3 Minutės
Mazda3 savininkai atskleidžia langų lipdukų klaidas ir pradeda teisminius procesus
Perkant automobilį Jungtinėse Valstijose, pirkėjams itin svarbus aiškumas bei tikslumas, ypač kalbant apie oficialų lango lipduką (dar žinomą kaip Monroney etiketė), kuris nė vienam naujam automobiliui negali būti praleistas. Šioje etiketėje pateikiama informacija apie transporto priemonės savybes, kainą ir EPA kuro sąnaudas, leisdama pirkėjams objektyviai įvertinti pasirinkimą. Vis dėlto, 2025 metų Mazda3 modelyje paaiškėjusios neatitiktys suabejino šiuo pasitikėjimu ir atvedė „Mazda“ prie teisinių iššūkių.
Atsišaukimas dėl neatitikimų: garso sistemos klaidingas aprašymas
Poleminė situacija kilo, kai keli 2025 metų Mazda3 savininkai pastebėjo, jog jų įsigytuose automobiliuose nebuvo visų etiketėje nurodytų funkcijų. Pagrindinė ieškinio ašis – Monroney etiketėje užfiksuota reklama, teigianti, kad tam tikri 2,5 litro Mazda3 modeliai turi aštuonių garsiakalbių aukštos kokybės garso sistemą ir HD radijo funkciją. Praktiškai pirkėjai rado tik standartinę šešių garsiakalbių sistemą be HD radijo.
Pirmasis šia neatitiktį pastebėjo Kyle Johanson, kuris naujajame Mazda3 nerado galinių garsiakalbių bei HD radijo funkcionalumo. Tai paskatino plačiau domėtis – prie tyrimo prisijungė ir daugiau savininkų, kurie patvirtino analogiškas problemas. Vidinėje susirašinėjimo su Mazda medžiagoje regiono pardavimų vadovas šias klaidas vadino paprastomis „spausdinimo klaidomis“, tačiau poveikis buvo kur kas platesnis nei tik etiketės netikslumas.
Teisiniai padariniai: kolektyvinis ieškinys Ilinojaus valstijoje
Dėl neteisingo modelių pažymėjimo buvo pateiktas kolektyvinis ieškinys Ilinojaus valstijoje. Skunde teigiama, kad paveikti pirkėjai permokėjo, tikėdamiesi pažangesnės garso įrangos. Ieškovai teigia, kad dėl klaidinančios informacijos finansiškai nukentėjo – tiek permokėdami, tiek priimdami sprendimą remdamiesi netikra informacija. Teigiama, kad Mazda nesiėmė ryžtingų korekcinių veiksmų, o bandė problemą užslėpti be informavimo ar kompensacijos vartotojams.

Kokie Mazda3 modeliai paveikti?
2025 metų Mazda3 modelių liniją JAV sudaro iki 13 versijų, siūlančių efektyvumą, dinamišką vairavimą ir išskirtinį dizainą. Kolektyvinis ieškinys liečia bazinius ir vidutinės klasės variantus: 2.5 S Sedan, 2.5 S Hatchback, 2.5 S Select Sport Sedan, 2.5 S Select Sport Hatchback, 2.5 S Preferred Sedan ir 2.5 S Preferred Hatchback. Šie populiarūs modeliai žinomi dėl sportiško valdymo, ekonomiškų Skyactiv-G 2,5 l variklių ir patrauklios kainos, tačiau – kaip nurodyta – naujoji aukštos kokybės garso sistema šiuose komplektacijose neturėtų būti nurodyta.
Techninės savybės, našumas ir pozicija rinkoje
Mazda3 jau seniai vertinama už aukštos klasės dizainą, jautrią valdymo sistemą ir išpuoselėtą interjerą – šios savybės leidžia šiam kompaktiškam automobiliui išsiskirti iš konkurentų. Nors dėl garso sistemos kilo diskusijų, 2025 metų modelis išlieka mėgstamas entuziastų dėl subalansuotos važiuoklės, galimybės rinktis visų varančiųjų ratų pavarą ir modernių saugumo technologijų.
Tačiau itin konkurencingoje rinkoje, kurioje, pavyzdžiui, Honda Civic ir Toyota Corolla siūlo pažangias multimedijos sistemas, Mazda reputacija tampa ypač svarbi. Netikslių funkcijų pažymėjimas galėtų paveikti klientų lojalumą bei požiūrį į prekinį ženklą.
Ateities perspektyvos: bylos baigtis ir įtaka
Ieškinys siekia nukentėjusiųjų kompensacijos, įstatymu numatytų bei baudžiamųjų nuostolių, taip pat reikalaujama, kad Mazda grąžintų bet kokį neteisėtai įgytą pelną per klaidingą Monroney etiketę. Šiai bylai tęsiantis, ji tampa svarbiu priminimu visiems automobilių gamintojams ir vartotojams – skaidrumas bei tikslumas transporto priemonių specifikacijose privalo būti užtikrinti šiuolaikinėje automobilių rinkoje.
Šaltinis: carscoops

Komentarai