Dodge Charger sugrįžta su atmosferiniu Pentastar V6 varikliu | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Dodge Charger sugrįžta su atmosferiniu Pentastar V6 varikliu

Dodge Charger sugrįžta su atmosferiniu Pentastar V6 varikliu

2025-06-04
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Dodge Charger sugrįžimas: Atmosferinis Pentastar V6 atveria naujas galimybes

Naujausi automobilių pramonės gandai skelbia, kad legendinis Dodge Charger netrukus gali būti siūlomas ne tik su galingais V8 HEMI varikliais, bet ir su populiariuoju 3,6 litro Pentastar V6, taip atgaivinant prieinamesnį variantą raumeninių automobilių gerbėjams. Šis svarbus žingsnis žymi Dodge siekį plėsti savo modelių gamą ir prisiderinti prie rinkos poreikių pokyčių.

Dodge Charger evoliucija: prisitaikymas prie naujos eros

Naujausia Dodge Charger karta sulaukė nevienareikšmių vertinimų, ypač užbaigus tradicinių HEMI V8 variklių ir Challenger brolių gamybą. Nors kompanija bandė šią spragą užpildyti visai nauju elektromobiliu – Charger Daytona, daliai entuziastų net ir 670 AG dviejų variklių versija su dirbtiniais V8 garso efektais nepasirodė esanti autentiška amerikietiška raumeninė mašina. Todėl šiandien Ford Mustang išlieka paskutinis klasikinis V8 raumeninis automobilis JAV rinkoje.

Strateginiai pokyčiai ir galimas V8 sugrįžimas

Po pokyčių vadovybės grandyje Stellantis – Carlos Tavares pasitraukimo ir vadovavimą perėmus Antonio Filosa, formuojamos naujos strategijos. Naujas vadovas nevengia tęsti V8 variklių tradicijų. Raumeninių automobilių rinkoje gausu kalbų, kad V8 HEMI galėtų netrukus sugrįžti, o kartu atsirastų ir pigesnės V6 benzininės versijos. Tikėtina, jog kartu bus paskelbta ir apie kitus modelių atnaujinimus, pavyzdžiui, RAM TRX su HEMI motoru sugrįžimą.

Pentastar V6: išbandytas ir patikimas variklis

Pirmą kartą Chrysler pristatytas 2009 m., Pentastar V6 buvo gaminamas 3,0, 3,2 ir ypač populiariu 3,6 litro tūrio variantu. Būtent 3,6L Pentastar variklis tapo pagrindu daugeliui Stellantis modelių: Dodge Charger, Challenger, Durango, RAM 1500, Jeep Wrangler, Gladiator bei Chrysler Pacifica. 2016 m. Pentastar buvo atnaujintas su nauja įsiurbimo kolektorių, vožtuvų spyruoklių, stūmoklio žiedų, degalų purkštukų ir uždegimo ritinių sistema bei padidintu kompresijos laipsniu. Priklausomai nuo modelio, šis variklis gali pasiūlyti nuo 275 iki 305 AG, pasižymėdamas patikimumu ir našumu.

Net po FCA ir PSA susijungimo, Pentastar V6 liko svarbus koncerno variklis – skirtingai nei daug kitų motorų, kurių atsisakyta siekiant elektrifikacijos. Stellantis aktyviai investuoja į šio variklio gamybą Mičigano ir Meksikos gamyklose, o 2022 metais į infrastruktūrą buvo investuota dar 24,7 mln. JAV dolerių.

Prieinamas raumeninis automobilis: kainos ir pozicionavimas

Šiuo metu pilnai elektrinė Charger Daytona kainuoja nuo 59 595 JAV dolerių, o būsimos benzininės versijos gali kainuoti apie 76 000 dolerių. Tuo tarpu įėjimo lygio Dodge Charger su Pentastar V6 atmosferiniu varikliu galėtų kainuoti apie 50 000 dolerių, todėl jis taptų patrauklus ieškantiems klasikinės galinės varomosios ašies dinamikos ir amerikietiškos raumeninės dvasios už prieinamesnę kainą, nei V8 ar elektriniai modeliai.

Veikimas ir paveldas

Nors Pentastar V6 nepasiekia tokio žvėriško galios lygio kaip HEMI V8, jis užtikrina puikią ištvermės, efektyvumo ir našumo pusiausvyrą. Šis variklis sulaukė pagyrimų dėl patikimumo ir universalumo visoje Stellantis modelių gamos, todėl idealiai tinka tiems pirkėjams, kurie nenori rinktis daug cilindrų turinčių variklių ar elektrinio mobilumo, bet vertina tradicinių benzino variklių ilgalaikį potencialą ir kasdienio naudojimo paprastumą.

Ateities perspektyvos: užuominos ir lūkesčiai

Vidiniai šaltiniai ir pastaruoju metu nutekėjusios nuotraukos iš Stellantis Indianos gamyklos, kuriose matyti su „PX“ žyme (tai Pentastar prototipinis pavadinimas „Phoenix“) pažymėtos transmisijos, rodo, kad ruošiama naujos kartos Charger gamyba su Pentastar V6. Nors oficialaus patvirtinimo dar nėra, pramonės atstovai vieningai sutaria, kad išnaudoti Pentastar populiarumą būtų logiškas žingsnis Dodge markei.

Išvada: nauja klasikinio raumeninių automobilių entuziastų era

Jei Dodge oficialiai paskelbs apie Pentastar V6 sugrįžimą į Charger, šis žingsnis gali suteikti naują kvėpavimą šiai amerikietiškai ikonai – pasiūlydamas tikrą, prieinamą ir klasikinių vertybių pagrįstą raumeninio automobilio patirtį. Didėjant konkurencijai ir ieškant tikro našumo, atmosferinis V6 Charger galėtų tapti tuo pasirinkimu, kurio ilgai laukė raumeninių automobilių gerbėjai.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą