Chevrolet Nova SS – Amerikietiškos Klasikos Ikona iš Auksinio Amžiaus | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Chevrolet Nova SS – Amerikietiškos Klasikos Ikona iš Auksinio Amžiaus

Chevrolet Nova SS – Amerikietiškos Klasikos Ikona iš Auksinio Amžiaus

2025-07-16
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

4 Minutės

Chevrolet Nova SS: Ikona iš Auksinio Automobilių Amžiaus

1960-aisiais, besiplečiančioje Amerikos automobilių rinkoje, Chevrolet buvo aiškus lyderis, nuolat ieškojęs naujų kelių konkurencingumui ir pardavimams didinti. Tačiau augantis General Motors modelių pasirinkimas reiškė ir vidinę konkurenciją – nauji automobiliai neretai varžėsi dėl tų pačių pirkėjų. Akivaizdus pavyzdys – 1964 metais pristatytas Chevelle modelis, kuris sumažino dalį rinkos, priklausiusios tada populiariems Impala ir Chevy II (Nova) modeliams.

Chevy II/Nova pardavimai dėl to smuko – 1964 m. parduota apie 191 000 automobilių, kai ankstesniais metais šis skaičius siekė net 326 000 ir 372 000. Lūkesčiai buvo dideli ir sportiškai „Super Sport“ (Nova SS) versijai, pristatytai antrus metus, tačiau ir jos pardavimai sumažėjo nuo 42 000 iki vos 10 000 vienetų.

1964-ieji: Lūžio Metai Nova SS

Pirmoji V8 variklio versija

1964 metų Chevrolet Nova SS pasižymėjo tuo, kad pirmą kartą gamintojo siūlytas modelis galėjo būti komplektuojamas su galingu V8 tipo 283 kubinių colių (ci) varikliu, išvystančiu 195 arklio galias. Nors naujas V8 pagerino Nova SS sportiškumą, tikriems našumo entuziastams to dar galėjo būti per mažai. Didesnių galimybių norėję pirkėjai dažniau rinkdavosi aukštesnės klasės Chevrolet automobilius.

Kitos variklių opcijos ir pirkėjų pasirinkimai

Be V8, Chevrolet Nova išlaikė 153ci darbinio tūrio keturių cilindrų (90 AG) ir 194ci šešių cilindrų (120 AG) variklius. Didėjant dėmesiui našumui ir galiai, silpnesni keturių cilindrų modeliai prarado pirkėjų susidomėjimą: 1964 m. vos apie tūkstantis Nova buvo parduoti su šiuo varikliu. Dauguma pirkėjų rinkosi bent šešių cilindrų variantą dėl geresnio galios ir praktiškumo balanso.

Paryškintas dėmesys: Nerekonstruotas 1964 Chevrolet Nova SS puikios originalios būklės

Klasikinių ir raumenų automobilių gerbėjams šiuo metu atsiveria puiki proga – netoli Kanzaso Sičio siūlomas nerekonstruotas, originalus 1964 metų Chevrolet Nova SS. Tiesa, pardavėjas pateikia nedaug informacijos viešose platformose, tokiose kaip Craigslist, bet pateiktos nuotraukos rodo, kad automobilis išlaikęs gamyklinę autentiką ir išlikęs geros originalios būklės.

Kėbulo būklė ir korozija

Nuotraukose matoma, kad Nova SS laikytas palankioje aplinkoje – nėra akivaizdžių korozijos ar drėgmės žalos požymių. Nors galima įžvelgti vieną kitą natūralų senėjimo ženklą, pirkėjams rekomenduojama atidžiai patikrinti visus aptariamus elementus, ypač dugną. Rūdys – dažna problema nerekonstruotuose klasikiniuose automobiliuose, todėl apžiūra ant keltuvo yra būtina norint patvirtinti pardavėjo teiginius dėl tvirtos, nerūdytos konstrukcijos.

Salonas ir interjero detalės

Automobilio salonas atrodo išskirtinai švarus ir tvarkingas, turint omenyje jo amžių. Remiantis nuotraukomis, trūkstamų detalių nėra, o bendras įspūdis rodo, kad automobilis buvo prižiūrėtas ir saugotas. Tiesa, dalis interjero, kaip priekinės sėdynės, atrodo per daug gerai, kas gali reikšti kai kurias restauracijas ar pakeitimus. Norint užtikrinti automobilio originalumą, reikėtų įvertinti apžiūrint gyvai.

Jėgos agregatai: originalus variklis ir pavarų dėžė

Po gaubtu šis Nova SS turi originalų – su kėbulu atitinkančius numerius (matching numbers) – 283ci V8 variklį, derinamą su gamykline automatine pavarų dėže. Užsiminta ir apie vairo stiprintuvą. Pardavėjas teigia, kad automobilis gerai važiuoja ir veikia – puikus ženklas klasikiniam automobiliui, artėjančiam prie savo 60-mečio. Raumenų automobilių entuziastams ar originalumo siekiantiems kolekcininkams tai gali būti retenybė rinkoje, nes daugelis Nova šiuo metu jau atnaujintos ar modifikuotos, prarandant originalumą ir autentiškumą.

Kolekcinė vertė, retumas ir rinka

Originalios, nerekonstruotos 1960-ųjų Chevrolet Nova SS versijos šiais laikais randamos itin retai. Nors 283 V8 nebuvo pats galingiausias Chevrolet variklis, kolekcininkų akyse jis išlieka vertingas dėl autentiškumo bei istorinės reikšmės – būtent šis modelis žymėjo Nova raumenų automobilių eros pradžią. Už šį egzempliorių prašoma 28 500 JAV dolerių – suma atspindi jo originalumą, variklio specifikacijas ir augančią nerekonstruotų 1960-ųjų raumenų automobilių paklausą.

Vieta, dokumentai ir automobilio istorija

Šis Chevrolet Nova SS parduodamas netoli Kanzaso Sičio. Norint įsigyti, būtina gauti tikslią vietą ir tartis dėl nuodugnios gyvos apžiūros. Automobilis apibūdinamas kaip pilnai pravažiuojamas, todėl jį, galbūt, galima parsivežti savo eiga, visgi tai būtina patvirtinti iš anksto. Pridedama tvarkinga nuosavybės dokumentacija, o jei Nova tikrai nerekonstruota, galbūt bus įmanoma gauti ir originalius pirkimo popierius ar statybos lapą. Potencialūs pirkėjai raginami pasidomėti automobiliu nuo pat pirmojo nuosavybės įrašo – tai svarbu ir vertei, ir kolekcinei autentikai.

Pabaiga: Galimybė įsigyti nerekonstruotą Nova SS – retoji proga

Klasikinių automobilių entuziastams ir kolekcininkams reto autentiškumo, su originaliu varikliu ir nerekonstruotu Chevrolet Nova SS 1964 automobilio įsigijimo galimybė pasitaiko nedažnai. Nepaisant likusių klausimų apie jo techninę bei išvaizdos autentiškumą, šis egzempliorius yra išskirtinis Amerikos klasikų pasaulyje, o Chevrolet Nova SS išlieka viena ryškiausių 1960-ųjų raumenų automobilių legendų. Tai puikus pasirinkimas tiems, kas ieško investicinės vertės ir gamyklinio originalumo amerikietiškos klasikos.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą