 m. I ketv.

Kinijos automobilių pramonės lyderiai: pelningumas ir pasiekimai 2025 m. I ketv.

2025-07-16
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

Kinijos automobilių pramonės milžinai: pelningumo ir veiklos rezultatai 2025 metų pirmajame ketvirtyje

2025 metų pirmasis ketvirtis dar kartą patvirtino, kad Kinija užima svarbiausią vietą pasaulinėje automobilių rinkoje, ypač keleivinių automobilių segmente. Naujausios finansinės ataskaitos rodo, kad BYD tapo pelningiausia kinų automobilių gamintoja, o net keturi Kinijos prekių ženklai pagal bendrąjį pelno maržą viršijo „Tesla“ rezultatus tuo pačiu laikotarpiu. Aptarkime pagrindinius skaičius, gamintojų strategijas ir svarbą tiek Kinijos, tiek pasaulio automobilių pramonei ateityje.

BYD – pelno ir investicijų etalonas

BYD pirmauja pagal pelną, pasiekusi grynąjį 9,155 mlrd. juanių (apie 1,28 mlrd. JAV dolerių) pelną 2025 m. I ketv. Dar įspūdingesnė – 20,7% bendrojo pelno marža, aiškiai pranokstanti „Tesla“ (16,3%). BYD ne tik demonstruoja aukščiausią pelningumą, bet ir žengia inovacijų priešakyje – vien per ketvirtį į mokslinius tyrimus ir plėtrą (MTTP) investavo 14,223 mlrd. juanių (1,98 mlrd. JAV dolerių), o ši suma viršijo net ir įmonės grynąjį pelną. Toks stiprus dėmesys inovacijoms parodo BYD ilgalaikę viziją – užimti lyderio pozicijas naujos energijos transporto priemonių (NEV) segmente.

Geely ir SAIC: konkurencija tarp lyderių

Antroje vietoje – Geely, kuri uždirbo 5,672 mlrd. juanių (791 mln. JAV dolerių) grynojo pelno ir pasiekė 15,78% bendrąją pelno maržą. Jos investicijos į MTTP per ketvirtį sudarė 3,328 mlrd. juanių (464 mln. JAV dolerių), kas rodo nuoseklias pastangas inovacijų srityje. Trečiąją vietą užėmė SAIC Group, uždirbusi 3,023 mlrd. juanių (422 mln. JAV dolerių) grynojo pelno ir pasiekusi 8,13% maržą. SAIC taip pat stipriai investavo – 3,881 mlrd. juanių (541 mln. JAV dolerių) į MTTP, pranoksta jos pelną ir rodo agresyvų perėjimą prie naujos kartos automobilių.

TOP 10 pelningiausių Kinijos automobilių prekių ženklų

Pagal 2025 m. I ketv. grynąjį pelną, Kinijos keleivinių automobilių gamintojų reitingas:

BYD: 20,7% pelno marža, 9,155 mlrd. pelnas / 14,223 mlrd. MTTP Geely: 15,78% pelno marža, 5,672 mlrd. pelnas / 3,328 mlrd. MTTP SAIC: 8,13% pelno marža, 3,023 mlrd. pelnas / 3,881 mlrd. MTTP Great Wall Motors (GWM): 17,84% pelno marža, 1,751 mlrd. pelnas / 1,906 mlrd. MTTP Changan: 13,86% pelno marža, 1,353 mlrd. pelnas / 1,501 mlrd. MTTP BAIC: 9,9% pelno marža, 0,929 mlrd. pelnas / 0,082 mlrd. MTTP Seres: 27,62% pelno marža, 0,748 mlrd. pelnas / 1,051 mlrd. MTTP Li Auto: 20,51% pelno marža, 0,647 mlrd. pelnas / 2,51 mlrd. MTTP Leapmotor: 14,9% pelno marža, -0,13 mlrd. pelnas / 0,8 mlrd. MTTP Xpeng: 15,56% pelno marža, -0,66 mlrd. pelnas / 1,98 mlrd. MTTP

(Remiantis 2025 m. I ketv. finansiniais duomenimis, šaltinis: Autohome).

Seres išsiveržia į prabangių automobilių segmentą

27,62% bendrojo pelno marža Seres išskiria iš kitų gamintojų. Dėl sėkmingo Aito M9 modelio pasirodymo Seres tapo viena pirmųjų kinų prekės ženklų, žengusių į aukštos klasės automobilių rinką, kur tradiciškai dominavo Vakarų ir Japonijos gamintojai. Šis proveržis atskleidžia besikeičiančius Kinijos vartotojų lūkesčius ir pabrėžia augančią Kinijos automobilių dizaino konkurencingumą pasaulinėje rinkoje.

NEV prekių ženklų augimas: Li Auto, Leapmotor ir Xpeng

Naujų energijos automobilių (NEV) gamintojų, tokių kaip Li Auto, Leapmotor ir Xpeng, spartus progresas sulaukia vis daugiau dėmesio tarptautiniu mastu. Nors Leapmotor ir Xpeng dar nepasiekė pelningumo, nuolat gerėjanti pelno marža ir solidžios MTTP investicijos rodo, kad šios įmonės sparčiai artėja prie lyderių. Jų prioritetai – elektromobilių gamyba, išmaniųjų transporto priemonių technologijos ir inovatyvus dizainas – leidžia mažinti atotrūkį nuo pasaulinių elektromobilių rinkos lyderių.

Pramonės įžvalgos: MTTP svarba automobilių sektoriaus sėkmei

Didėjančios investicijos į mokslinius tyrimus ir plėtrą – pagrindas technologinėms permainoms Kinijos automobilių pramonėje. Tik Geely ir BAIC 2025 m. I ketv. investicijas į MTTP išlaikė mažesnes už grynąjį pelną, tuo tarpu dauguma kitų (tarp jų ir BYD) investavo į inovacijas daugiau nei uždirbo pelno. Visgi BAIC riboti MTTP biudžetai gali kelti abejonių dėl ateities modelių konkurencingumo, ypač turint tokius subbrendus kaip Stelato ir Arcfox.

Rinkos pozicionavimas ir pasaulinis poveikis

Kai Kinijos automobilių gamintojai plečia investicijas į elektromobilių kūrimą, autonominį vairavimą ir automobilių sujungiamumo sprendimus, jų transporto priemonės vis labiau vertinamos kaip stiprios alternatyvos pasaulio rinkose. Ši pažanga, kartu su augančiu prekių ženklų prestižu – ypač BYD ir Seres atvejais – rodo, kad Kinijos automobilių gamintojai stiprėja ne tik namų rinkoje, bet ir tampa rimtais konkurentais pasaulio automobilių rinkoje pagal veiklos rezultatus, inovacijas ir bendrą rinkos vertę.

Šaltinis: carnewschina

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą