Nepamirštamas greičio fejerverkas: „Semi-PRO“ drifto sezono pradžia Alytuje | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Nepamirštamas greičio fejerverkas: „Semi-PRO“ drifto sezono pradžia Alytuje

Nepamirštamas greičio fejerverkas: „Semi-PRO“ drifto sezono pradžia Alytuje

2025-08-03
0 Komentarai

4 Minutės

Įžanga į jaudinantį dumų ir greičio pasaulį

Alytaus Dainų slėnis šiomis dienomis vėl taps adrenalino ir degančių padangų centru – čia prasideda pirmasis Lietuvos drifto čempionato „Semi-PRO“ lygos etapas. Kartu su juo vyks ir antrasis „Street“ klasės susirėmimas, žadantis daug įdomių akimirkų žiūrovams, o patiems dalyviams – tikrą išbandymą. Dar Panevėžyje pirmą vietą iškovojęs Vitas Žalandauskas nusiteikęs ne tik sesijos kartoti, bet ir siekti tobulumo Dzūkijoje. Alytaus trasa išsiskiria ne greičiu, bet savita aura: apsupta miško, ji tarsi didina azartą tiek dalyviams, tiek ir gausiai susirinkusiai publikai.

Aplinka, primenanti didingus tarptautinius čempionatus

Ilgamečiai drifto gerbėjai noriai lygina Alytaus Dainų slėnį su pasaulinio lygio arenomis. Pasak „Elephant Drift Team“ komandos atstovo Domanto Skučo, ši palyginti nedidelė erdvė gali pasiūlyti didelę emociją, kurią lenktynininkai patiria varžybose Lenkijoje, pavyzdžiui, garsiojoje PGE arenoje Varšuvoje. Vietos čia nedaug, tačiau tos ankštos erdvės suteikia dar daugiau adrenalino: lenktynininkai gali važiuoti itin arti vienas kito, honuojant tikslumą ir vairavimo meistriškumą.

Trasoje svarbu ne tik greitis, bet ir techninis pasirengimas

„Semi-PRO“ ir „Street“ lygų dalyviai dažniausiai vairuoja specialiai paruoštus automobilius – čia itin svarbi galinga pavara, stipri vairo sistema ir patikima pakaba. Tokie techniniai sprendimai leidžia išlaikyti automobilį slystant šonu, išnaudojant padidinto sukimo momento privalumus. Dėl nedidelės erdvės Alytaus trasoje neretai reikia ir specialios aušinimo sistemos, kad variklis išlaikytų stabilią temperatūrą net ir tada, kai dūmai iš po padangų kyla įspūdingais kiekiais. Dėl saugumo privalomi sustiprinti saugos lankai, specialios sportinės sėdynės bei keturių taškų diržai. Visa tai padeda sumažinti riziką, jei netikėtai staigiuose posūkiuose automobilis stipriai atsitrenktų į apsauginius blokus.

Atmosferos svarba ir žiūrovų vaidmuo

Kiekvienas lenktynininkas pripažįsta, kad svarbiausi veikėjai šiose drifto fiestose yra žiūrovai. Anot Tomo Butavičiaus, 2024-ųjų metų „Semi-PRO“ lygoje užėmusio ketvirtą vietą, Dainų slėnis turi ypatingą dvasią: miško apsuptis, triukšmingas fanų palaikymas ir šoninio slydimo surgeneruotas adrenalinas sukuria neprilygstamą reginį. Tačiau kiekvienais metais kaskart gerėja ir dalyvių, ir technikos lygis, tad užimti vietą ant prizininkų pakylos tampa vis sudėtingiau.

Pasiruošimas ir tikslai

Vieni siekia iškovoti aukščiausias vietas, kiti – šį sezoną nusiteikę tiesiog mėgautis procesu, rinkti patirtį bei tobulinti automobilio charakteristikas. „Kai užsibrėži aukštus tikslus, gali tekti nusivilti, todėl šiemet renkuosi tiesiog linksmintis ir mėgautis važiavimais“, – sako Domantas Skučas. Tuo tarpu Andrius Poška, praeitais metais spėjęs pasirodyti tik viename „Semi-PRO“ etape, su nekantrumu laukia naujų išbandymų, nors pripažįsta, kad jo technika kol kas nėra pasirengusi kovoti dėl aukščiausių rezultatų.

Panevėžio potyriai – paskata naujiems iššūkiams

Po sėkmingo starto Panevėžyje, kur organizatoriai pasiūlė itin greitą trasą su sudėtingu sulėtėjimu finiše, dalyviai atvyksta į Alytų pasitikrinti savo meistriškumo. Automobiliams prireikė greitų remontų po susidūrimų su apsauginiais blokais, tačiau tokią treniruotę visi vertina teigiamai – klaidos parodė, kur dar reikėtų pasitempti. Pirmojo etapo nugalėtojas Vitas Žalandauskas teigia, kad jo tikslas šį savaitgalį – vėl pakilti ant nugalėtojų pakylos ir parodyti, jog Panevėžyje pelnyta pergalė nebuvo atsitiktinė.

Kainodara, rinka ir drifto populiarumas

Lietuvoje drifto sportas auga ne tik dalyvių, bet ir žiūrovų skaičiumi. Per 2024-ųjų metų varžybas jau apsilankė daugiau nei 7 000 automobilių sporto entuziastų. Nors profesionaliai paruošto drifto automobilio išlaikymas ir tobulinimas gali siekti solidžias sumas, vis daugiau žmonių atranda būdus dalyvauti mažesnėmis investicijomis, pavyzdžiui, rinkdamiesi labiau standard lygio automobilius „Street“ klasėje. Tokio sporto rinka šalyje plečiasi, auga techninių dalių pasiūla, dažnėja servisuose dirbančių specialistų, galinčių padėti paruošti automobilį driftui. Tai rodo, kad šiam automobilių sportui Lietuvoje ateityje pranašaujama dar didesnė sėkmė.

Renginys žiūrovams – visiškai nemokamas

Vienas iš ryškiausių šio etapo privalumų – galimybė jį pamatyti rato arenoje be jokio mokesčio. Alytaus miesto savivaldybė bei drifto organizatoriai džiaugiasi kartu galėdami pasiūlyti dovaną miesto gyventojams ir svečiams. Tai puiki proga net automobilių sportu nesidomintiems žmonėms atrasti naują aistrą bei patirti nepaprastą važiavimų atmosferą.

Kita stotelė – Šiauliai

Birželio 13–15 dienomis Šiauliuose drifto fiesta tęsis, nes čia vyks trečiasis „Street“ ir antrasis „Semi-PRO“ lygų etapai. Susidomėjimas itin didelis – jau užsiregistravę daugiau kaip 30 dalyvių, o iki varžybų liko dar kelios savaitės. Jei Alytuje netrūks dūmų ir adrenalino, Šiauliuose jų laukia dar daugiau. Abu etapai taps rimta galimybe toliau stiprinti Lietuvos drifto čempionato pozicijas ir pritraukti dar didesnę auditoriją.

Alytaus etapas – puikus įvadas į visą sezoną, stebinantis ne tik dalyvių užsidegimu bei automobilių pajėgumu, bet ir žiūrovų palaikymu. Nesvarbu, ar atvykstate stebėti geriausių Lietuvos drifterių, ar pats pirmą kartą žengiate į dūmų ir galingų motorų pasaulį – Alytaus Dainų slėnyje patirti įspūdžiai, emocijos ir naujos pažintys išliks dar ilgai.

Komentarai

Palikite komentarą