4 Minutės
Kinija pristato griežtesnius stabdžių standartus keleiviniams automobiliams
Kinija žengia į naują elektromobilių saugos reguliavimo etapą, pristatydama svarbius teisės aktus, kurie riboja populiarią „vieno pedalo vairavimo“ funkciją, ypač dažną Tesla ir kitų elektromobilių modeliuose. Šie atnaujinimai, artėjantys prie nacionalinio standarto statuso, pakeis automobilių gamintojų požiūrį į stabdžių sistemų projektavimą, darydami įtaką ne tik vairavimo patirčiai, bet ir bendram kelių saugumui.
Kas yra vieno pedalo vairavimas ir kodėl jis kelia diskusijų?
Vieno pedalo vairavimas – tai inovatyvi technologija, kurią pirmoji išplėtojo Tesla, vėliau ją ėmė naudoti ir kiti elektromobilių gamintojai. Vairuotojas gali kontroliuoti tiek greitėjimą, tiek stabdymą vien tik reguliuodamas akceleratoriaus pedalą. Atleidus šį pedalą, aktyvuojamas rekuperacinis stabdymas, kuris ne tik sulėtina automobilį, bet dažnai visiškai jį sustabdo – tokiu būdu kasdienėse situacijose stabdžių pedalą naudoti tampa nebūtina.
Nors ši sistema populiari dėl patogumo, sklandesnio važiavimo ir efektyvesnio energijos išgavimo, ji taip pat kelia ginčų. Kai kurie vairuotojai, ypač vyresnio amžiaus arba mažiau įgudę naudotis naujosiomis technologijomis, susiduria su sunkumais. Painiava tarp greičio ir stabdžių pedalų avarinėse situacijose sukėlė ne vieną rezonansinę avariją, kurios dažnai tiriamos kaip „staigaus neplanuoto pagreitėjimo“ atvejai.
Pagrindinės naujų Kinijos stabdžių reglamento nuostatos
Pagal naujas taisykles automobilių gamintojams draudžiama leisti automobiliui visiškai sustoti vien tik atleidus akceleratorių. Vairuotojas, norėdamas sustabdyti automobilį, turės aktyviai paspausti stabdžių pedalą. Atnaujintos „Keleivinių automobilių stabdžių sistemų techninės reikalavimų ir bandymų metodikos“ (GB 21670-2025) buvo neseniai priimtos, o jų įsigaliojimas naujiems modeliams prasidės 2026 m. sausio 1 d., o visiems naujiems automobiliams – nuo 2027 m. sausio 1 d.
Saugumą stiprinančios naujovės
Reglamentas taip pat numato, kad stabdžių žibintai turi užsidegti kaskart, kai rekuperacinis stabdymas lėtina automobilį daugiau nei 1,3 m/s² ir likti įjungti viso lėtėjimo metu. Tai padidins važiavimo saugumą, išryškins lėtėjimą kitiems eismo dalyviams ir sumažins susidūrimų iš galo tikimybę, ypač sparčiai augančiuose Kinijos miestuose.
Poveikis Tesla ir kitiems elektromobilių gamintojams
Tesla ilgą laiką akcentavo „vieno pedalo vairavimo“ unikalumą. Tačiau po kelių aukšto greičio avarijų Kinija pareikalavo iš gamintojo programinės įrangos atnaujinimo – versija 2023.12.9 pakeitė numatytąją sustojimo funkciją iš „Hold“ į „Creep“. Tai primena tradicinio automatinio perdavimo elgesį, kai vairuotojui tenka naudoti stabdžių pedalą, norint išlaikyti automobilį vietoje – ši funkcija įdiegta tik Kinijos rinkoje.
Įsigaliojus naujam reglamentui, tiek Tesla, tiek kiti elektromobilių gamintojai turės papildomai pritaikyti stabdžių sistemų sprendimus. Tikėtini tiek techninės, tiek programinės įrangos pakeitimai, reikalingi ne tik naujiems modeliams, bet ir anksčiau sertifikuotiems elektromobiliams, siekiant atitikti 2027 m. reikalavimus.
Palyginimas su praktika kitose rinkose
Nors Kinija garsiai gina naują poziciją, kitose šalyse tokie pokyčiai įgyvendinami nuosaikiau. Pvz., ne Kinijoje Tesla tik šiek tiek sumažino rekuperacinio stabdymo intensyvumą, tačiau visiškai neatsisakė vieno pedalo sustojimo funkcijos. Kinijos pavyzdys gali tapti orientyru kitoms valstybėms, siekiančioms suderinti vairavimo patogumą, energijos tausojimą ir eismo saugumą.
Automobilių specifikacijos ir dizaino tendencijos
Kinijos standartas daugiausia remiasi stabdžių sistemos logikos ir signalizacijos sureguliavimu, o ne konkrečiais automobilio konstrukcijos ar eksploatacinių savybių reikalavimais. Vis dėlto jis jau dabar keičia inžinierių požiūrį į rekuperacinio stabdymo, pedalų jautrumo ir vartotojo sąsajos sprendinius naujai kuriamiems elektromobiliams bei hibridiniams automobiliams. Gamintojai gali įdiegti daugiau vairuotojo individualizavimo galimybių ar stiprinti edukaciją apie naujas vairavimo sistemas.
Rinkos pozicionavimas ir pramonės perspektyvos
Kinijos kryptinga politika elektromobilių saugos srityje dar kartą patvirtina šios šalies, kaip dinamiškiausios elektrinio mobilumo rinkos pasaulyje, reputaciją. Automobilių gamintojai, norintys konkuruoti šioje aplinkoje, turės greitai prisitaikyti prie naujųjų taisyklių, kitaip rizikuoja susidurti su reguliaciniais sunkumais bei prarasti vartotojų pasitikėjimą. Šis žingsnis gali paskatinti panašias teisines iniciatyvas globaliu mastu, dar labiau suvienodinant elektromobilių saugumo standartus pagrindinėse rinkose.
Išvada: nauja stabdymo technologijų kryptis
Atnaujinti Kinijos stabdymo reikalavimai žymi esminį lūžį automobilių sektoriui, ypač elektromobilių plėtrai. Atsisakant numatytojo vieno pedalo sustojimo, griežtinant signalizacijos reikalavimus ir akcentuojant tradicines vairavimo praktikas, Kinija siekia didesnio kelių saugumo bei skatina gamintojus ieškoti modernių sprendimų. Visai elektromobilių rinkai ir pirkėjams verta atidžiai stebėti šiuos pokyčius – 2026 ir 2027 metai žada tapti transformacijos laikotarpiu didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai