AMG G-Wagon ištakos: Legendinio visureigio istorija | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
AMG G-Wagon ištakos: Legendinio visureigio istorija

AMG G-Wagon ištakos: Legendinio visureigio istorija

2025-08-03
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

AMG G-Wagon ištakos

Mercedes-AMG G63 yra tikras automobilių pasaulio simbolis, iš karto atpažįstamas prabangių miestų rajonuose visame pasaulyje. Tačiau šio ikoniško visureigio šaknys siekia daugiau nei keturis dešimtmečius atgal, kai AMG ėmėsi tobulinti Mercedes G klasės modelius dar gerokai prieš oficialią partnerystę su Mercedes-Benz. Vienas iš ankstyvųjų ir itin retų AMG kūrinių šiuo metu eksponuojamas Petersen automobilių muziejuje Los Andžele, suteikdamas unikalią galimybę pažvelgti į išskirtinę G-Wagon istoriją.



 

1983 metų AMG 300 GD: prabangos ir praktiškumo sintezė

Tarp įsimintiniausių muziejaus ekspozicijos „Totally Awesome“, skirtos 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių automobilių kultūrai, eksponatų yra išskirtinis 1983 metų Mercedes-Benz 300 GD. Šį unikalų G-Wagon modelį valdo Floridos Patina Collective kolekcininkai, garsėjantys aistra Mercedes automobiliams. Šis modelis – vienas iš nedaugelio pagal individualius pageidavimus sukonstruotų visureigių, anksčiau trokštamų turtingų Artimųjų Rytų pirkėjų. Visgi šio automobilio istorija išskirtinė dėl jo netradicinio kelio ir garsaus pirmojo savininko.



 

Unikalus G-Wagon Ivanui Lendlui, teniso legendai

Skirtingai nei dauguma G-Wagon modelių, atkeliavusių iš Dubajaus ar kitų prabangos rinkų, šis AMG 300 GD buvo sukurtas pagal užsakymą teniso žvaigždei Ivanui Lendlui. Aštuntajame dešimtmetyje Lendlą rėmė Mercedes, ir, apsilankęs gamykloje, jis susidomėjo dviejų durų kabrioletu G klasės modeliu. Norėdamas rafinuotesnio įvaizdžio, Lendlis paprašė, kad šiame visureigyje būtų montuotas sedanų Mercedes priekinis dizainas.

 

Bendradarbiaudamas su AMG, jo 300 GD buvo pritaikytas su W116 S klasės grotelėmis ir žibintais, AMG unikaliomis buferių ir kėbulo detalėmis, BBS lengvojo lydinio ratlankiais bei išskirtinėmis mėlynomis odinėmis Recaro sėdynėmis. G-Wagon buvo nudažytas specialiais dažais, puikiai derino AMG stilių ir Mercedes prabangą, o Lendlio vardas įamžintas ant VIN plokštelės.



 

Techninės charakteristikos ir galimybės

Nors automobilis išsiskiria įspūdinga išvaizda, originalus AMG 300 GD buvo kurtas išskirtinumui, o ne sportiškumui. Po kapotu – patikimas 3,0 l šešių cilindrų dyzelinis variklis, išvystantis vos 87 AG (88 PS) ir 172 Nm sukimo momentą. Lyginant su šiuolaikiniais V8 AMG G63 modeliais, dinamika buvo kukli: 0–96 km/h įsibėgėjimas truko beveik 25 sekundes.

Retumas ir paveldas

Lendlis mėgavosi G-Wagon daugiau nei dešimtmetį, o persikėlęs į Konektikutą automobilį atsivežė kartu. Aštuntajame dešimtmetyje toks visureigis JAV buvo retenybė, nes G klasė oficialiai nebuvo tiekiama į Ameriką. Vis dėlto AMG modifikacijos ir unikalus automobilio portretas pavertė jį išskirtiniu.

Palyginimai ir AMG G63 įtaka šiandien

Šiuolaikiniai AMG G klasės visureigiai tapo ne tik bekelės prabangos viršūne, bet ir išskirtinės galios pavyzdžiais. Žvelgiant atgal, 1983 metų AMG 300 GD liudija ankstyvą AMG viziją – derinti individualų dizainą, neprilygstamą autentiškumą ir aukščiausią meistriškumą. Dabartiniai modeliai stebina našumu bei technologijomis, tuo tarpu ankstyvieji AMG G-Wagon išsiskyrė išskirtinumu ir rankų darbo detalėmis.

Nepriklausomai nuo to, ar jus žavi AMG istorija, ar G klasės inovacijos, ar išskirtiniai automobiliai su garsenybių pavarde – legendinis 300 GD išlieka įdomiu įrodymu, kodėl šis modelis tapo automobilių kultūros ikona ir tebėra išskirtinis iki šių dienų.

Šaltinis: carscoops

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą