4 Minutės
Ikoniškas Maserati MC12 pasiekia rekordinę kainą Monterėjaus aukcione
2000-ųjų vidurio Maserati MC12 — ribotos gamybos italų superautomobilis, vis dar traukiantis žvilgsnius — ką tik nustatė naują šiuolaikinių Maserati normą. Pagamintas itin ribotu kiekiu, MC12 ilgai buvo kolekcionierių favoritas dėl savo retumo, lenktyninės kilmės ir įspūdingos išvaizdos. Pastarasis pardavimas Broad Arrow's Monterey Jet Center Auction, vykęs Monterėjaus automobilių savaitės metu, patvirtino MC12 statusą kaip aukštos vertės kolekcinį objektą: automobilis perėjo naujam savininkui už 5,2 mln. USD.
Gamyba, kilmė ir būklė
Maserati pagamino vos 50 MC12 egzempliorių, iš kurių pusė buvo baigta 2004 m., o likusieji — 2005 m. Parduotasis pavyzdys (rėmo nr. #12095) yra 2005 m. automobilis, nudažytas perliniu Bianco Fuji balta spalva su Maserati firminėmis mėlynomis detalėmis. Salone derinami mėlyni odiniai apmušalai ir BrighTex audinys. Odometras rodo kiek daugiau nei 11 500 km (~7 150 mylių), taigi automobilis buvo eksploatuotas, bet gerai išsaugotas — tokį naudojimą kolekcionieriai dažnai vertina. Po aukciono po kelių savaičių pasirodė ir Maserati oficialus pranešimas.
Techniniai duomenys
Variklis ir pavarų mechanizmas
- 6,0 l atmosferinis V12 (kildintas iš Ferrari Enzo) - Nustatytas galingumas: 630 AG ties 7 500 aps./min. - Sukimo momentas: 481 lb-ft (652 Nm) ties 5 500 aps./min. - Galinių ratų pavara, lenktynėms pritaikyta važiuoklė
Performance Figures
- 0–62 mph (0–100 km/h): ~3,7 s (tuometiniai bandymai) - Maks. greitis: ~205 mph (330 km/h)
Šie duomenys atspindi MC12 trasai pritaikytą nustatymą ir grand tourer naudojimo galimybes — tai tiek vairuotojo automobilis, tiek kolekcinė vertybė.
Dizainas ir inžinerija
MC12 žemas, aerodinamiškas kėbulas buvo suprojektuotas generuoti prispaudžiamąją jėgą ir užtikrinti stabilumą — savybės, kurias jis dalijasi su savo Ferrari giminaičiu Enzo. Ilgėjančios priekio linijos, didelis galinis sparnas ir lenktynėms perimti aerodinaminiai elementai suteikia jam išskirtinį vaizdą, palyginti su daugybe to laikotarpio superautomobilių. Salone prabangaus odos apmušalo derinimas su automobilių sportui skirtais medžiagų sprendimais, tokiais kaip BrighTex detalės šiame šasiso pavyzdyje, pabrėžia jo hibridinę prigimtį.
Rinkos pozicija ir kolekcionierių susidomėjimas
Išorinių rinkos stebėtojų vertinimu vidutinė MC12 kaina šiuo metu viršija 3,5 mln. USD, o per pastaruosius penkerius metus žemiausi pardavimo pavyzdžiai siekė maždaug 2,5 mln. USD. 5,2 mln. USD pardavimo kaina už šasį #12095 iškelia jį į šiuolaikinių Maserati viršų ir pabrėžia, kaip kilmė, mažas rida ir aukciono laikas Monterėjaus automobilių savaitėje gali lemti išskirtinius rezultatus. Vertę paprastai didina autentiškumas, dokumentuota istorija ir pageidaujamumas tarp kolekcininkų, vertinančių ribotas serijas ir automobilių sporto paveldą.
Palyginimai: Ferrari Enzo ir Bugatti Chiron
MC12 dalijasi V12 šaknimis su Ferrari Enzo, tačiau buvo šiek tiek sumažinta galia: Enzo gamykliškai išvystė apie 651 AG ir 485 lb-ft (657 Nm), su oficialiu 0–62 mph laiku 3,65 s ir maksimaliu greičiu apie 217 mph (350 km/h). Tuo tarpu MC12 šiek tiek aukojasi dėl grynojo greičio vardan išskirtinumo ir aerodinaminio fokusavimo.
Palyginimai su šiuolaikiniais hiperautomobiliais atskleidžia netikėtą rinkos dinamiką: Bugatti Chiron šiandien dažnai vertinamas apie 4 mln. USD — maždaug 1,2 mln. USD pigiau nei šis MC12 pavyzdys. Ši netolyguma parodo, kaip retumas, istorija ir kolekciniai mados pokyčiai gali padaryti kai kuriuos senesnius superautomobilius brangesnius už naujesnius hiperautomobilius.
Paskutinės mintys
5,2 mln. USD pardavimas šio MC12 pabrėžia ilgalaikį ribotos gamybos itališkų superautomobilių žavesį. Entuziastams ir kolekcionieriams MC12 siūlo retą lenktynėmis paremtos inžinerijos, įspūdingo dizaino ir išskirtinumo derinį — patrauklų paketą, kuris ir toliau pranoksta lūkesčius egzotinių automobilių rinkoje.
Šaltinis: autoevolution
            
                
Palikite komentarą