7 Minutės
Slaptos nuotraukos atskleidžia sportišką, elektrifikuotą GLA
Fotografai neseniai užfiksavo visiškai maskuotą kitos kartos Mercedes-AMG GLA prototipą, ir požymiai neabejotinai rodo elektrifikuotą bei našumui skirtą modelį. Nuo agresyvių ratų su sportinėmis padangomis iki didesnių stabdžių diskų ir pakeisto apatinio priekinio oro įsiurbimo radiatoriaus aušinimui — net po tankia maskavimo danga šis GLA demonstruoja aiškius AMG bruožus. Tokie vizualiniai elementai ne tik formuoja agresyvų įvaizdį, bet ir akcentuoja techninius sprendimus, reikalingus didesnei galiai ir intensyvesnei šilumos atidavimų valdymui.
Dizaino užuominos ir elektrinės variantų signalai
Prototipo plokščias apatinis kėbulo paviršius ir išmetimo vamzdžio užbaigos trūkumas aiškiai nurodo elektrinę kilmę. Apšvietimo sprendimai daug skolinti iš CLA su EQ Technology: priekinėse ir galinėse šviesų grupėse ryškėja markės auganti žvaigždžių rašto estetika. Bandymo automobilyje pastebėti išorės akcentai apima išsistatančias durelių rankenėles, blizgias juodas A, B statramsčius, masyvų juodą plastikinį apšvietimą (cladding), satino apdailos stogo bagažinius ir panoraminį stoglangį — nedideli prabangos elementai, kurie tinka aukštesnės klasės kompaktiškam krosoveriui.

Platforma ir versijų gamyba: vidaus degimo, mild-hybrid ir pilnai elektrinė
Gaminamas greta CLA Mercedes-Benz modulinės architektūros pagrindu, 2027 metų GLA pasirodys su keliomis jėgainės konfigūracijomis, kad aprėptų tiek tradicinius, tiek elektrifikuotus pirkėjų poreikius. Tikėtinos versijos apims tradicinį vidaus degimo varikliu varomą modelį, 48 voltų mild-hybrid sprendimą ir pilnai elektrinius variantus su EQ Technology žymėjimu. Toks portfelis leis Mercedes pasiūlyti tiek efektyvumą, tiek sportinį charakterį ir platų pasirinkimą klientams, besidomintiems kompaktinių elektrinių krosoverių rinka.
- Tradicinis GLA su 1,5 l turbo keturių cilindrų M252 varikliu, sukurtu bendradarbiaujant su Geely ir gaminamu Horse jungtinės įmonės (Horse JV).
- 48 voltų mild-hybrid sistema, skirta pagerinti kuro sąnaudas ir akceleracijos reakciją.
- Pilnai elektrinės GLA versijos su EQ Technology ženklinimu, siūlomos tiek vieno variklio galiniais varomaisiais ratais, tiek dvigubų variklių 4MATIC visų ratų pavara.
M252 vidaus degimo variklis jau naudojamas CLA modelyje ir priklausomai nuo parengimo duoda apytiksliai 134–188 AG (100–140 kW). Jis derinamas su aštuonių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT). Mild-hybrid variantuose nedidelė elektrinė pagalba gali pridėti iki 27 AG, pagerindama reakciją pradedant iš vietos ir mažinant degalų sąnaudas mieste. Aukštesnės komplektacijos ICE (internal combustion engine) versijose taip pat tikėtina opcija 4MATIC visų ratų pavara, ypač kai siekiama geresnio sukibimo ir dinaminio valdymo sudėtingesnėse sąlygose.

Elektrinės specifikacijos ir našumas
Ankstyvi duomenys rodo, kad elektrinis GLA greičiausiai atkartos CLA su EQ Technology galios lygį: bazinė elektrinė konfigūracija gali turėti apie 268 AG, o su papildomu varikliu – iki maždaug 349 AG. Sukimo momentas pagal galimas komplektacijas gali siekti apie 335 Nm bazinėse versijose ir apie 515 Nm 350 4MATIC varianto lygyje, kas užtikrins gyvą ir pajėgų įsibėgėjimą kompaktiškame krosoveryje. Tokie parametrai leis GLA pasiūlyti tiek kasdienį dinamiškumą, tiek AMG nuotaiką geresnėje sportinėje konfiguracijoje.
Įkrovimo charakteristikos atrodo konkurencingos: iki 22 kW AC lėtesniam kasdieniam įkrovimui ir iki 320 kW DC greitam įkrovimui prie suderinamų stotelių. Baterijos talpa greičiausiai bus panaši į CLA naudojamą ~85 kWh modulį, tačiau GLA aukštesnis ir mažiau aerodinamiškas kėbulas gali sumažinti jo WLTP nuvažiuojamą atstumą lyginant su CLA kombinacija, kuri buvo paskelbta apie 792 km (492 mi). Reali rida priklausys nuo versijos, ratų dydžio, padangų tipo, oro sąlygų ir vairavimo stiliaus; AMG arba didesnės galios variantai paprastai turės trumpesnę realią distanciją dėl didesnio energijos poreikio aktyviai važiuojant.
Be to, akcentuojama šilumos valdymo svarba: aukštos galios elektrinėms versijoms reikės pažangių aušinimo sistemų, įskaitant atnaujintą priekinį oro įsiurbimą, papildomus radiatorių kanalus ir galimą aktyvią aerodinamiką. Visa tai svarbu, kad akumuliatoriai ir elektrinių variklių agregatai veiktų optimaliai intensyvaus naudojimo metu, o įkrovimo greitis nesumažėtų dėl perkaitimo reguliavimo.
AMG ateities perspektyvos
Istorija rodo, kad AMG nesibaimina kurti našumo versijų. Tikėtini įpėdiniai išeinantiems GLA 35 ir GLA 45 modeliams bus masyvesni, turės didesnį galios rezervą, sportiškai sureguliuotą pakabą, platesnes padangas ir agresyvesnį aušinimo sprendimą. Slaptame automobilyje matomi didesni stabdžių diskai ir pakeistas priekinis įsiurbimas jau signalizuoja apie pasiruošimą AMG lygio šilumos valdymui — būtinos detalės intensyvesniam važiavimo režimui.
AMG versijose tikėtinos ir kitos specifinės modifikacijos: sustiprinta važiuoklė su kietesnėmis spyruoklėmis ir amortizatoriais, adaptacinė variklio valdymo programinė įranga, galimų vairavimo režimų išplėstinė logika, lengvesni ir platesni rato dizainai bei entuziastams skirti stabdžių komponentai. Taip pat galima rinktis aukštesnės traukos padangas ir platesnę asortimentinę estetiką su kontrastingais apdailos elementais, anglies pluošto akcentais ir specialia AMG grafika interjere bei išorėje.
Aukštos galios elektrinių versijų terminė valdymo strategija, turbūt, apims papildomus aušinimo kontūrus akumuliatoriui ir inverteriui, o prireikus — ir didesnius oro srautus per priekinį skydą. Tai leis maksimaliai panaudoti didelę nuolatinę galią lenktynių sąlygose, tuo pačiu apsaugant komponentus nuo perkaitimo.
Svarbu paminėti ir AMG modelių pozicionavimą rinkoje: jie tradiciškai pretenduoja būti žymiai brangesni nei savo bazinės versijos, bet kartu suteikia unikalias dinamines savybes ir vizualią išskirtinumą, kuris patrauklus entuziastams ir tiems pirkėjams, kurie nori aukštos klasės „hot-hatch“ charakterio krosovere.
Santrauka apie pagrindines specifikacijas ir orientacinius duomenis:
- Platforma: dalinasi architektūra su CLA
- ICE galimybė: 1,5 l M252 turbo (Horse JV)
- Elektrinė: vieno ar dviejų variklių EQ modeliai, apytiksliai 268–349 AG
- Įkrovimas: iki 22 kW AC / iki 320 kW DC greito įkrovimo
- Baterijos bazė: tikėtina apie 85 kWh

Rinkos pozicionavimas ir perspektyvos
2027 metų GLA siekia tiesiogiai patraukti pirkėjus, ieškančius prabangaus ir kompaktiško krosoverio, kuris gali būti ekonominis, elektrifikuotas arba tiesiogiai sportiškas AMG linijoje. Tai modelis, skirtas tiems, kurie nori pasirinkimo platų spektrą: nuo efektyvaus kasdienio miesto automobilio iki našumo orientuoto, dinamika paremtos transporto priemonės. Mercedes sujungia naujausią EV technologiją su pažįstamais AMG bruožais, kad konkuruotų mažesnių prabangos SUV segmente.
Konkurentai šiame segmente apima modelius kaip BMW X1 / iX1, Audi Q3 ir Q4 e-tron, Volvo XC40 Recharge ir kitus kompaktiškus prabangos krosoverius. Mercedes pranašumai gali būti technologinis paketas (EQ ekosistema), AMG parinktys ir specialiai sureguliuotos važiuoklės. Svarbūs konkurenciniai veiksniai bus baterijos rida, įkrovimo greitis, vidaus apdaila bei kainodara — ypač AMG modelių atveju, kur klientai tikisi aukšto lygio medžiagų ir dinaminio pajautimo.
Oficialus pristatymas ir techniniai specifikacijos greičiausiai bus paskelbti artėjančiais mėnesiais, kai Mercedes pradės paruošiamuosius veiksmus modelio pateikimui į pardavimo salonus. Iki tol daug informacijos remsis bandymų vairavimo prototipais, reglamentų detalių atskleidimu ir oficialių pranešimų seka. Pirkėjai turėtų sekti tiek gamintojų, tiek patikimų automobilių leidinių naujienas, kad gautų galutines sąrankas, kainas ir prieinamumą konkrečiose rinkose.
Nepriklausomai nuo to, ar prioritetas yra rida, našumas ar kasdienis praktiškumas, naujasis GLA su EQ Technology atrodo pasirengęs pasiūlyti platų pasirinkimų spektrą — taip padėdamas Mercedes išlaikyti konkurencingumą, kai kompaktiškų prabangos krosoverių rinka sparčiai pereina prie elektrifikacijos. Svarbu atkreipti dėmesį į įvairius rinkos segmentus: miestiečiai gali rinktis kompaktiškas, efektyvias versijas su ilga rida, o entuziastai — AMG variantus su pažangesne važiuoklės dinamika ir didesne galia.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą