5 Minutės
Legendinis Land Rover Defender: Nuotykių drobė
Land Rover Defender yra vienas žymiausių visureigių pasaulyje, garsėjantis neprilygstamu patvarumu, išskirtinėmis visureigio galimybėmis ir universalumu. Galingas rėmas ir erdvus salonas – ypač ilgos ratų bazės Defender 110 TD5 modelyje – šią britišką 4x4 ikoną nuolat iškelia į geriausių overlando automobilių sąrašus. Šį kartą dėmesį skiriame išskirtinei konversijai – „Pango“, visapusiškai aprūpintai nuotykiniam gyvenimui ant ratų, kurią meistriškai sukūrė keliautojai Carla ir Lida.
Nuo kasdienybės iki pasaulio klajoklių
Carla ir Lida atsisakė valdymo pareigų Nyderlanduose ir iškeitė į laisvę keliaujant neaprėpiamais keliais. Aventūros vedinos, jos įsigijo 1999 metų Land Rover Defender 110 TD5 tiesiai iš Pietų Afrikos nematytą – drąsus pasirinkimas, išreiškiantis pasitikėjimą šio visureigio patikrinta reputacija. Galingas 2,5 litro penkių cilindrų turbodyzelinis variklis ir ištempta Defender 110 rato bazė užtikrino patikimą pagrindą pilnai autonomiškam kelioniniam būstui, pajėgiam su pasitikėjimu kirsti Pietų bei Rytų Afriką.

Išorės patobulinimai: pritaikyta laukinei gamtai
Pirkdamos „Pango“, jos jau rado anksčiau iš pagrindų perdarytą automobilį, iš paprasto pikapo tapusį visaverčiu kemperiu su vasaravimui skirta įranga. Svarbiausi jau įdiegti patobulinimai:
- Tvirti slenksčių apsaugai nuo akmenų
- Paaukštintas oro įsiurbimas gilias upes ir brastas įveikti
- BFGoodrich visureigės padangos optimaliam sukibimui įvairiomis sąlygomis
- Bullbar su Ramsey elektrine gervė ir sintetiniu lynu gelbėjimo atvejams
- Sustiprinta dugno apsauga
- Papildomas 40 litrų kuro bakas šalia pagrindinio 75 l talpos – ilgoms ekspedicijoms be rūpesčių
Carla ir Lida papildė automobilį savomis detalėmis, kad sustiprintų kemperio funkcionalumą. Bullbar puošia AfriBush LED prožektoriai, ant variklio dangčio įmontuoti kastuvas ir Maxxtrax ištraukimo lentos, o Defender šonai pasižymi apgalvotais įrankių laikikliais – viskas būtina rimtam kemperiui.

Išmanūs sprendimai sandėliavimui ir funkcionalumui
Pango turi dvi šonines užrakinamas daiktadėžes su pakeliamomis durelėmis, kuriose laikomi pagrindiniai įrankiai, kompresorius, remonto komplektai. Keleivio pusėje sumontuoti išoriniai laikikliai dviem kanistrams – vienas dyzelinui, kitas – vandeniui, kad būtų pasiruošta ilgoms kelionėms. Atsarginis ratas, o kairiajame gale paslėpta 32 litrų Frontrunner vandens talpa padeda užtikrinti ilgalaikį autonomiškumą.
Ant vairuotojo pusės pritvirtintų kopėtėlių lengvai pasieksite Pango stogą, kuriame įrengta erdvi 270 laipsnių markizė, trys sandėliavimo dėžės bei stacionari 200W saulės baterija. Norint papildomos energijos, keliautojai kartu gabena sulankstomą 220W nešiojamą saulės modulį – leidžiantį pasiekti tikrą off-grid nepriklausomybę.
Pagrindinis pokytis: Alu-Cab Icaros pakeliamas stogas
Didžiausią permainą atnešė Alu-Cab Icaros stogo palapinė – kokybiškas sprendimas, leidžiantis patogiai atsistoti pilnu ūgiu ir paverčiantis kemperį komfortiškais namais. Pakeliamas stogas susilieja su audinio palapine, kuri turi atveriamus panoraminius langus – puikiai vėdinimui ir nepakartojamam vaizdui į stovyklą.

Komforto ir kabinos patobulinimai
Carla ir Lida įdėjo daug darbo tobulindamos vairuotojo saloną – beveik visiškai išardė prietaisų skydelį, įdėjo antivibracinę ir šilumos izoliaciją. Individualūs sprendimai matomi perdažytose durelėse, patogiose tinklinėse kišenėlėse ir pažangiuose skysčių bei padangų slėgio monitoriuose, užtikrinančiuose ramybę kelyje.
Defender traukia žvilgsnį sodria žalia spalva, kuri puikiai dera su smėlio spalvos sėdynių užvalkalais – jie suteikia ir apsaugą, ir išskirtinumą. Gausus langų kiekis užpildo saloną natūralia šviesa, kas kemperio konversijose – tikra prabanga.
Interjeras: funkcinės erdvės pilnaverčiam gyvenimui
Salono erdvė padalyta į tris pagrindines zonas:
- Poilsio zona: L formos suoliukas su po sėdynėmis paslėpta daiktadėže bei lengvai pasiekiamu, tačiau akiai nematomu nešiojamu tualetu.
- Virtuvė: Priešingoje pusėje įrengtas 55 litrų talpos šaldytuvas, erdvus stalviršis, mažas filtruoto vandens kriauklė, nešiojama indukcinė kaitlentė ir tvarkingai išdėliotos spintelės su dviem 20 l talpos indais kriauklės vandeniui.
- Miegamoji erdvė: Stogo palapinėje įrengtas jaukus, privatus miegamasis – dienos metu pakeliami du grindų skydai sukuria pilną stovėjimo erdvę, o naktį nusileidus tampa patogia lova po žvaigždėtu Afrikos dangumi.
Išplėstinė elektros sistema ir papildoma vieta daiktams
Keleivio sėdynės gale įrengta visos Pango elektros sistemos širdis: 2 000W inverteris bei dvi 100Ah ličio baterijos, maitinamos saulės moduliais, užtikrinančios apšvietimą ir energiją prietaisams visur. Galimas įkrovimas iš saulės, generatoriaus ar stovykloje prijungus prie išorinės elektros jungties.
Erdvė optimaliai išnaudota ir į patalpą sumontavus Molle skydo sistemą galinėse durelėse – praktišką organizavimo centrą kasdieniams daiktams. Apačioje – sulankstomas staliukas, tinkantis tiek maisto ruošai, tiek nuotoliniam darbui.

Važiavimas keliu ir bekele
Dėl Defender TD5 ilgadžio rėminio kėbulo, garsios visų varančiųjų ratų sistemos bei galingo turbodyzelinio variklio „Pango“ be vargo įveikia žvyrkelius, uolėtas perėjas, upių brastas ir banguotus greitkelius. Papildomas konversijos svoris puikiai kompensuojamas originalia įtvirtinta pakaba ir sustiprintomis pavaromis. Visureigės padangos ir atitinkamas suderinimas užtikrina puikų pravažumą tiek bekele, tiek asfaltu.
Rinkos pozicija ir vertė lyginant su kitais Defender kemperiais
Visų investicijų suma siekė R522,000 (€25,010/$29,393), įskaitant:
- Automobilis: R225,000
- Stogo konversija: R112,000
- Individualūs patobulinimai: R185,000
Ši kaina už tokio lygio overland visureigį – išskirtinė vertė, ypač lyginant su komercinėmis kemperių konversijomis ant naujesnių platformų, kurios gali būti dvigubai brangesnės.
Lyginant su kitais Defender kemperiais, Pango stebina precizišku savadarbiu įrengimu, pusiausvyra tarp prabangos ir praktiškumo bei tikrai ilgalaikiu gyvenimo komfortu. Overland entuziastams šis automobilis reiškia svajonių duetą: klasikinį Land Rover charakterį ir tikrą nepriklausomą kelionę be kosminių boutique konversijų kainų.
Išvada: Nuotykių ir išradingumo viršūnė
Carla ir Lida pavyzdys įkvepia – jų aistra, inžineriniai sugebėjimai ir meilė kelionėms susiliejo į kompaktišką, bet savarankišką išgyvenimo transportą. Vos per keturis mėnesius jos sukūrė transporto priemonę, kuria galima tyrinėti Afriką ir dar toliau, neprarandant namų jaukumo. Jų istorija – puiki įkvėpimo dozė visiems, svajojantiems apie custom kemperį arba nuotykį su klasikiniu 4x4 visureigiu.
Jei svarstote apie Land Rover Defender konversiją ar ieškote patikimo kemperio bekelės kelionėms po pasaulį, Pango įrodo, kiek įmanoma pasiekti su šia legendine platforma: neprilygstamas pravažumas, komfortas ilgose kelionėse ir tikras džiaugsmas nuosavybėje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai