6 Minutės
TGR pristato naują GR GT flagmaną
Toyota Gazoo Racing (TGR) žengė į priekį savas vardo ženklais ir pristatė du aukštos klasės sportinius automobilio modelius: gatvei pritaikytą GR GT flagmaną ir jo lenktynėms skirtą brolį, GR GT3. Abu automobiliai viešai demonstruojami kaip vystymo prototipai ir naudoja TGR ženklinimą vietoje tradicinių Toyota emblemų — aiškus signalas, kad Gazoo Racing brandinasi į savarankišką, orientuotą į našumą subprekės ženklą.
Vienas automobilis, dvi paskirtys
Abi versijos yra glaudžiai susijusios: gatvinė GR GT versija tarnaus homologacijos pamatui, o GR GT3 vystomas pagal FIA GT3 reglamentus ir skirtas klientų lenktyninių komandų programoms. TGR projekto pagrindą formuluoja trimis inžineriniais prioritetais: itin žemas svorio centras, minimalaus svorio ir didelio standumo derinys bei nuolatinis aerodinaminis efektyvumas. Kitaip tariant, GR GT siekia būti gatvei tinkamu lenktyniniu automobiliu, sukurtu su pilna autosporto genetika.

Paveldas ir pirmieji įspūdžiai
Skelbdama apie projektą, TGR keliuose teaseriuose nuorodavo į ikoniškus modelius, tokius kaip Toyota 2000GT ir Lexus LFA, taip pabrėždama tradiciją ilgos priekio dangčio sportinių automobilių klasėje. Viešas prototipo parodymas pateisina šį įvaizdį: matyti ilgo variklio dangčio siluetas, optimizuotas aero charakteristikoms, kartu su agresyvia GR GT3 versija, kuri vizualiai deklaruoja ryžtą trasai. Dėmesys detalėms, proporcijoms ir aerodinamikos elementams akcentuoja tiek dizaino paveldo tęstinumą, tiek modernią techninę ambiciją.
Variklis ir našumas
Abiejų automobilių širdyje įmontuotas naujai sukurtas 4,0 litrų dvigubo turbokompresoriaus V8 variklis, išvystantis maždaug 640 arklio galių. TGR derina šį vidaus degimo variklį su elektrine pagalbine sistema: vienu elektros varikliu, integruotu į transaksą, kuris padidina maksimalią sukimo momentą iki maždaug 850 Nm (apie 627 lb-ft). Galia perduodama į galinius ratus per naujai sukurtą aštuonių greičių automatinę pavarų dėžę.
Tokio tipo hibridinė konfiguracija, kai elektrinis variklis sumontuotas transaksoje, leidžia optimizuoti svorio paskirstymą ir sumažinti variklio skyriaus masę, kartu suteikiant greitą momentinį atsaką ir papildomą trauką žemose apsukose. Elektros pagalba pritaikyta tiek startui ir pirmiesiems įsibėgėjimo metrams, tiek taktinėms translacinėms korekcijoms trasoje. Nors oficialūs spurtų duomenys dar neatskleisti, toks agregatų derinys tipiniai aukštos klasės sportiniai modeliai panaudoja siekiant užtikrinti tiek tarpinių įsibėgėjimų, tiek pastovios trasos pusiausvyros pranašumus.
- Variklis: 4,0 l dvigubo turbokompresoriaus V8 — ~640 AG
- Sukimo momentas (kombinuotas): ~850 Nm / 627 lb-ft
- Pavarų perdavimas: Galinių ratų pavara su transaksoje sumontuotu elektros varikliu
- Pavarų dėžė: Nauja aštuonių laipsnių automatinė transmisija

Kėbulas, medžiagos ir svorio tikslai
Atskiriant šį projektą nuo ankstesnių Toyota platformų, TGR teigia, kad tai pirmasis kompanijos gamybai skirtas sportinis automobilis su pilnai aliuminio kėbulo važiuokle. Aliuminis, palyginti su tradicinėmis plieninėmis konstrukcijomis, leidžia pasiekti geresnį santykį tarp standumo ir svorio. Siekiant dar labiau sumažinti masę ir pagerinti vietinių elementų standumą, inžinieriai integravo anglies pluoštu armuotą plastiką (CFRP) kritinėse vietose, taip pat naudojo kitus lengvus plastikų ir kompozitų sprendimus.
TGR tikslingai orientuojasi į ambicingą tuščio automobilio masės ribą: apie 1 750 kg arba mažiau. Tai yra iššūkis atsižvelgiant į hibridinės pagalbos, saugos įrangos ir GT3 homologacijos reikalavimų kompleksiškumą, tačiau priemonių paketas (aliuminio monokokas ar aliuminio rėmas, CFRP elementai, optimizuota pakaba) turėtų padėti priartėti prie numatyto svorio tikslo. Panašūs sprendimai pramonėje tradiciškai naudojami siekiant sumažinti inercinius svorius ir pagerinti valdomumą.
Važiuoklei naudojama pilna dvigubų svirčių (double-wishbone) geometrija prie abiejų ašių, su spiralinių spyruoklių sistema, kuri leidžia detaliai sureguliuoti ratų kampus ir amortizacijos charakteristikas. Stabdžių sistemą sudaro didelio skersmens anglies-keramikiniai diskai, kurie pasižymi aukštu terminio stabilumo lygiu ir mažesne masės įtaka. Lengvos 20 colių ratlankiai užbaigia specifikaciją ir subalansuoja tiek komfortą, tiek lenktyninę dinamiką. Visos šios priemonės rodo, kad GR GT yra projektuojamas kaip automobilis, galintis pasiūlyti tiek įspūdingą kelinį elgesį, tiek lenktyninius potyrius.
Dizainas ir komponentų išdėstymas
TGR inžinieriai ypatingą dėmesį skyrė komponentų išdėstymui ir pakavimui (packaging), kad būtų kuo labiau sumažintas svorio centras — kaip skelbiama, jis gali būti išdėstytas net žemiau vairuotojo kelių lygio. Tai techninis sprendimas, kuris reikšmingai prisideda prie posūkių stabilumo ir mažina kūno svyravimus dinaminiuose režimuose. Tokia svorio centro lokalizacija reikalauja sudėtingo akumuliatoriaus, transmisijos ir degalų bako pozicionavimo, taip pat specialių sprendimų sėdynių ir pedalų išdėstymui.
GR GT išlaiko klasikinę ilgo variklio dangčio profilio estetiką, kuri ne tik referuoja į tradicines sportinių automobilių proporcijas, bet ir funkcionaliai prisideda prie aerodinamikos — ilgas gaubtas ir žemas priekis padeda optimizuoti oro srautus per užpakalinį difuzorių ir sparnus. Aerodinaminiai elementai, tokie kaip integruoti oro kanalai, aktyvios ar pasyvios antenos ir galinis difuzorius, aiškiai orientuoti į spaudimo ir pasipriešinimo balansą: didesnis prispaudimas trasoje, bet valdomas arba sumažintas pasipriešinimas greitėjimo fazėse.

Kaip šis modelis įsilieja į rinką
GR GT ir GR GT3 aiškiai orientuoti į pirkėjus, siekiančius lenktynių formuotos dinamikos su šiuolaikinėmis hibridinėmis pagalbinėmis jėgainėmis. Vienas natūralus palyginimas rinkoje yra General Motors Corvette E-Ray — taip pat performansu paremta hibridinė versija, jungianti V8 galią su elektrifikacija. Tačiau TGR pasirinktas pilnai aliuminio kėbulo sprendimas ir aiški GT3 lenktyninių ambicijų deklaracija nurodo į kitokį fokusą: tokio tipo konstrukcija ir lenktynės orientuota homologacija dažnai reiškia didesnį dėmesį trasos patikimumui, modulinėms serviso procedūroms ir konkurencingam klientų lenktynių palaikymui.
Rinkos kontekste GR GT gali konkuruoti su aukštos klasės hibridiniais superautomobiliais ir GT homologuotais modeliais, kurie siūlo pusiausvyrą tarp kasdienio naudojimo patogumo ir trasinių kompetencijų. TGR pozicionavimas kaip atskiro subprekės ženklo suteikia galimybę labiau išplėtoti specifines OEM paslaugas, tokias kaip lenktyninių dalių tiekimas, klientų lenktynių palaikymas ir atskiri serviso paketai profesionaliems pirkėjams.
'Gatvei tinkamas lenktyninis automobilis, kuris toliau vysto TGR autosporto filosofiją,' — tokiais žodžiais Gazoo Racing apibūdina GR GT projektą.

Viešinami gamybai skirti prototipai yra žingsnis link serijinės versijos, o artimiausi darbai apims galutinę bandymų programą, homologaciją ir klientų komandų integraciją GT3 modelio atžvilgiu. Testavimo etape bus įvertinti tiek patikimumo, tiek performanso parametrai skirtingose klimatinėse sąlygose ir trasų konfigūracijose. Homologacija reiškia, kad GT3 versija turės atitikti FIA reikalavimus, o tai dažniausiai įtraukia ir techninių sprendimų modulavimą, siekiant išlaikyti tinkamus saugumo ir svorio standartus.
Entuziastams ir autosporto bendruomenei GR GT projektas pažymi drąsų naują etapą Toyota Gazoo Racing istorijoje: vidinis subprekės ženklas, galintis tiek varžytis trasose, tiek parduoti automobilius su tikru autosporto autoritetu. Tai reiškia ne tik naują produkto kategoriją, bet ir galimą paslaugų bei palaikymo ekosistemos plėtrą — nuo specializuotų serviso paketų iki oficialių sportinių programų kliento komandoms.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
hydro_space
Geras projektas, bet ar tai tik PR milžinas? gatvei tinkamas lenktyninis auto ar tik showroomas? įdomu pamatyti, kaip veikia realybėje.
turbo_mk
Žiūrėk GR GT skamba įdomiai – 640 AG ir papildoma elektra, aerodinamika atrodo ambicinga. Bet 1 750 kg svoris kelia abejones. Lauksiu realių bandymų rezultatų.
Palikite komentarą