Automobilių finansų ir lizingo įmonės paprašė vyriausybės finansinės paramos po to, kai didžiulė EV (elektrinių transporto priemonių) vertės amortizacija lėmė, kad įmonės prarado „šimtus milijonų“
svarų sterlingų – tai šiuo metu perduodama vartotojams didesnėmis palūkanų normomis ir automobilių finansavimo išlaidomis.
Didžiausia JK lizingo ir automobilių parko įmonių asociacija (BVRLA) išsiuntė laišką 25 didžiausioms JK lizingo ir automobilių parko įmonėms, kuriame teigiama, kad naudotų EV paklausa „nesugeba neatsilikti“ nuo pasiūlos, kuri, pasak šios prekybos organizacijos, per ateinančius trejus metus turėtų padidėti 178 proc.
Toks disbalansas reiškia, kad EV likutinė vertė per pastaruosius dvejus metus sumažėjo 50 proc. ir tikimasi, kad iki 2030 m. sumažės dar 28 proc., po to, kai nuo 2030 m. nebebus leidžiama parduoti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių.
Silpna likutinė vertė?
Silpna likutinė vertė sukūrė tai, ką BVRLA apibūdina kaip didėjantį „finansinį spaudimą“, nes finansų ir lizingo įmonės savo kainodaros modelius ilgą laiką grindė daug optimistiškesnėmis likutinės vertės prognozėmis. Dėl to EV, kuriuos jie nuomojo klientams, dabar yra verti daug mažiau nei iš pradžių tikėjosi.
Savo laiške BVRLA teigė: „Ši amortizacija kainuoja automobilių parkams šimtus milijonų ir yra perduodama naujiems pirkėjams didesnėmis automobilių finansavimo išlaidomis.“ Atsižvelgiant į tai, kad įmonės dabar turi imti iš vartotojų mokestį, kad susigrąžintų prarastus pinigus, BVRLA mano, kad didesnės finansavimo ir lizingo kainos gali lemti 290 000 mažiau EV registracijų per ateinančius dvejus metus.
EV nuolaidos: ar tai trumpalaikis sprendimas su ilgalaikėmis problemomis?
Nepaisant to, vertinimo įmonės, tokios kaip CAP Hpi ir CLD Vehicle Information Services, ir toliau prognozuoja didelę daugelio EV likutinę vertę; CLD šiuo metu prognozuoja, kad naujas elektrinis Vauxhall Grandland po trejų metų bus vertas 62 procentų pradinės prašomos kainos – tai atitinka benzinu varomų alternatyvų kainą.
CAP Hpi prognozavimo strategijos vadovas Dylanas Setterfieldas sakė Auto Express: „Esame labai atviri dėl savo prognozių ir prielaidų“.
„Prieš trejus metus mes laikėmės nuomonės, kad naudotų akumuliatorinių elektrinių modelių vertės yra nepateisinamai didelės“, – tęsė Setterfieldas. „Mes darėme prielaidą, kad naudotų automobilių vertės reikšmingai sumažės, tačiau susidaręs judėjimas buvo didesnis, iš dalies dėl nenumatytų įvykių, tokių kaip Rusijos įsiveržimas į Ukrainą.“
Vyriausybės parama automobilių rinkai
Atsižvelgdama į tai, BVRLA teigė, kad „pramonė negali toliau padengti išlaidų“, ir paprašė vyriausybės įsikišti ir suteikti „tikslines dotacijas naudotų BEV rinkai paremti“. Lizingo įmonės taip pat paprašė „aiškios ir standartizuotos informacijos apie akumuliatoriaus būklę, kurią vartotojai galėtų pasiekti, kad padėtų jiems apsispręsti“ – tai taps teisiniu reikalavimu ES nuo 2027 m.
BVRLA prašymas pateiktas netrukus po to, kai vyriausybė paskelbė savo peržiūros dėl ZEV įgaliojimo rezultatus. Tai lėmė, kad nauji hibridiniai automobiliai buvo leisti parduoti iki 2035 m., sumažintos gamintojų baudos ir įvairūs būdai jų išvengti, įskaitant išimtis ir platesnę galimybę prekiauti „kreditais“.
Tačiau dar nepaskelbta nieko dėl paskatų klientams – Auto Express pasiteiravo Transporto departamento, ar jų bus, tačiau atsakymo dar negavo.
Komentarai
Palikite komentarą