Prasideda Lietuvos metų automobilis 2026: kodėl tai svarbu

Startavo 29-asis konkursas „Lietuvos metų automobilis 2026“: 33 modeliai, aštuonios Kinijos markės ir dominuojanti elektrifikacija. Sužinokite, kaip vertins komisija, ką tai reiškia pirkėjams Vilniuje ir Kaune.

1 Komentarai
Prasideda Lietuvos metų automobilis 2026: kodėl tai svarbu

5 Minutės

Spalio 28 d. rytą VILNIUS TECH universiteto patalpose oficialiai startavo 29-asis konkursas „Lietuvos metų automobilis 2026“. Per beveik tris dešimtmečius šis Lietuvos žurnalistų autoklubo renginys tapo ne tik svarbiausiu vietos automobilių gyvenimo įvykiu, bet ir praktiniu orientyru pirkėjams Lietuvoje. Konkursas padeda objektviai įvertinti naujus ir atnaujintus modelius, palyginti jų techninius sprendimus, saugumo sistemas, komfortą ir eksploatacines ypatybes, kurios ypač svarbios vairuotojams Lietuvoje, tiek Vilniuje, tiek Kaune.

Konkurso taisyklės ir vertinimo principai

Kas gali dalyvauti

Pirminė ir svarbi taisyklė – gamintojai gali registruoti modelius tik jei jų oficialūs atstovai veikia Lietuvoje. Tai užtikrina, kad kiekvienas dalyvis turi vietinį tiekėją ir garantinį bei techninį aptarnavimą, o pirkėjai gali remtis realiomis paslaugomis ir priežiūra. Tačiau oficiali atstovybė nėra vienintelė sėkmės garantija: komisija vertina automobilį pagal konkretų techninių sprendimų pritaikomumą Lietuvos sąlygoms.

Vertinimo gairės

Komisijos nariai išbando kiekvieną modelį įvairiomis sąlygomis: nuo greitkelio degalų/energijos sąnaudų matavimo 130 km/val. greičiu iki pakabos elgesio žvyrkelyje, taip pat kasdienio technologijų ir vartotojo sąsajų vertinimo Vilniaus ir Kauno spūstyse. Vertinant automobilius prioritetas suteikiamas techniniams sprendimams – taip pabrėžia ilgametis apžvalgininkas Jurgis Paplaitis, kuris teigia: svarbiausia yra objektyviai įvertinti konkrečias automobilio savybes, o ne ženklo reputaciją.

Komisija: ekspertai ir jų kompetencijos

Konkursą vertina tiek žurnalistai, tiek inžinieriai ir praktikai, todėl sprendimai remiasi skirtingomis perspektyvomis:

  • Valdas Valiukevičius – Autoklubo prezidentas ir automobilių ekspertas;
  • Renaldas Gabartas – ilgametis automobilių sporto žurnalistas, dalyvaujantis konkursuose nuo 1997 m.;
  • Justas Lengvinas – automobilių ir motociklų apžvalgininkas;
  • Linas Butkus – „Verslo žinių“ redaktorius;
  • Vitoldas Milius – „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius;
  • Jurgis Paplaitis – „Motorai“ vedėjas ir apžvalgininkas;
  • Egidijus Babelis – TV6 laidos „Autopilotas“ žurnalistas;
  • Žilvinas Pekarskas – 15min rubrikos „Gazas“ redaktorius;
  • Vytautas Pilkauskas – automobilių fotografas;
  • Doc. dr. Saugirdas Pukalskas – VILNIUS TECH Automobilių inžinerijos katedros vedėjas.

Tokia sudėtis leidžia vertinimą grįsti tiek žurnalistine patirtimi, tiek moksline metodika ir praktiniais bandymais.

Dalyviai ir pagrindinės rinkos tendencijos

Šių metų konkurse registruoti 33 modeliai – sąrašas gerai atspindi globalias pokyčias Lietuvos automobilių rinkoje. Tarp dalyvių – tradiciniai Europos ir Azijos gamintojai: Audi, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Škoda, taip pat debiutuojančios markės Lietuvoje.

Didžiausia intriga – kinų gamintojų antplūdis: BYD, Dongfeng, Forthing, Lynk & Co, MG, Voyah, Xpeng ir seniau dalyvavęs GWM. Iš viso konkurse net aštuonios Kinijos markės, kas Lietuvoje ir Europoje atspindi spartų šaltinio perkrovimą rinkos pasiūloje.

Elektrifikacija taip pat ryškėja: 18 iš 33 modelių yra pilnai elektriniai, o pridėjus hibridus tradicinių vidaus degimo variklių modelių liko itin mažai. Tai tiesioginis ES ir Europos rinkos spaudimo pasekmė – gamintojai investuoja į elektromobilius, o prekybos pasiūla Lietuvoje greitai keičiasi. Net vienintelis konkurse esantis pikapas KGM Musso yra visiškai elektrinis, kas parodo pakeitimus ir segmentų perėjimą.

Techninės savybės, dizainas ir našumas: ką vertinsime

Varikliai ir energijos sąnaudos

Verta atkreipti dėmesį į realius duomenis, kurie Lietuvoje kartais skiriasi nuo gamintojo deklaruojamų EU testų. Komanda atliks ilgesnius maršrutus, įskaitant greitkelio ir miesto ciklus, kad matuoti elektromobilių energijos naudojimą Vilniaus šildytose spūstyse arba Kauno aplinkkelyje. Tai svarbu pirkėjams, kurie rūpinasi mėnesinėmis eksploatacijos sąnaudomis bei realia nuvažiuojamo nuotolio atitikmuo.

Dizainas ir komfortas

Vertinamos ergonomika, sėdynių sprendimai, matomumas, bagažo talpa ir apdailos kokybė. VILNIUS TECH atliks matavimus dėl komforto ir saugumo sistemų efektyvumo – tai padeda suprasti, kaip automobilis jausis Lietuvos keliuose ir klimato sąlygose.

Saugumas ir kibernetika

Be tradicinių pasyvios ir aktyvios saugos vertinimų, šiemet ypatingas dėmesys skiriamas kibernetiniam saugumui: partneriai „Nord Security“ kartu su VILNIUS TECH atliks bandymus, siekiant įvertinti automobilio programinės įrangos atsparumą atakoms. Tai aktualu vis dažniau pažangiai sujungtiems automobiliams ir ypač svarbu verslo klientams bei vairuotojams Lietuvoje.

Testavimo eiga ir partneriai

Siekiant objektyvumo, visi dalyviai pradeda bandymus su vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis. Tokiu būdu eliminuojamas vienas iš svarbiausių kintamųjų, leidžiantis sąžiningai palyginti valdymo, stabdymo ir sukibimo ypatumus.

Konkurso partneriai – „Ignitis ON“, „DKV Mobility“, „Febi Bilstein“, „Nord Security“ ir VILNIUS TECH – suteikia gilias ekspertines žinias: „Ignitis ON“ vertins elektromobilių įkrovimo ir baterijų ypatybes, „DKV Mobility“ padės nustatyti verslui tinkamiausius modelius, o VILNIUS TECH atliks inžinerinius matavimus.

Ką konkurso rezultatai reiškia pirkėjams Lietuvoje?

Šis konkursas yra praktiškas orientyras tiek individualiems pirkėjams, tiek įmonėms, priimančioms sprendimus dėl automobilių parko. Lietuvoje pastebima, kad kainų lygis naujiems automobiliams pastaraisiais metais augo: tiek importa kaštai, tiek logistikos išlaidos įtakoja pasiūlą. Tačiau konkurso vertinimai padeda atskleisti modelių santykį tarp kainos ir suteikiamų savybių – tai ypač aktualu pirkėjams Vilniuje ir Kaune, kur konkurencija yra didesnė ir rinkoje iškart pasirodo daug modelių.

Elektrinių automobilių prieinamumas Lietuvoje gerėja: plinta įkrovimo infrastruktūra, išauga naudotų EV pasiūla, tačiau pirkėjams svarbu žinoti realius nuvažiuojamus nuotolius žiemą, įkrovimo kainas ir baterijų patikimumą. Vertinimai iš konkurso padeda sudaryti aiškesnį vaizdą apie praktinę naudą ir ilgalaikes eksploatacijos sąnaudas.

Nominacijos ir laimėtojai

Konkurse bus renkamos įvairios nominacijos, kurios padeda atskleisti lyderius skirtinguose segmentuose ir pagal skirtingus kriterijus:

  • „Ignitis ON“ Metų elektromobilis
  • „DKV Mobility“ Įmonės automobilis
  • „Febi Metų PRO“
  • „Nord Security“ Kibernetiškai saugiausias automobilis
  • „Autoplius“ Metų inovacija
  • Metų 4x4
  • Metų saugiausias
  • Tautos automobilis (rinkimas portale tv3.lt)
  • Metų vairas, Mažasis metų vairas
  • Metų automobilis iki 35 000 eurų, iki 55 000 eurų ir per 55 000 eurų

Geriausi bus paskelbti iškilmingoje ceremonijoje lapkričio 28 d., o „Tautos automobilis“ tradiciškai bus renkamas portalo tv3.lt lankytojų balsų.

Išvados

„Lietuvos metų automobilis 2026“ – tai ne tik apdovanojimų dalijimas, bet ir būdas susisteminti informaciją Lietuvos automobilių rinkai: nuo dizaino sprendimų iki technologijų atsparumo kibernetinėms grėsmėms. Dėl didėjančios elektrifikacijos, naujų žaidėjų įėjimo ir griežtesnių ES taršos reikalavimų, pirkėjams Lietuvoje verta sekti tokius konkursus – jie padeda priimti apsvarstytą sprendimą renkantis naują ar įmonės automobilį.

Dalyvių sąrašas (santrauka)

Audi A5, Audi A6, Audi A6 Avant, Audi Q5, BYD Dolphin Surf, BYD Sealion 7, Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Dongfeng Box, Forthing T5 EVO, GWM Wey 03, Hyundai IONIQ 9, KGM Musso, Kia EV4, Kia Sportage, Lynk & Co 02, Lynk & Co 08, Mazda 6e, Mercedes-Benz CLA, MG HS, MG S5, MG ZS, Nissan Ariya NISMO, Opel Grandland, Renault 4 e-Tech, Škoda Elroq, Subaru Forester, Tesla Model Y Juniper, Toyota Corolla Cross, Volkswagen Tayron, Voyah Courage, Xpeng G6, Xpeng G9.

Komisijos ir specialistų vertinimai po intensyvių bandymų suteiks aiškų kontekstą Lietuvos vartotojams: kas rinkoje tikrai pasiteisina, o kas – labiau pažadas nei praktinė nauda. Sekite konkurso eigą ir finalinius rezultatus, jei planuojate automobilio pirkimą šiais arba kitais metais Lietuvoje.

Šaltinis: 98

Palikite komentarą

Komentarai

turbo_mk

Whoa, looks like Lithuania is serious about EVs now — 18 of 33 are fully electric and they actually test on real roads. cool that they check cyber security too, not just speed.