3 Minutės
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė LTG Link atnaujino metinius traukinių tvarkaraščius. Didžiausi pokyčiai numatyti Šiaurės Lietuvoje, o kartu keičiasi ir tarptautiniai susisiekimo variantai su Lenkija. Šios naujienos svarbios tiek viešojo transporto keleiviams, tiek vairuotojams Lietuvoje: didesnis traukinių dažnis gali keisti kasdienes kelionių įpročius ir turėti įtakos automobilių rinkai Lietuvoje.
Vietiniai maršrutai – daugiau jungčių Šiaurėje
Panevėžys–Mažeikiai skaidymas
Nuo gruodžio 14 d. maršrutas Panevėžys–Mažeikiai bus padalintas į tris atskirus: Radviliškis–Mažeikiai, Šiauliai–Mažeikiai ir Šiauliai–Panevėžys. Tai suteiks dažnesnes jungtis tarp Šiaulių, Radviliškio ir Panevėžio bei palengvins persėdimus traukiniais į Vilnių ar pajūrį.
Klaipėda–Kretinga ir Vilnius–Kaunas intensyvumas
Klaipėda–Šilutė maršrutas pratęstas iki Kretingos, todėl be persėdimų bus lengviau pasiekti Girulius, Kretingą ir Kretingalę. Be to, dalys Vilnius–Kaunas ir Kaunas–Marijampolė gaus papildomų reisų vakaro piko metu: tarp 16 ir 19 val. traukiniai tarp Vilniaus ir Kauno kursuos maždaug kas 30 minučių.
Tarptautiniai maršrutai – daugiau jungčių su Lenkija
Nuo gruodžio 14 d. maršrutų į Lenkiją skaičius didėja: vietoje vieno kasdienio eismo bus trys traukiniai – į Krokuvą, Suvalkus ir Ščeciną. Kelionės į Varšuvą sutrumpės ~1 val., o į Krokuvą – iki 2 val. Didesnis reisų pasirinkimas pagerins galimybes keliauti į Europą per Varšuvą, pasiekti Prahą, Vieną, Berlyną ar Budapeštą.

Naujos stotelės
Nuo gruodžio 14 d. pradės veikti dvi naujos stotelės – Kretingalė ir Kalvarija. Kretingalėje stabdys Kretinga–Šilutė traukiniai, o Kalvarijoje – Vilnius–Mockava maršruta kursuojantys traukiniai. Kalvarijos susisiekimą su stotimi papildomai užtikrins vietinės savivaldybės organizuojamas specialus autobusas.
Įtaka Lietuvos automobilių rinkai ir vairuotojams
Didėjantis traukinių patrauklumas gali lemti keletą reiškinių Lietuvos automobilių rinkoje: mažesnis kasdienių nuotolių važiavimas gali sumažinti poreikį turėti antrą automobilį šeimoje, didėti susidomėjimas mažesniais miesto automobiliais ir elektromobiliais, ypač Vilniuje ir Kaune, kur parkavimo ir spūsčių problema aktuali. Autoverslo specialistai Lietuvoje pastebi, kad disponuojamumas ir kainos naudotų automobilių rinkoje išlieka jautrios pokyčiams – jei dalis pendelių persėdys ant traukinių, gali stabilizuotis paklausa kompaktiškiems modeliams ir miesto EV.
Transporto priemonių specifikacijos, dizainas ir našumas
Nors pakeitimai yra geležinkelių sektoriuje, jie turi įtakos automobilių pasirinkimui: vairuotojai, ieškantys ekonomiškesnių sprendimų, dažnai renkasi automobilius su mažesnėmis kuro sąnaudomis ar hibridines/elektrines modifikacijas. Rinkoje populiarūs miesto hečbekai ir nedideli crossoveriai dėl kompaktiškumo ir kuro efektyvumo. Importuojami Europos modeliai Lietuvoje dažnai atitinka regioninius poreikius – geresnė investicija į komfortą, saugumą ir mažas eksploatacines sąnaudas lemia pirkėjų prioritetus.
Rinkodara ir pozicionavimas
Automobilių gamintojai ir prekybininkai Lietuvoje gali prisitaikyti: pasiūlyti geresnes ilgalaikio nuomos, dalijimosi paslaugų ar elektromobilių įkrovimo sprendimus netoli geležinkelio stočių. Tai gali pakeisti produkto pozicionavimą – nuo „važiuoti visur automobiliu“ link „integruoto mobilumo“ sprendimų, derinant traukinį ir automobilį paskutinio kilometro įveikimui.
Apibendrinant, LTG Link atnaujinimai ne tik pagerina regioninį ir tarptautinį susisiekimą, bet ir gali silpnai arba stipriau paveikti Lietuvos automobilių rinkos struktūrą – nuo pirkėjų preferencijų iki automobilių prieinamumo ir kainų dinamikos.
Šaltinis: delfi
Palikite komentarą