4 Minutės
Nuo kartingų iki Pikes Peak: Lance'o Fendersono išskirtinė sugrįžimo istorija
Pikes Peak International Hill Climb – tai legendinės lenktynės, kuriose išbandomi ne tik vairuotojų įgūdžiai, bet ir technika. Kasmet šis renginys sutraukia įvairius sportininkus, pasiryžusius įveikti 12,42 mylios ilgumo trasą ir didžiulį aukščio skirtumą. 2024 metais išsiskyrė ne tik greičiu, bet ir ryžtu pasižymėjęs Lance'as Fendersonas, kuris vairavo specialiai paruoštą 2020 metų BMW M2 CS su „sip-and-puff“ adaptyviomis valdymo technologijomis, tapus paraplegiku.
Lance'o kelias
Lance'as pasinėrė į automobilių sportą jau būdamas penkerių – pradėjo nuo kartingų, o per ankstyvą paauglystę perėjo į atvirosios ratų formulės F1600 varžybas. Deja, žaidžiant lauko riedulį 2019-aisiais, patirta stuburo trauma paralyžiavo jį nuo juosmens žemyn. Reikėjo ilgo reabilitacijos ir kvėpavimo įgūdžių atstatymo laikotarpio bei intensyvios kineziterapijos. Nors lenktynės kurį laiką liko nuošaly, studijų metais aistra tik sustiprėjo. 2024 metais Lance'as ryžosi sugrįžti į automobilių sportą, siekdamas ne tik lenktyniauti, bet ir įveikti vieną sudėtingiausių šiaurės Amerikos kalnų trasų.

Adaptyvus valdymas: „Sip-and-puff“ sprendimas
Kodėl įprasti rankiniai valdikliai netiko?
Daugelis adaptyvių vairavimo sistemų remiasi rankiniais valdikliais, svirtimis ar mygtukais. Dėl silpnos rankų jėgos Lance'ui šios galimybės nebuvo tinkamos. Jo komanda kartu su inžinieriais sukūrė „sip-and-puff“ sistemą, kurią naudojant pavarų perjungimas ir kiti veiksmai vykdomi kontroliuojant oro įkvėpimus ir iškvėpimus per specialų vamzdelį. Prieš startą realiose varžybose - BMW CCA GP ir galiausiai Pikes Peak - Lance'as daug treniravosi su lenktynių simuliatoriumi, kas padėjo sugrąžinti pasitikėjimą ir pasirengti grįžimui į automobilių sportą.
Automobilio specifikacijos: lenktynėms pritaikytas BMW M2 CS (2020)
Lance'as vairavo ne standartinį, o profesionaliai ruošiamą 2020 metų BMW M2 CS. Lenktyninė versija buvo aprūpinta pilnu apsauginiu rėmu, išgriautu ir FIA standartus atitinkančiu salonu, sportine sėdyne bei diržais, pagerintais pakabos bei stabdžių mazgais, specialiomis „Yokohama“ sportinėmis padangomis. M2 CS priklauso BMW M – aukštų rezultatų serijai, su galingu šešių cilindrų dviem turbinomis varikliu, sukurtu remiantis trasų lenktynių technologijomis. Jis pasižymi greita akceleracija, tiksliai reguliuojama važiuokle ir valdymu, ko labai reikia techninėse kalnų varžybose.

Dizaino ir našumo patobulinimai
Pirmenybė buvo teikiama aerodinaminėms detalėms, svorio mažinimui ir pavarų dėžės pritaikymui „sip-and-puff“ sistemai. Inžinieriai ypatingą dėmesį skyrė numatomam valdymui, stabdžių aušinimui ir prisitaikymui prie unikalių Pikes Peak kalno sąlygų – praretėjusio oro, staigių posūkių ir nuolatinio aukščio kilimo. Su „Yokohama“ sportinėmis padangomis ir idealiai suderinta pakaba automobilis pasižymėjo nepriekaištingu sukibimu bei stabilumu mišraus paviršiaus trasoje.
Rinkos pozicionavimas ir palyginimai
BMW M2 CS užima aukštą poziciją tarp BMW sportinių automobilių – jis dar labiau orientuotas į rezultatus nei M240i, tačiau prieinamesnis nei pilnai paruošti M3/M4 lenktyniniai automobiliai. Ankstesnėse Lance'o lenktynėse naudotas M240iR buvo puikus bazinis pasirinkimas mėgėjų trasoms, tačiau M2 CS suteikia daugiau galingumo bei sportiškumo, kuris itin vertinamas tokiose techninėse varžybose kaip Pikes Peak. Palyginus su specialiai statomais IMSA prototipais ar kalnų varžyboms pritaikytais automobiliais, M2 CS siūlo išskirtinį gatvinio automobilio pažįstamumo ir trasai tinkamų atnaujinimų derinį, todėl yra patrauklus privačioms komandoms, kurias remia gamintojai.

Iššūkiai, palaikymas ir atkaklumas
Keliomis dienomis anksčiau prieš startą Lance'o automobilis buvo smarkiai apgadintas bandymų metu. Nors kilo abejonių, ar pavyks dalyvauti varžybose, komandai, rėmėjams ir mechanikams – įskaitant BMW Motorsports ir Yokohama – pavyko per trumpą laiką atkurti automobilio techninę būklę. Šis atvejis puikiai iliustruoja, kaip svarbus yra gamintojų ir rėmėjų palaikymas įgyvendinant įkvepiančius adaptyvaus sporto projektus.
Kodėl tai svarbu?
Lance'o iššūkis Pikes Peak viršūnėje – tai daugiau nei asmeninė pergalė. Šis įvykis išryškina inovatyvios adaptyvios vairavimo technologijos, automobilių sporto inžinerijos ir įtraukios konkurencijos sąlytį. Automobilių entuziastams, besidomintiems sportiniais automobiliais, kalnų lenktynėmis ar adaptyvaus vairavimo technologijomis, Lance'o istorija parodo, kaip inovacijos ir komandinė dvasia gali išplėsti autosporto galimybes platesniam žmonių ratui. Peržiūrėkite trumpą jo pasirodymo Pikes Peak vaizdo įrašą ir apsvarstykite galimybę paremti adaptyvųjį sportą, jei ši istorija jus įkvepia.
Visi originalūs vaizdai ir antraštės liko savo vietoje ir formate.
Šaltinis: bmwblog

Komentarai