13 Minutės
Porsche atsisako vidaus degimo 718 Cayman ir Boxster prieš perėjimą prie elektromobilių
Porsche patvirtino, kad nustos priimti naujus užsakymus vidaus degimo varikliu (VDV) varomiems 718 Cayman kupė ir 718 Boxster kabrioletams, ruošdamasi juos iš naujo pristatyti vien tik kaip elektromobilius 2026 m. Bendrovė vykdys jau patvirtintus užsakymus ir parduos likusias atsargas, tačiau papildomų VDV kartos 718 modelių nebus planuojama. Trumpai tariant: 718 vardas išlieka, bet jo ateitis — elektrinė.
Kas paskelbta
Štutgarto gamintojas tyliai nutraukė užsakymų priėmimą naujiems 718 Cayman ir Boxster VDV modeliams, ruošdamasis planuojamai gamybos pabaigai kitais metais. Klientai, turintys patvirtintus užsakymus, gali tikėtis savo automobilių užbaigimo ir pristatymo; bandybiniai ir salone esantys automobiliai vis dar prieinami iš dilerių atsargų. Aukšto lygio Porsche šaltiniai paneigė pastarąsias spekuliacijas, kad sprendimas nutraukti dar vieną degimo 718 kartą būtų atšauktas.
Kodėl tai svarbu
Toks sprendimas žymi svarbų etapą Porsche sportinių automobilių strategijoje. 718 šeima — įvairiomis formomis gyvavusi nuo Boxster debiuto 1996 m. ir Cayman pasirodymo 2005 m. — beveik tris dešimtmečius atstovavo Porsche kompaktišką, viduryje montuotų variklių sportinį pasiūlymą. Pasirinkus perkelti 718 į elektrinę ateitį, Porsche aiškiai signalizuoja, kaip ketina išsaugoti modelio sportinį charakterį, tuo pačiu atitinkant griežtėjančius emisijų ir elektrifikacijos tikslus.
Laiko juosta ir modelių kilmė
Ketvirtosios kartos 718 Cayman ir Boxster parduodami nuo 2016 m. Šių modelių kilmė siekia Boxster debiutą 1996 m. ir Cayman pasirodymą 2005 m., kurie abu atgaivino vidurio variklių sportinius automobilius Porsche gamoje ir išplėtė prekės ženklo klientų bazę. Dabartinės VDV 718 kartos gamyba bus nutraukta kitais metais, po ko ženkliukas grįš tik ant elektrinių modelių.
Užsakymai, dilerių atsargos ir pristatymas
Porsche veiksmai yra pragmatiški: nauji užsakymai VDV 718 modeliams nepriimami, tačiau visi patvirtinti užsakymai bus vykdomi, o dilerių atsargos — prieinamos. Potencialiems pirkėjams, kurie pirmenybę teikia degimo varikliams, reikės greitai apsispręsti, kol automobiliai lieka sandėlyje, arba apsvarstyti kitus Porsche modelius, kurie kol kas išlieka su VDV arba hibridinėmis pavaromis.

Elektromobilių grįžimas: 718 Cayman ir Boxster 2026 metais
Porsche ketina 2026 m. vėl pristatyti 718 vardą kaip du elektrinius modelius. Šie nauji automobiliai bus sukurti ant Volkswagen grupės PPE (Premium Platform Electric) architektūros — specialios elektromobiliams skirtos platformos, numatytos našumui, pakavimo lankstumui ir bendram vystymui tarp prestižinių grupės prekinių ženklų.
Kodėl PPE ir ką ji suteikia
PPE yra skirta elektrinė platforma, sukurta Volkswagen grupės, kad pagrįstų prestižinius elektrinius automobilius su galiniais arba visais varančiaisiais ratais, keičiamomis baterijų modulio konfigūracijomis ir greito įkrovimo architektūra. 718 modeliams PPE turėtų suteikti žemai montuojamą baterijų paketą palankiam svorio centrui, kompaktinius elektros variklius, pritaikytus vidurinei arba užpakalinei masės paskirstymo koncepcijai, bei galimybę greitam aukštos įtampos įkrovimui. Porsche adaptuos bazinę platformą, kad atitiktų ženklo griežtus valdymo ir našumo standartus.
Dizainas ir pakuotė: kaip elektriniai 718 tikėtina jausis ir atrodys
Nors Porsche teigia, kad naujieji elektriniai 718 techniškai skiriasi nuo išeinančių VDV modelių, bandybiniai prototipai (pavaizduoti žemiau) rodo, jog EV bus panašaus dydžio ir estetikos ketinimo kaip dabartiniai Cayman ir Boxster. Tikėkitės pažįstamų proporcijų — kompaktiško ratų bazės, trumpų užkabų ir klasikinės vidurio variklio silueto interpretacijos elektriniame išdėstyme.
Išoriniai stiliaus akcentai
Porsche dizaino kalba greičiausiai išlaikys 718 sportišką, minimalistinį siluetą, bet su EV specifiniais patobulinimais: lygesne priekinės dalies forma geresnei aerodinamikai, labiau integruotomis aušinimo ir terminio valdymo detalėmis bei didesniais, aerodinamiškai optimizuotais ratais, kad būtų subalansuotas efektyvumas ir sukibimas. Galinio oro srauto valdymas ir ryškus difuzoriaus sprendimas greičiausiai bus naudojami vizualiai „pritvirtinti" automobilį ir pagerinti stabilumą dideliu greičiu.
Salonas ir vairuotojui orientuota kabina
Viduje elektriniai 718 turėtų sujungti Porsche vairuotojo ergonomiką su nauja skaitmenine architektūra. Tikėkitės žemos sėdėjimo pozicijos, trumpų vairo posūkių ir kokpito, akcentuojančio vairavimo informaciją. Dabartinės Porsche informacijos ir vairuotojo asistavimo sistemos greičiausiai bus atnaujintos su pažangesnėmis programinės įrangos funkcijomis, galimybe atnaujinti per oro linijas (OTA) ir glaudesne integracija su režimais, pritaikytais trasai ir keliui.
Našumas ir vairavimo dinamika
Porsche R&D vadovas Michael Steiner nurodė, kad būsimi EV 718 bus konstruojami taip, kad suteiktų „tikro sportinio automobilio jausmą", daug dėmesio skiriant stabdymui, važiuoklės derinimui ir valdymo charakteristikoms, patobulintoms iš lenktynių patirties. Tai reiškia, kad Porsche sureguliuos elektrinę sistemą — variklių žemėlapius, sukimo momento tiekimą, regeneracinį stabdymą ir stabilumo kontrolės intervencijas — kad vairuotojams būtų suteikta aiški, reaguojanti grįžtamoji informacija, panaši į analoginę patirtį elektriniame pakete.
Pavarų sistemos architektūra
PPE leidžia įvairias pavarų konfigūracijas, ir Porsche tikriausiai pasiūlys asortimentą nuo vieno variklio galiniais ratais varomų bazinių modelių iki aukštos klasės dvivarių variklių visų ratų pavara variantų. Porsche sureguliuos galios tiekimą ir terminio valdymo sistemas, kad užtikrintų ilgalaikį našumą tiek kelyje, tiek trasoje, su programiškai nustatomais važiavimo režimais, kurie prioritetizuos nuotolį, komfortą, dinaminį valdymą arba gryną našumą.
Stabdžiai, pakaba ir važiuoklės balansas
Porsche požiūris apims stabdžių sistemas ir važiuoklės nustatymus, pasiskolintus iš lenktynių pamokų: aukštos kokybės regeneracinis stabdymas sklandžiai derinsis su mechaniniais stabdžiais, adaptyvūs amortizatoriai bus kalibruoti tiksliam masės perkėlimui, o vairo sistemos bus sukurtos suteikti progresyvią pojūtį. Inžinieriai stengsis minimalizuoti pasvirimą (understeer) riboje ir išlaikyti vairo grįžtamąją informaciją — tai kertiniai elementai, siekiant išsaugoti 718 sportinę asmenybę, nepaisant sunkesnės baterijų masės.
Laikinosios specifikacijos — ko tikėtis (įverčiai ir galimi intervalai)
Tikslios techninės reikšmės dar neatskleistos. Tačiau remiantis PPE galimybėmis ir Porsche pozicionavimu, tikėtinos pradinės ir aukščiausios specifikacijos gali apimti:
- Baterijos modulis: tikėtina, kad naudingoji talpa bus 70–100 kWh diapazone, priklausomai nuo modelio ir baterijų chemijos.
- Galia: baziniai modeliai gali pasiūlyti 250–350 kW (340–470 AG); aukštos klasės variantai su dviem varikliais gali viršyti 400 kW (544 AG) arba daugiau.
- 0–60 mph (0–100 km/h): baziniai EV 718 gali pasiekti žemus 4 sekundžių rezultatus; sportiniai modeliai gali kristi žemiau 3,5 s.
- Nuotolis: WLTP įvertinimai smarkiai skirtis pagal specifikaciją, ratų pasirinkimą ir vairavimo stilių, bet tikėkite plačią zoną maždaug 300–450 km (WLTP) įvairiems rinkiniams.
- Įkrovimas: PPE automobiliai paprastai palaiko aukštos įtampos DC greitąjį įkrovimą; praktiniai įkrovimo greičiai gali leisti 10–80% seansus per mažiau nei 30–40 minučių prie galingų įkroviklių, priklausomai nuo galutinės baterijų chemijos ir terminės sistemos.
- Svoris: baterijų paketai padidins tuščiąją masę, palyginti su VDV 718, tačiau Porsche sieks optimizuoto masės paskirstymo ir sumažintos neamortizuotos masės, kad išlaikytų vikrumą.
Pastaba: šie skaičiai yra preliminarūs ir skirti pateikti realų lūkesčių vaizdą apie produktų šeimą, kurią Porsche ruošia; oficialūs duomenys bus paskelbti arčiau paleidimo.
Rinkos pozicionavimas ir kainodaros strategija
Porsche pozicionuos elektrinius 718 modelius kaip premijos klasės sportinius automobilius, kurie kainomis bus žemiau Taycan, bet aukščiau įėjimo lygio kabrioletų, siekiant išlaikyti 718 patrauklumą entuziastams, vertinantiems vairuotojo įsitraukimą ir vidurio variklio dinamiką. Kainodara atsižvelgs į baterijų ir technologijų priemokas, tačiau Porsche prekės ženklo stiprumas ir automobilių sportinis pobūdis turėtų pateisinti kainų skalę, suderintą su dabartinėmis 718 kainų juostomis — kartu su papildoma priemoka už aukštos klasės EV variantus ir išskirtines parinktis.
Tiksline auditorija
Elektriniai 718 skirti vairuotojams, kurie nori fokusuotos sportinės vairavimo patirties su šiuolaikiniais EV privalumais, įskaitant tylų įsibėgėjimą, akimirksninį sukimo momentą ir mažesnes vietines emisijas. Jie taip pat patrauks Porsche kolekcionierius ir ištikimus prekės ženklo gerbėjus, kurie 718 laiko įžanga į markės sportinių automobilių liniją. Klientams, vertinantiems analoginį variklių garsą ir konkrečią degimo patirtį, ribotas laikas pirkti VDV 718 dabar tampa akivaizdžiai trumpas.
Konkurentai ir segmentų palyginimai
Sportinių automobilių rinkoje elektriniai 718 susidurs su kintančiu konkurentų sąrašu. Tiesioginiai elektriniai konkurentai dar formuojasi, tačiau keli palyginimo taškai yra svarbūs:
- Vidaus degimo variklių konkurentai: Alpine A110, Toyota GR86/Subaru BRZ, BMW Z4 — tai lengvesni, dažnai galiniais arba priekiniais varikliais varomi alternatyvos, kurios pabrėžia mažą masę ir mechaninį grįžtamąjį ryšį.
- Premijos klasės elektriniai konkurentai: nors tiesioginių EV atitikmenų šiandien nedaug, prestižinių prekių ženklų kompaktiški sportiniai EV kaip Tesla (Model 3 Performance), BMW (i4 M50) ir specializuoti mažesnių gamintojų pasiūlymai taps etalonais dėl galios ir elektroninio valdymo.
- Vietinės Porsche alternatyvos: Taycan demonstruoja Porsche elektrinį našumą, bet 718 EV sieks kompaktiškesnio, vairuotojui orientuoto paketo, skirto nuo Taycan sedan/grand tourer paskirties.
Renkantis tarp VDV sportinio automobilio ir EV vis dažniau sprendimas tampa apie vairavimo charakteristikas, o ne tik apie skaičius. Porsche iššūkis bus padaryti elektrinius 718 kuo panašesnius į analoginę sportinio automobilio patirtį, tuo pačiu išnaudojant EV privalumus, tokius kaip momentinis sukimo momentas ir tikslūs valdymo sistemos sprendimai.
Gamyba ir produkcija: Zuffenhausen ir gamybos planas
Iš pradžių Porsche planavo pradėti naujų EV 718 gamybą šiais metais ir trumpam gaminti juos kartu su esamais VDV modeliais Zuffenhausen gamykloje. Tačiau paleidimas buvo atidėtas — Porsche nurodo inžinerinės sudėtingumo, programinės įrangos kūrimo ir baterijų tiekimo problemas kaip pagrindines kliūtis. Dėl to pirmieji elektriniai 718 dabar numatomi 2026 m.
Kodėl vėlavimas svarbus
EV programoms būtina glaudi aparatūros, programinės įrangos ir baterijų tiekimo grandinių integracija. Porsche pabrėžė programiškai apibrėžtą funkcionalumą vairavimo dinamikoje ir dažnus OTA atnaujinimus; tai padidina reikalavimus programinės įrangos patikimumui. Užtikrinti baterijų talpą su tinkama chemija ir terminėmis charakteristikomis taip pat svarbu tiek našumui, tiek pakavimui. Vėlavimai, nors ir erzina pirkėjus, atspindi visos pramonės iššūkius, kai gamintojai plečia EV gamybą, išlaikydami premijos kokybės standartus.
Porsche platesnė produktų strategija ir kaip į tai įsipaišo 718
Neseniai Porsche nurodė lankstesnį produktų portfelio požiūrį, palaikydama kai kuriuos VDV ir hibridinius modelius gamyboje iki 2030 m. Tokia strategija davė VDV pakeitimą Macan modeliui ir atnaujintą Cayenne, kurie egzistuos kartu su elektrinėmis versijomis. Tačiau 718 yra ypatingas atvejis: Porsche nusprendė, kad šis vardas ateityje bus tik elektrinis, atspindintis techninius pranašumus ir dizaino galimybes, kurias PPE suteikia kompaktiškam vidurio variklio sportinio automobilio išdėstymui.
Kodėl 718 yra išskirtinis
718 kompaktiškos matmenys, vidurio montuojamo variklio dinamika ir nišinė klientūra daro jį idealiu kandidatu fokusuotam EV perdarymui. Elektrifikacija panaikina vidurio montuoto variklio pakavimo apribojimus ir atveria naujas važiuoklės architektūros galimybes, leidžiančias inžinieriams taikyti novatoriškus masės paskirstymo ir sukimo momento vektoriavimo sprendimus, tuo pačiu išlaikant automobilio sportinę sielą.
Savininkystė, perpardavimas ir entuziastų reakcija
Esamiems ir būsimiems savininkams šis pranešimas kelia nemažai praktinių ir emocinių klausimų. VDV 718 — ypač mažo ridos ar ribotų serijų variantai — gali tapti labiau geidžiami, kai degimo modeliai taps ribotos pasiūlos. Priešingai, naudotų vėlyvųjų VDV automobilių kainos gali būti paveiktos dėl galimų lengvai prieinamų EV pakaitalų, priklausomai nuo pirkėjų pageidavimų ir regioninių emisijų reguliavimo tendencijų.
Surinktumo ir ateities vertės aspektai
Ribotos gamybos serijos, specialios leidimai ir įsimintinas variklių garsas dažnai lemia klasikinio statuso atsiradimą. Kai kurie kolekcionieriai vertins paskutinius VDV 718 dėl istorinių priežasčių, ypač jei Porsche išleis atminimo modelius. Vairuotojams, vertinantiems kasdienį patogumą ir EV našumo charakteristikas, elektriniai 718 pasiūlys patrauklią šiuolaikinę alternatyvą.
Vairavimo potyrių palyginimas: VDV prieš EV 718
Perėjimas nuo VDV prie elektrinių keičia kelis jutiminius elementus: variklio garsas, pavarų dėžės jausmas ir „sėdėk ir gauk galią" pojūtis pakeičiamas beveik tyliniu įsibėgėjimu, vienpakopiu varikliu ir akimirksniu suteikiamu sukimo momentu. Porsche inžinerinis tikslas bus išsaugoti vairo pojūtį, važiuoklės balansą ir stabdymo modulaciją, tuo pačiu išnaudojant EV privalumus, tokius kaip pagerinta traukos kontrolė, adaptuojamas sukimo momento vektoriavimas ir tikslus sukimo momento valdymas.
Ką turėtų žinoti vairavimo puristai
Puristai, vertinantys išmetimo charakterį ir specifinį aukštus sūkius mėgstančio keturių ar šešių cilindrų variklio pojūtį, gali jausti, kad EV trūksta tam tikrų jutiminių dimensijų. Porsche užduotis bus atkurti įsitraukimą per važiuoklės signalus, garso dizainą ir vairo grįžtamąją informaciją, o ne pasikliauti vien variklio garsu. Daugeliui vairuotojų kompromisas — akimirksninis pagreitis, nuoseklūs rato laikai trasoje ir mažesnės vietinės emisijos — bus priimtinas.
Praktiniai pirkėjo svarstymai
Jei artimiausiu metu svarstote 718, štai pagrindiniai punktai:
- Esami VDV užsakymai: Porsche vykdys patvirtintus užsakymus. Jei norite degimo 718, veikite greitai, kol dilerių atsargos lieka.
- Laukti EV: Jei norite būsimųjų elektrinių 718, tikėkitės 2026 m. pasirodymo ir etapinio bazinių ir sportinių variantų diegimo.
- Priežiūra ir palaikymas: Porsche ketina palaikyti esamus VDV modelius dar daugelį metų, tačiau ilgalaikė priežiūra ir dalių prieinamumas keisis, kai ženklas pereis prie EV gamybos.
- Draudimas ir eksploatacinės išlaidos: EV savininkystė dažniausiai sumažina kuro ir priežiūros išlaidas, bet gali pakeisti draudimo įmokas ir likutinės vertės skaičiavimus. Pasitarkite su draudikais ir flotių konsultantais prieš priimdami sprendimą.
Ką laukti toliau iš Porsche ir 718 programos
Porsche toliau dirbs prie elektrinių 718 vystymo, patikslins specifikacijas ir paskelbs oficialius našumo duomenis arčiau paleidimo. Bandymų intensyvumas išliks didelis, kai inžinieriai derins vairavimo dinamiką, terminį valdymą ir programinės įrangos kalibracijas. Porsche taip pat užbaigs apdailos lygius, specialius našumo priedus ir pasirinktinę įrangą, kad 718 EV atitiktų entuziastų lūkesčius.
Išvada: užsidaro viena era, prasideda kita
718 Cayman ir Boxster VDV gamybos pabaiga žymi svarbaus skyrelio uždarymą Porsche istorijoje. Vis dėlto 718 vardas toliau įkūnys Porsche sportines vertybes — dabar išreikštas elektrine kalba. Pirkėjams ir entuziastams ateinantys metai bus pereinamo laikotarpio: tie, kurie siekia paskutinės analoginės 718 patirties, turės veikti greitai, o kiti gali laukti naujos kartos elektrinių sportinių automobilių, sukurtų taip, kad suteiktų vairavimą ir jaudulį, kurių pažada 718 ženkliukas.
Šaltinis: autocar.co

Komentarai