4 Minutės
Lewiso Hamiltono sudėtinga kvalifikacija Vengrijos „Grand Prix“
Septyniskart „Formulės 1“ pasaulio čempionas Lewis Hamilton susidūrė su rimtais iššūkiais 2025 m. Vengrijos „Grand Prix“ kvalifikacijoje – Hungaroring trasoje sekmadienio lenktynėms jis užėmė tik 12-ąją vietą. Nors būtent šioje trasoje Hamiltonas yra pasiekęs rekordinius devynis laimėjimus, būtent čia jam teko susidurti su didžiausiais sunkumais, nuo tada kai jis pradėjo atstovauti Ferrari komandai.
Kvalifikacijos rezultatų smukimas
Atvykdamas į Budapeštą, Hamiltonas tikėjosi pirmą kartą šį sezoną užlipti ant podiumo su „Scuderia Ferrari“, tačiau jo viltys greitai žlugo lemiamoje Q2 sesijoje. Po pirmojo važiavimo Hamiltonas užėmė 11-ąją vietą ir bandė pagerinti rezultatą paskutiniame rate, kad patektų į Q3. Nors jam pavyko sutaupyti brangių šimtųjų sekundės dalių ir laikinai pakilti iki septintojo rezultato, galiausiai varžovams pagerinus savo laikus, Hamiltonas atsidūrė žemiau bendroje įskaitoje.
Po Q2 pabaigos Hamiltonui atiteko 13 vieta, tačiau po to, kai dėl trasos ribų viršijimo buvo panaikintas Kimi Antonelli greičiausias laikas, britas pakilo į 12-ąją vietą. Hamiltonui tai jau ketvirtas kartas šiame sezone, kai jis nepateko į Q3, ir blogiausias pasirodymas Vengrijoje nuo 2014 m., kai dėl techninių gedimų startavo iš techninės zonos.

Komandos draugų palyginimas: Leclerc – įspūdingas „pole“ Ferrari komandai
Skaudų Hamiltonui smūgį sudavė komandos draugas Charles Leclerc, kuris dramatiškai iškovojo „pole“ poziciją sekmadienio lenktynėms, vos keliomis šimtosomis sekundės dalimis aplenkęs čempionato lyderį Oscarą Piastri. Leclerc pasirodymas pabrėžė 2025 metų Ferrari F1 automobilio potencialą. Pats Hamiltonas po kvalifikacijos pripažino savo nusivylimą bei nuoširdžiai pasveikino komandą su šiuo pasiekimu.
„Aiškiai matosi, kad Ferrari yra konkurencingas, ką puikiai parodė Charles su nuostabia „pole“ pozicija“, spaudos konferencijoje sakė Hamiltonas. „Automobilis turi viską, ko reikia – šiandien sportininkas neatliko darbo iki galo.“
Nuolatiniai Hamiltono iššūkiai „Ferrari“ gretose
Šis kvalifikacijos rezultatas tęsia sudėtingų šeštadienių tendenciją Hamiltonui „Ferrari“ ekipoje. 2025-ųjų metų tiek Sprint, tiek pagrindinėse kvalifikacijose Leclerc jau 12-ą kartą buvo greitesnis nei Hamiltonas, kas dar kartą pabrėžia Leclerc stiprią vieno rato spartą su naujuoju Ferrari automobiliu. Nors Hamiltonas pasiekė Sprint „pole“ ir laimėjo Šanchajuje, per pastarąsias dešimt kvalifikacijų Leclerc lenkė britą net aštuonis kartus – tarp jų buvo ir dideli skirtumai, kaip pavyzdžiui Bahreine, kur skirtumas siekė beveik šešias dešimtąsias.
Nors Ispanijoje bei Kanadoje Hamiltonui pavyko įveikti Leclerc, per paskutinius keturis etapus jis liko priekyje komandos draugo tik vieną kartą. Budapešte „Ferrari“ sportininkus skyrė vos trys dešimtosios sekundės dalies, nors ši trasa Leclerc anksčiau keldavo problemų.

Rezultatų analizė: Techninės charakteristikos ir vidinė kova
2025 metų „Ferrari“ Formulės 1 automobilio pasirodymas šį sezoną tapo daugybės diskusijų tema. Gerokai patobulintas aerodinaminis paketas ir atnaujintas jėgos agregatas leido SF-25 demonstruoti konkurencingą tempą kvalifikacijoje. Leclerc nuolat geba išspausti maksimalų potencialą, tačiau Hamiltonui dažnai kyla iššūkių dėl balanso ir padangų efektyvumo svarbiausiais momentais.
Hamiltono kvalifikacinės dvikovos su Leclerc retai būna nulemtos didžiulių skirtumų, tačiau būtent Leclerc gebėjimas prisitaikyti prie sąlygų bei maksimaliai išnaudoti sukibimą tampa lemiamu faktoriumi. Hamiltonas viešai pripažįsta vis dar ieškantis pasitikėjimo prie naujojo „Ferrari“ vairo – tai aiškus kontrastas su jo ankstesniais dominuojančiais metais Mercedes gretose.
Lenktynių dienos iššūkiai prieš kvalifikacinį tempą
Hamiltono ir Leclerc tarpusavio rezultatai lenktynių metu 2025 metais taip pat išryškina jų vidinę kovą. Hamiltonas lenktynėse finišavo aukščiau už Leclerc vos du kartus – Imoloje ir Silverstone. Tačiau abiejuose etapuose lemiamą įtaką turėjo išoriniai veiksniai: Imoloje strateginė klaida ir vėlyvas saugos automobilis kainavo Leclerc pozicijas, o Silverstone metu rizikingas padangų pasirinkimas Monegaską priverte pasitraukti iš kovos besikeičiant oro sąlygoms.
Ferrari pozicija prieš pagrindinius varžovus
2025 metų Ferrari SF-25, kovojanti prie Formulės 1 lyderių, išlieka stipria konkurente. Greiti kvalifikaciniai rezultatai bei „pole“ pozicijos dar kartą patvirtina automobilio techninį pajėgumą, tačiau pergalę lemiantys faktoriai tampa nuoseklumas ir vairuotojų tarpusavio supratimas. Šiuo metu Leclerc jau turi 30 taškų pranašumą prieš Hamiltoną asmeninėje įskaitoje, o kova komandos viduje primena žymiausius istorinius F1 susirėmimus.
Automobilizmo entuziastams ir F1 gerbėjams ši istorija tampa tikrų lūkesčių ir realybės susidūrimu: Ferrari pristatė automobilį, galintį konkuruoti su stipriausiais varžovais, tačiau Hamiltonui spaudimas didėja – jis privalo greitai prisitaikyti ir vėl sugrįžti į lyderių gretas, stebint milijoninei gerbėjų auditorijai visame pasaulyje.

Perspektyvos: ar įmanomas Hamiltono sugrįžimas?
Artėjant vasaros pertraukai, Hamiltono viltis palaiko sėkmingi Sprint pasirodymai, įskaitant pergalę Šanchajuje ir podiumą Majamyje. Tačiau bendroje įskaitoje britas atsilieka nuo Leclerc, kuris visapusiškai demonstruoja ne tik greitį, bet ir lenktynių meistriškumą su naujuoju Ferrari. Sezonui tęsiantis, Hamiltonui su Ferrari komanda teks surasti stabilumą bei pasitikėjimą, kad galėtų grįžti į pergalių kelią „Formulėje 1“.
Ferrari sirgaliams ir automobilių sporto mylėtojams Hamiltono integracija į prestižinę, bet reikalaujančią Maranello komandą išliks viena įdomiausių 2025 metų Grand Prix sezono temų.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai