3 Minutės
1967 m. Pontiac Firebird: Amerikietiška Raumenų Automobilio Legenda
Pontiac Firebird – vienas žymiausių klasikinių amerikietiškų raumenų automobilių, garsėjantis išskirtiniu dizainu, našumu ir veržlumu garsiųjų „pony car“ eroje. Nors Firebird turėjo ištikimų gerbėjų būrį, vis dėlto dažnai likdavo antrame plane prieš pagrindinius konkurentus – Chevrolet Camaro ir Ford Mustang. Vien 1967 metais buvo parduota net 82 560 Pontiac Firebird automobilių, tačiau rinkos dalis vis tiek atsiliko nuo Camaro, o ypač nuo Mustang. Siekdama pritraukti daugiau pirkėjų, General Motors išplėtė Firebird pasirinkimų gamą, siūlydama įvairius variklius ir įrangos paketus, skirtus skirtingiems automobilių entuziastams.
Platus Komplektacijų ir Variklių Pasirinkimas
1967 m. debiutavęs Firebird pasižymėjo plačiu variklių asortimentu, siekiant patenkinti tiek ekonomiškumą, tiek aukštus našumo poreikius vertinančių pirkėjų lūkesčius. Bazinis modelis turėjo 3,8 litro (230 kub. colių) eilinį šešių cilindrų variklį, išvystantį 165 arklio galias – pakankama kasdieniam naudojimui, bet ne įspūdingai greitam važiavimui. Ieškantiems daugiau galios, Pontiac siūlė kelias High Output (HO) versijas. Galingiausias buvo 6,6 litro (400 kub. colių) V8 su reta Ram Air HO modifikacija, kuri žadėjo įspūdingą dinamiką, nors jos kaina – 263 doleriai – apribojo populiarumą. Dar brangesnė buvo 400 kub. colių V8 versija, turėjusi sustiprintą pakabą ir 325 arklio galias, kurios kaina siekė 274 dolerius – nemenka suma tuo laikotarpiu.
Projektinis Firebird, Ieškantis Naujo Šeimininko
Nuotraukose matomas 1967 m. Firebird jau kelias savaites nesulaukia pirkėjo, o laikas iki dabartinės aukciono pabaigos sparčiai senka. Nebent savininkas išspręs esmines problemas, šiam restauracijos projektui greičiausiai teks nuolat grįžti atgal į pardavimų sąrašus.
Pagrindinės Priežastys, Trukdančios Pardavimui
Šiam Firebird akivaizdžiai reikia pilnos restauracijos – tai klasikinės amerikietiškos „muscle car“ rinkos pirkėjai dažnai supranta. Vis dėlto du esminiai trūkumai sustabdo potencialius pirkėjus:
- Trūksta registracijos dokumentų: Dokumentų nebuvimas – rimtas pavojaus signalas pirkėjams. Be legalių popierių, automobilį labai sunku registruoti ar eksportuoti, todėl šis projektas pavirsta arba dalių donorų variantu, arba popierizmo iššūkiu.
- Daug trūkstamų dalių ir aukšta kaina: Dalis komponentų jau pašalinta, o prašoma 5 000 dolerių suma daugeliui atrodo per didelė. Tuo tarpu kiti projektiniai automobiliai su aiškiu teisėtumu ir geresne būkle gali būti įsigyti už tokią pačią ar net mažesnę kainą.
Dėl šių trūkumų bei griežtai nenuleidžiamos kainos, nenuostabu, kad eBay skelbimas sulaukė vos 22 stebėtojų. Jei kaina nesumažės arba nebus sutvarkyti dokumentai, automobilis greičiausiai liks nepastebėtas ir toliau.
Klasikinis Dizainas ir Kolekcininkų Dėmesys
Nors šiuo metu šio 1967 m. Firebird būklė prasta, jo nesenstantis dizainas ir gili „muscle car“ paveldas vis dar žavi klasikinių automobilių mylėtojus. Agresyvi išvaizda, išskirtinė dviguba priekinė grotelė ir tvirtas Pontiac identitetas suteikia šiam modeliui išliekamą kolekcinę vertę – jei tik bus restauruotas.
Rinkos Pozicija ir Konkurencija
Savo laiku Firebird tiesiogiai konkuravo su Ford Mustang ir Chevrolet Camaro „pony car“ segmente. Šiandien pilnai restauruoti modeliai yra itin vertinami kolekcininkų, kai tuo tarpu neužbaigti projektai – ypač be dokumentų ir dalių – parduodami kur kas sunkiau. Pirkėjai tampa vis reiklesni, o rinka siūlo daug alternatyvų su geresniu kainos ir vertės santykiu.
Ar Verta Restauruoti Šį Firebird?
Galiausiai, šio Firebird restauravimas – iššūkis ir atsidavimo reikalaujantis darbas, labiausiai tinkantis aistringam Pontiac gerbėjui, kurio negąsdina dokumentų stoka. Daugumai kolekcininkų tiek finansinės, tiek teisinės problemos atrodo per didelės. Jei situacija nepasikeis, 1967 m. Pontiac Firebird ir toliau stovės Fabens, Teksase, laukdamas pirkėjo, turinčio išteklių, kantrybės ir vizijos grąžinti šį raumenų automobilį atgal į kelią. Artėjant skelbimo pabaigai dauguma spėja, jog netrukus automobilis vėl pasirodys pardavimų platformose – vis dar siekdamas antro šanso tapti atgimusiu klasikiniu „muscle car“ modeliu.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai