8 Minutės
Įvadas: stiprėjanti „Audi Q5“ sėkmės istorija
„Audi Q5“ nuo pat debiuto 2008 metais užsitarnavo vieno geidžiamiausių „premium“ klasės SUV segmentų modelių vardą. Ilgainiui šis automobilis ne vien tik išpopuliarėjo tarp Lietuvos vairuotojų, bet ir tapo vienu perkamiausių „Audi“ gamintojo modelių visoje Europoje. Dabar, pristatant jau trečiąją „Audi Q5“ kartą, gamintojas siekia dar aukščiau kilstelėti komforto, saugumo ir vairavimo malonumo kartelę.
Sulaukus didelio susidomėjimo bei pasiūlius patikimą vertę, naujasis Q5 neslepia ambicijų toliau tvirtinti savo lyderio pozicijas „premium“ automobilių rinkoje. Nuo dizaino ir variklių pasirinkimo iki naujausios „MHEV plus“ technologijos – ši trečiosios kartos „Audi Q5“ versija turi visas savybes, reikalingas patenkinti net pačius išrankiausius vairuotojus.
Pirmasis SUV, sukurtas ant „Premium Platform Combustion“ (PPC) platformos
Trečiosios kartos „Audi Q5“ yra pirmasis „Audi“ SUV modelis, sukurtas naudojant pažangią „Premium Platform Combustion“ (PPC) platformą. Ši architektūra buvo sumanyta taip, kad leistų diegti tiek tradicinius vidaus degimo variklius, tiek elektrifikuotas pavaras, užtikrinant maksimalų efektyvumą ir dinamiškas važiavimo savybes. PPC platforma taip pat pasižymi patobulinta pakabos geometrija ir svorio paskirstymu, suteikiančiu pagerintą stabilumą bei geresnį manevringumą.
Negana to, ši naujoji platforma leidžia dar lanksčiau pritaikyti automobilio pakabą vairavimo stiliui. Vairuotojas gali rinktis tarp kelių galimų konfigūracijų – „Frequency Selective Damping“ slopinimo sistemos ar pritaikomos pneumatinės pakabos, kuri geba automatiškai reguliuoti automobilio prošvaisą atsižvelgiant į kelio sąlygas ar pasirinktą važiavimo režimą.

Dinamiškas dizainas, skirtas išsiskirti kelyje
Naujasis „Audi Q5“ tęsia atpažįstamą kompanijos dizaino kryptį, tačiau dera ir nauji ryškūs akcentai, suteikiantys išskirtinumo, sportiškumo bei modernumo. Kėbulo linijas pagyvina masyvesnė „pečių“ linija, kuri tarsi vizualiai sujungia automobilio priekinius ir galinius žibintus. Šis sprendimas suteikia „Q5“ išraiškingos, atletiškai atrodančios kėbulo formos, kuri taip pat pagerina aerodinamiką.
Ypatingo dėmesio susilaukia ir antrosios kartos skaitmeniniai OLED galiniai žibintai su „Car-to-X“ ryšiu, kurie ne tik atrodo itin šiuolaikiškai, bet ir didina saugumą kelyje. Ekstremaliose situacijose ar staigiai stabdant, šie žibintai perduoda specialų įspėjamąjį signalą, kad vairuotojai, esantys iš paskos, būtų įspėti laiku ir galėtų reaguoti į galimą pavojų.
Pažangi „MHEV plus“ technologija
Vienas ryškiausių „Audi Q5“ pranašumų – naujausios kartos „MHEV plus“ (mild hybrid electric vehicle) technologija. Ši sistema optimizuoja vidaus degimo variklio darbą, sumažina degalų sąnaudas bei CO₂ išlakas ir leidžia dar labiau išnaudoti regeneracinio stabdymo privalumus. Konkrečiai kalbant, integruotas galios generatorius gali padidinti sukimo momentą bei suteikti papildomą galią, kai to labiausiai reikia – pavyzdžiui, lenkiant kelyje ar greitėjant.
Be to, „MHEV plus“ siūlo patobulintą „start-stop“ funkciją, įsijungiančią jau važiuojant mažesniu nei 22 km/h greičiu. Kai tik automobilio kompiuteris pajunta, kad variklis nebūtinas, pavyzdžiui, riedant laisva eiga ar sustojus prie šviesoforo, jis pasiūlo energijos taupymo galimybę, tuo padidindamas bendrą efektyvumą. Siekiantys mažesnių degalų sąnaudų vairuotojai ypač įvertins šią inovatyvią sistemą kasdienėse miesto kelionėse.

Variklių paletė
Pirmoje prekybos etapo pradžioje „Audi Q5“ siūlo tris variklio versijas. Pirmoji – 2.0 TFSI benzininis variklis, išvystantis 150 kW (240 AG) galią ir 340 Nm sukimo momentą. Antroji – 2.0 TDI dyzelinis variklis, generuojantis taip pat 150 kW (240 AG), tačiau siūlantis dar didesnį 400 Nm sukimo momentą, puikiai pritaikytą tiems, kurie ieško papildomos traukos sunkesnėmis sąlygomis arba planuoja daugiau keliauti užmiesčio keliais. Abu šie varikliai gali būti komplektuojami su „quattro“ pavara, o TDI variantui ši pavara – privaloma.
Ruošiama ir galingiausia versija – SQ5, su 3.0 TFSI varikliu, išvystančiu net 270 kW (367 AG) galią ir 550 Nm sukimo momentą. Tai reiškia, kad automobilis skirtas ne tik patogiam kasdieniam važiavimui, bet ir atitinka sportiškumo gerbėjų poreikius, nes užtikrina greitą akceleraciją bei lankstų vairavimą įvairiomis kelio sąlygomis.
PPC platformos privalumai
„Premium Platform Combustion“ pagrindas lemia efektyvesnį svorio paskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių. Dėl to automobilis išlieka stabilesnis posūkiuose, sumažėja kėbulo siūbavimas, o valdymas tampa paprastesnis ir dinamiškesnis. Be to, tokia modulinė platforma palengvina tolesnę variklių plėtrą – ateityje galima tikėtis galingesnių bei ekonomiškesnių modifikacijų, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridus.
Nauja interjero koncepcija: komfortas ir technologijos
Trečiosios kartos „Audi Q5“ salonas suprojektuotas taip, kad užtikrintų maksimalų komfortą ir funkcionalumą. Iš naujo sukurta erdvės koncepcija leidžia dar lanksčiau pritaikyti galinių sėdynių poziciją: jas galima arčiau pastumti į priekį arba visiškai nulenkti, kai prireikia daugiau vietos bagažui. Tokiu būdu bagažinės talpa padidėja iki 1473 litrų, o po bagažinės grindimis integruotos papildomos daiktadėžės. Tai itin pravartu tolimesnėms kelionėms, kai norisi saugiai paslėpti vertingus daiktus.
Interjero medžiagos ir apdaila taip pat buvo gerokai tobulintos. „Audi“ siūlo įvairias salono apdailas su kokybiškais „Kaskade“ ir „Dinamica“ audiniais, kurie ne tik atrodo prabangiai, bet ir yra tvaresni. Be to, norintiems išskirtinumo, siūloma „Audi exclusive“ programa, leidžianti išsirinkti unikalias išorės bei salono spalvas. Taip pat reikšmingai patobulintas „S line“ paketas, suteikiantis sportiškesnę sėdynių formą ir papildomus dizaino akcentus.
Modernios valdymo ir informacinės sistemos
Priekyje dominavimą perima didelis, 14,5 colių įstrižainės „MMI“ lietimui jautrus ekranas, tarpusavyje susietas su 11,9 colių virtualiu prietaisų skydeliu („Audi virtual cockpit“) bei pasirenkamu 10,9 colių ekranu priekyje sėdinčiam keleiviui. Ši skaitmeninė sąranka suteikia itin gerą informacijos matomumą bei intuityvų valdymą – visus pagrindinius parametrus galima peržiūrėti viename ekrane, o išmaniosios sąsajos leidžia greitai valdyti navigacijos, garso ir kitus funkcionalumus.
Naujame Q5 montuojama „Bang & Olufsen Premium Sound System“ garso aparatūra su 16 garsiakalbių ir bendra 685 W galia. Tai užtikrina puikią muzikinių įrašų kokybę, gilų bosą ir aiškų garsą netgi esant didesniam greičiui autostradoje. Valdymą palengvina patobulinta balsu aktyvinama sistema, atpažįstanti natūraliai tartus komandinius žodžius, bei galimybė susieti išmanųjį telefoną ir valdyti jį pasinaudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“.

Pagalbos sistemos ir saugumas
Gamintojas siekia, kad naujasis „Audi Q5“ būtų ne tik komfortiškas, bet ir kuo saugesnis. Vairuotojui talkina daugybė pažangių pagalbinių sistemų: adaptacinis greičio palaikymas (ACC), eismo juostos palaikymo sistema, aklosios zonos stebėjimo technologijos bei „efficiency assist“, padedanti važiuoti ekonomiškiau.
Naujasis SUV geba „bendrauti“ su kitais eisme dalyvaujančiais automobiliais ar infrastruktūra per „Car-to-X“ sprendimą. Tai reiškia, kad „Audi Q5“ gali anksti gauti informaciją apie spūstis, kelio darbus arba pavojingas situacijas priešakyje ir atitinkamai pritaikyti važiavimo strategiją.
Valdymo charakteris: tarp komforto ir sportiškumo
Kalbant apie važiavimo malonumą, „Audi Q5“ siūlo platų dinaminių nustatymų spektrą. Vairuotojai gali rinktis iš kelių važiavimo režimų, tarp jų – „Comfort“, „Auto“, „Dynamic“ ar net individualaus režimo. Jeigu pageidaujamas ramus ir tolygus važiavimas, galima pasirinkti komfortišką pakabos nustatymą, o jei norisi sportiškesnės patirties – pakanka perjungti automobilį į dinamišką režimą.
Nepamirštas ir pravažumas: nors Q5 išlieka orentuotas į asfaltuotus kelius ir kasdienį naudojimą, keturių varančiųjų ratų sistema „quattro“ bei padidinta prošvaisa pneumatinėje pakaboje leidžia pasitikėti automobiliu net truputį bekelėje ar prastesnės kokybės kaimo keliuose. Taip pat reikia paminėti, kad greitesniuose posūkiuose stabilumą padeda užtikrinti aktyvios važiavimo valdymo funkcijos, suteikiančios galingoms „Q5“ versijoms dar daugiau stabilumo.
Kaina ir vieta rinkoje
Tiems, kas ieško naujausio technologijų paketo, aukštos kokybės interjero bei sportiško dizaino, naujasis „Audi Q5“ gali būti puiki investicija į kasdienį komfortą ir patikimumą. Nors premium SUV segmente veikia stiprūs konkurentai, „Q5“ ir toliau išlieka patraukliu pasirinkimu dėl išskirtinės kokybės, pažangių inžinerijos sprendimų bei žinomo vokiško meistriškumo.
„Audi“ partnerių salonuose Lietuvoje naująjį Q5 galima įsigyti už pradinę 49 700 eurų sumą. Palyginus su kitais šios klasės SUV, „Q5“ kaina atitinka jo technologinį lygį ir siūlomą standartinės įrangos paketą. Tiems, kurie siekia dar daugiau individualumo, „Audi“ leis pasirinkti galybę papildomų funkcijų – pradedant kėbulo spalvos deriniais, baigiant išplėstomis multimedijos galimybėmis.

Ekspertų įžvalgos ir vairuotojų vertinimas
Automobilių rinkos ekspertai vertina šį modelį kaip solidų kompromisą tarp praktiškumo ir sportiškumo. „Audi Q5“ taip pat pasižymi puikiu kainos ir kokybės santykiu, ypač atsizvelgiant į gamintojo reputaciją ir patirtį. Šeimoms su vaikais svarbu erdvi galinė sėdynių zona bei didelė bagažinės talpa, o inovatyvios saugumo sistemos prisideda prie ramios kasdienės kelionės.
Aktyvaus laisvalaikio mėgėjams Q5 suteikia pakankamai prošvaisos, kad galėtumėte vykti į kaimo turizmo sodybą, be to, keturių varančių ratų sistema pravers žiemiškose lauko sąlygose arba slidžiose kelių dangose. Vairuotojai, vertinantys išmaniąsias technologijas, džiaugsis plačiu multimedijos funkcijų rinkiniu ir patobulintomis kontakto su išmaniuoju telefonu galimybėmis.
Išvada: kodėl verta rinktis naująjį „Audi Q5“
Trečiosios kartos „Audi Q5“ dar kartą parodo, kad „premium“ SUV segmentas gali būti komfortiškas, moderniai technologizuotas ir kartu siūlyti puikių valdymo savybių. Šis automobilis skirtas ne tik šeimoms ar dažnai keliaujantiems vairuotojams, bet ir tiems, kurie nori preciziškos kokybės. „Audi“ puikiai supranta, kad klientai vis labiau ieško personalizuotų galimybių: nuo išskirtinio dizaino iki plateaus inovatyvių funkcijų paketo.
Kad ir kurią modifikaciją pasirinktumėte – 2.0 TFSI, 2.0 TDI su „quattro“ pavara ar solidųjį SQ5 variantą, trečios kartos „Audi Q5“ pateisins lūkesčius dėl efektyvių „MHEV plus“ variklių, modernios salono koncepcijos bei aukšto lygio komforto. Papildoma vertė slypi ir sėkmingame modelio istorijos tęstinume: glotnus derinys tarp gerai žinomų Q5 savybių ir visiškai naujų PPC platformos sprendimų leidžia šiam automobiliui išsiskirti iš konkurentų.
Tad jei ieškote išlaikyto, sportiško ir technologiškai pažangaus SUV, naujasis „Audi Q5“ neabejotinai turėtų atsidurti jūsų svarstytinų automobilių sąraše. Ši trečia karta yra stipriai žengusi į priekį – tiek vairavimo dinamika, tiek patogumu kasdieniniam naudojimui – ir aiškiai rodo, kad „Audi“ ketina išlaikyti Q5 kaip vieną iš lyderių „premium“ klasės SUV rinkoje.
Komentarai