4 Minutės
Elektromobilių (EV) sektoriui sparčiai vystantis, Kinija išlieka pasauline lydere, formuojančia tendencijas ir skatinančia technologinę pažangą. 2025 metų 29-ąją savaitę, liepos 14–20 dienomis, Kinijos elektromobilių rinka pasižymėjo įtempta konkurencija ir ryškiais pardavimų skirtumais tarp tokių žinomų prekių ženklų kaip BYD, Tesla, Nio, Xiaomi ir kitų svarbių žaidėjų.
Kinijos EV pardavimų apžvalga: 29-osios savaitės akcentai
Trečiąją liepos savaitę elektromobilių registracijų skaičius tarp didžiųjų Kinijos automobilių gamintojų svyravo. BYD dar kartą patvirtino savo lyderystę – buvo užregistruota 51 400 naujos energijos transporto priemonių (NEV), tai 5,4% daugiau nei praėjusią savaitę, tačiau net 22,94% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2024-aisiais. Tesla pristatė 9 900 automobilių, tai – 19,3% mažėjimas savaitės bėgyje ir 5,71% sumažėjimas, lyginant su ankstesniais metais. Nio užregistravo 2 500 automobilių – 3,7% daugiau nei prieš savaitę, bet 45,65% mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Tuo tarpu Xiaomi fiksavo įspūdingą šuolį – 7 200 naujų automobilių, net 7,8% daugiau savaitės bėgyje ir stulbinančiai 380% daugiau metų atžvilgiu. Kiti svarbūs prekių ženklai, tokie kaip Aito, Leapmotor, Geely, Li Auto, Xpeng, Deepal, Zeekr bei Fang Cheng Bao, taip pat reikšmingai prisidėjo prie augančios NEV rinkos.
.avif)
Veiklos tendencijos ir rinkos dinamika
Savaitinė elektromobilių registracijų statistika suteikia vertingą informaciją apie nuolat besikeičiantį Kinijos automobilių sektorių. Konsultantai, sektoriaus analitikai ir investuotojai kruopščiai stebi šiuos rodiklius, kad identifikuotų tendencijas ir prognozuotų mėnesinius pristatymus. Skirtingai nei gamintojų deklaruojami pardavimų rodikliai, automobilių registracijos atspindi realų naujų elektromobilių patekimą į kelių tinklą ir tikslesnius vartotojų elgsenos signalus.
BYD stabilus pasirodymas šią savaitę leido bendrovei išlikti elektromobilių rinkos lydere. Vien per pirmąsias tris liepos savaites BYD registravo daugiau nei 155 750 automobilių visoje šalyje, gerokai lenkdama konkurentus. Tuo metu pasaulinis lyderis Tesla, susidūrusi su savaitiniu 19,3% pardavimų nuosmukiu, Kinijoje užregistravo 27 180 automobilių per tą patį laikotarpį.
Kylantys žaidėjai ir išskirtinis augimas
29-ąją savaitę nauji dalyviai ir įsitvirtinusios bendrovės aktyviai varžėsi dėl rinkos dalies. Xiaomi, išmaniųjų technologijų gigantė tapusi elektromobilių gamintoja, išsiskyrė ypatingu augimu – 380% daugiau registracijų nei prieš metus. Xpeng taip pat pasiekė puikių rezultatų: 6 700 registruotų automobilių, o tai – net 252,63% metinis augimas. Leapmotor užfiksavo 8 200 naujų automobilių, t. y. 67,35% daugiau nei atitinkamą 2024 m. savaitę. Be to, Aito nuosekliai didino apimtis – 10,3% daugiau nei praėjusią savaitę ir 2,15% metinis augimas.
.avif)
Dizainas, inovacijos ir elektromobilių specifikacijos
Kinijos naujos energijos transporto priemonių gamintojai ne tik demonstruoja didėjančius pardavimus, bet ir nustato naujus technologinius, nuvažiuojamo atstumo ir dizaino standartus. BYD plati elektromobilių (BEV) bei įkraunamų hibridų (PHEV) gama išsiskiria konkurencingais nuvažiuojamais atstumais, išmaniomis infotainment sistemomis bei pažangiomis saugumo technologijomis. Tesla ir toliau žavi Model 3 ir Model Y modeliais, ypač pasižyminčiais našumu bei autonominio vairavimo inovacijomis.
Nio, nors pastaruoju metu susidūręs su pardavimų mažėjimu, išsiskiria baterijų keitimo ekosistema, premium klasės salonais ir našiais SUV modeliais, tokiais kaip ES6 ir ES8. Xiaomi, panaudodama technologinę patirtį, sėkmingai skinasi kelią elektromobilių rinkoje, siūlydama šiuolaikišką dizainą, išmanią junglumą ir orientaciją į jaunus bei technologijomis besidominčius vartotojus.
Rinkos pozicionavimas ir prekių ženklų palyginimai
Nors BYD išlieka rinkos lyderiu pagal registracijas, Tesla, kaip pasaulinis elektrinių automobilių sektoriaus autoritetas, turi stiprią įtaką ir Kinijoje – net jei vietiniai konkurentai sparčiai vejasi. Nio, Xpeng bei Li Auto toliau aktyviai konkuruoja dėl išmaniųjų ir premium elektromobilių segmento, visi trys siūlo savo unikalius privalumus: Nio – baterijų keitimo infrastruktūrą, Xpeng – AI pagrindu veikiančias vairavimo sistemas, o Li Auto – itin sėkmingus ilgą nuvažiuojamą atstumą suteikiančius hibridus.
Sparčiai augantys prekių ženklai Zeekr ir Deepal taikosi į siauresnes rinkos nišas, užtikrindami išskirtinius dizaino ir techninių parametrų sprendimus. Fang Cheng Bao ir Geely plečia savo pozicijas, akcentuodami platų pasiūlymą ir lankstumą prisitaikant prie rinkos poreikių.
Pramonės reglamentavimas ir duomenų skaidrumas
Pažymėtina, kad 2025 m. kovo mėnesį Kinijos automobilių gamintojų asociacija (CAAM) paragino elektromobilių gamintojus ir žiniasklaidą neviešinti kassavaitinių pardavimų duomenų, siekiant stabilizuoti nekilnojamojo turto rinką. Dauguma šio rekomendacijos paisė, tačiau kai kurie šaltiniai, pvz., CarNewsChina, ir toliau publikuoja savaitinius draudimo registracijos skaičius dėl informacijos atvirumo ir rinkos analizės.
.avif)
Išvados: Kinijos elektromobilių rinkos perspektyvos
29-oji 2025 metų savaitė išryškino intensyvią automobilių gamintojų konkurenciją, nuolatinį naujų energijos transporto priemonių populiarėjimą bei didėjantį dėmesį technologijoms ir dizainui. Kol tokios lyderės kaip BYD ir Tesla kovoja dėl rinkos dalies, ambicingi naujokai, tokie kaip Xiaomi ar Xpeng, keičia vartotojų lūkesčius. Tokios rinkos permainos užtikrina tolesnį inovacijų proveržį, kintančią dinamiką ir stiprų Kinijos elektromobilių rinkos poveikį pasauliniu mastu ateinančiais metais.
Šaltinis: carnewschina

Komentarai