3 Minutės
Guangdžou lyderiauja autonominių transporto priemonių plėtros srityje
Guangdžou – vienas inovatyviausių Kinijos miestų – sparčiai stiprina savo, kaip šalies autonominių transporto priemonių tyrimų ir diegimo centro, įvaizdį. Neseniai miestas pranešė sukaupęs net 24,41 mln. kilometrų savavaldžių automobilių bandymų kilometrų – tai aiškiai atspindi miesto strateginį įsipareigojimą išmanių transporto sprendimų bei autonominio eismo skatinimui.
Plačiai išsiplėtęs bandymų tinklas ir pramonės dalyvių įsitraukimas
Šią miesto iniciatyvą remia 17 lyderiaujančių technologijų ir automobilių sektoriaus įmonių, dirbančių viešojo transporto, logistikos ir miesto paslaugų srityse. Bandymams naudojamas 2600 km viešųjų kelių tinklas, apimantis 1340 standartinių gatvių atkarpų ir 10 pagrindinių greitkelių per aštuonis administracinius rajonus. Iki 2025 m. liepos autonominiai automobiliai realiomis sąlygomis praleido daugiau nei 1,3 mln. valandų. Ypatingai pažymėtina, kad 2024 m. net 93,17 % bandomųjų kilometrų buvo nuvažiuota visiškai automatinėje režimu, demonstruojant didėjantį pasitikėjimą autonominio vairavimo technologijomis.
Demonstraciniai projektai ir autonominio parko plėtra
Guangdžou autonominio vairavimo projektai jau šiandien mieste naudoja 508 modernias transporto priemones keleivių pervežimui, logistikai bei miesto švaros darbams. „Guangzhou Bus Group“ pirmauja su 50 autonominių autobusų, važiuojančių pagrindiniuose maršrutuose. Tokios įmonės kaip „Pony.ai“, „WeRide“ ir „Ruqi Mobility“ bandomuosiuose projektuose naudoja dar 75 automobilius, o „WeRide“ pristatė ir daugiau nei 50 autonominių švaros automobilių, parodant šios technologijos universalumą.
Pažangi skaitmeninė infrastruktūra autonominiam transportui
Guangdžou sparčiai vystoma 5G tinklo infrastruktūra yra kertinis akmuo autonominių transporto priemonių bandymams. 2025 metų kovo mėnesio duomenimis, mieste veikia net 78 000 5G stočių, užtikrinančių aprėptį tiek valstybiniuose, tiek provincijos keliuose. Individualaus 5G ryšio rodiklis siekia net 105,94 %, todėl Guangdžou pirmauja visoje šalyje pagal pralaidžią ir saugią ryšio infrastruktūrą, būtiną realaus laiko sąveikai tarp automobilių ir eismo valdymo sistemų.
Transporto priemonių įranga ir pažangus ryšys
Daugiau nei 10 400 bandymuose dalyvaujančių transporto priemonių įrengtos moderniomis PC5 ryšio moduliais, užtikrinančiais efektyvų lateralų ryšį, ir Kinijos „BeiDou“ palydovine navigacijos sistema. Keliuose įrengti 530 sumanių ryšio įrenginių, 897 aukštos raiškos jutikliai ir 419 kraštiniai (edge) kompiuteriai, leidžiantys efektyviai kaupti ir analizuoti duomenis. Daugiau nei 200 šviesoforų atnaujinti tinkliniam valdymui, o šiuo metu kuriama debesijos komandinė sistema ir dinamiškas realaus laiko žemėlapis, kurie papildomai didina autonominių parkų patikimumą ir išmanumą.
Reguliacinė parama ir politikos vystymas
Guangdžou lyderystę autonominio transporto srityje sutvirtino 2025 m. pradžioje įsigaliojęs Inovatyvios išmaniojo transporto priemonių plėtros įstatymas, aiškiai reglamentuojantis bandomųjų važiavimų, demonstracinių projektų ir progresyvaus autonominių automobilių diegimo teisinį pagrindą. Strategiškai suplanuotas miesto vystymo kelio žemėlapis numato konkrečius tikslus infrastruktūrai, reguliavimui ir komercinėms taikomosioms sritims, palengvinant sėkmingą perėjimą nuo bandomųjų projektų prie kasdienio autonominių automobilių naudojimo.
Rinkos pozicionavimas ir pramonės partnerystės
Guangdžou, kuriame įsikūrusi „GAC Group“ būstinė, tapo pagrindiniu Kinijos ateities autonominių ir išmaniųjų automobilių pramonės centru. Nuo 2024 m. miestas jau patvirtino daugiau nei 40 investicinių projektų, įskaitant „GAC Honda“, „Dongfeng Nissan“ ir „Xpeng Motors“ plėtros planus. Bendradarbiavimas su kaimyniniu Šendženu ir Guangdongo–Makao kooperacijos zonomis skatina abipusį autonominių sprendimų pripažinimą ir sudaro prielaidas platesniems bandomiesiems projektams.
Palyginimai ir ateities perspektyvos
Dėl pažangios infrastuktūros, stipraus reguliavimo ir aktyvaus verslo įsitraukimo Guangdžou išlieka išmanių mobilumo sprendimų priešakyje. Miesto bendradarbiavimas su Kinijos transporto ministerija užtikrina plataus masto autonominių transporto paslaugų pilotinius projektus miesto centre ir pietiniuose rajonuose. Todėl Guangdžou ruošiasi pirmauti ne tik Kinijoje, bet ir globalioje arenoje, prisidėdamas prie saugesnio, efektyvesnio ir susietesnio autonominio transporto ateities kūrimo.
Šaltinis: carnewschina

Komentarai