Jaguar Land Rover susiduria su pardavimų mažėjimu ir tarifų įtaka | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Jaguar Land Rover susiduria su pardavimų mažėjimu ir tarifų įtaka

Jaguar Land Rover susiduria su pardavimų mažėjimu ir tarifų įtaka

2025-07-18
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

2 Minutės

Jaguar Land Rover (JLR), viena pirmaujančių Jungtinės Karalystės automobilių gamybos bendrovių, šiuo metu išgyvena sudėtingą laikotarpį, kai pardavimų apimtys mažėja, o operacinės problemos stiprėja. Bendrovė neseniai pranešė apie pastebimą – 15,1 % – pasaulinių mažmeninių pardavimų kritimą: per pastarąjį laikotarpį parduota tik 94 420 transporto priemonių. Pagrindinės šio nuosmukio priežastys – planuojamas kai kurių senesnių Jaguar modelių pasitraukimas iš rinkos ir neigiami, JAV prekybos politikos pokyčių nulemti, tarifų padidinimai, kurie ypač paveikė automobilių eksportą.

Tarifų pokyčiai stipriai sutrikdė premium klasės automobilių tiekimo grandines ir sumažino pardavimus Šiaurės Amerikoje. Kaip atsakas į naujus importo tarifus, Jaguar Land Rover balandį laikinai sustabdė automobilių siuntimą į Jungtines Valstijas. Dėl šio žingsnio Šiaurės Amerikos didmeninės prekybos apimtys sumažėjo net 12,2 %, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai; tai dar kartą parodo, kokį ryškų poveikį tarifai daro automobilių pramonei.

Siekdama efektyviau veikti, JLR vykdo organizacinę pertvarką ir patvirtino naują darbuotojų mažinimo etapą. Pasak britų žiniasklaidos, iki 500 vadovaujančių pareigų bus panaikinta per savanoriško pasitraukimo programą. Šis sumažinimas sudaro mažiau nei 2 % JLR darbuotojų Jungtinėje Karalystėje ir vadinamas įprasta verslo praktika, tačiau tai akivaizdus ženklas, kokiu spaudimu susiduria įmonė, kai transformuojami pagrindiniai Jaguar modeliai, o Land Rover patiria išaugusių tarifų įtaką.

Land Rover padėtis rinkoje ypač sudėtinga. Nepaisant naujos JAV ir JK prekybos sutarties, automobiliams taikomas importo tarifas šoktelėjo nuo 2,5 % iki mažiausiai 10 %. O pagrindiniam Land Rover Defender modeliui, gaminamam Slovakijoje, dabar taikomas net 27,5 % tarifas, kai jis eksportuojamas į JAV – tai stipriai silpnina konkurencingumą pelningoje amerikietiškų visureigių rinkoje.

Nepaisant iššūkių, Jaguar Land Rover ir toliau išlieka žinomas dėl rafinuoto automobilių dizaino, pažangios inžinerijos ir aukštų eksploatacinių savybių, kurias demonstruoja tokie modeliai kaip Range Rover ar Jaguar F-Type. Dabartinė situacija reikalauja strateginių pokyčių tiek produktų pasiūloje, tiek pasaulinėje veikloje. Jaguar prekinio ženklo perorientavimas kartu su pastangomis prisitaikyti prie prekybos apribojimų nulems tolimesnį gamintojo kelią.

Lyginant su konkurentais – BMW, Mercedes-Benz ir Audi – Jaguar Land Rover turės išnaudoti ilgalaikį paveldą, inovacijas ir hibridines-elektrines technologijas, kad susigrąžintų prarastas pozicijas. Automobilių entuziastams ir rinkos stebėtojams JLR situacija tampa realiu pavyzdžiu, kaip prisitaikyti prie pasaulinių automobilių sektoriaus pokyčių ir kintančių vartotojų lūkesčių.

Šaltinis: carscoops

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą