4 Minutės
Apžvalga
BMW išgyvena didelius pokyčius su naująja Neue Klasse architektūra, tačiau ne visos idėjos iš BMW dizaino studijų tampa serijinės gamybos modeliais. Naujausias studentų sukurtas CGI baigiamasis darbas, vykdytas prižiūrint BMW pažangios išorės dizaino komandai, siūlo visiškai kitokią kryptį: minimalistinį, įperkamos kainos kupė, pavadintą „Outlaw“ ir turintį neoficialų vidinį kodą E27. Šią naują BMW koncepciją suprojektavo Hakan Atasalan ir pristatė Car Design World. Projektas siekia spręsti prieinamumo krizę, kuri dėl augančių kainų jaunus pirkėjus stumia iš naujų BMW rinkos.
Dizainas ir išorė
BMW Outlaw koncepcija semiasi įkvėpimo iš klasikinio BMW dizaino – ypač iš kompaktiškos 02 serijos ir vėlesnės E21 3 serijos. Užduotis buvo aiški: sukurti atpažįstamą BMW kompaktišką kupė ir kuo labiau sumažinti gamybos kaštus. Rezultatas – minimalistiškas siluetas, griežtos proporcijos ir drąsūs elementai, subtiliai primenantys istorinius modelius, bet jų nekopijuojantys tiesiogiai.
Keičiami priekio ir galinės dalies skydai
Vienas radikaliausių šios BMW koncepcijos sprendimų – visiškas priekio ir galinės dalies kėbulo panelių keičiamumas. Tie patys spaudimo būdu pagaminti skydai gali būti montuojami tiek priekyje, tiek gale, taip sumažinant įrankių, gamybos formų skaičių ir komplektuojamųjų dalių sudėtingumą. Dizaino išradingumas leidžia BMW charakteringą grotelių motyvą naudoti kaip funkcionalią apdailą, kuri gale gali tapti išmetimo angomis – tai puikus pavyzdys, kaip pasiekti gamybos efektyvumą ir dizaino ekonomiškumą.
.avif)
Unikalios „coach“ tipo durys vienoje pusėje
Kitas šio BMW kupė konstrukcinis sprendimas – identiškos abiejų pusių durys, kurių vyriai sumontavus viena kryptimi tampa galinių vyrių („suicide“ arba „coach“) durimis. Tokia asimetriška durų schema leidžia suvienodinti gamybą (viena gamybos forma abiem durims) ir palengvina patekimą į dvidurį kupė, kartu išlaikant vizualinę simetriją ir žaismingą retro nuorodą į klasikinius modelius.
Techniniai duomenys (koncepcija)
Nors Outlaw kol kas tėra CGI projektas, koncepcija numato šiuos pagrindinius nedidelio, įperkamo BMW kupė parametrus:
- Numatoma kaina – apie 20 000 JAV dolerių (tikslas koncepcijoje)
- Ilgis – maždaug 3,9–4,1 metro
- Ratų bazė – kompaktiška, apie 2,4–2,6 metro
- Masė – lengvas, apie 1 000–1 100 kg
- Variklio ir pavaros struktūra – orientuota į galinių ratų pavarą, tačiau gali būti tiek priekinių, tiek galinių varančių ratų priklausomai nuo gamybos kaštų
Važiuoklės ir jėgainės pasirinkimai
Svarbiausias šios BMW Outlaw koncepcijos inžinerinis iššūkis yra sumažinti kaštus ir atitikti griežtus išmetamųjų teršalų bei saugumo reikalavimus. Galimos variklių versijos galėtų būti mažo tūrio turbininiai benzininiai varikliai (1,0–1,5 l, 100–150 AG), švelniosios hibridinės sistemos („mild hybrid“) arba supaprastinta elektromobilio (BEV) platforma atskiroms rinkoms. Koncepcinis modelis orientuotas į manevringą valdymą mieste, pakankamą dinamiką ir taupumą, prioritetą teikiant ne galiai, o vairavimo malonumui ir ekonomiškumui.
Rinkos pozicionavimas ir kainodara
BMW Outlaw orientuotas į jaunesnius pirkėjus, kurie dėl didėjančių kainų dažnai renkasi naudotus automobilius. Su 20 000 JAV dolerių siekiančia aspiracine kaina, šis modelis galėtų konkuruoti su aukštesnės klasės mažais hečbekais ir miesto visureigiais – tokiais kaip Mini Cooper ar prabangus VW Polo ar Toyota Yaris variantai – tačiau siūlomas kaip įžanginis BMW kupė. Vis dėlto, šiuolaikiniai saugumo, taršos ir triukšmo reikalavimai labai apsunkina tokio BMW gamybą už patrauklią kainą, tuo pačiu išlaikant pelningumą.
.avif)
Palyginimai ir realios galimybės
Palyginus su dabartiniais BMW modeliais, tokiais kaip 1 ir 2 serijos, Outlaw siūlo daug paprastesnį, į klasiką orientuotą požiūrį, skirtą tiems, kam svarbi BMW istorija, kompaktiškumas ir prieinama kaina. CGI projektas puikiai iliustruoja kūrybingą prieigą prie ekonomiško dizaino, tačiau realiai tokio automobilio gamyba reikalautų nemažų kompromisų arba pokyčių reguliaciniame ir verslo pasaulyje.
Išvada
BMW Outlaw (E27) – tai dėmesį patraukiantis ir kūrybingas eksperimentas, kviečiantis pamąstyti, ar vis dar egzistuoja galimybė išvysti tikrai įperkamo BMW modelį. Keičiami kėbulo skydai, vientisa durų gamyba ir kompaktiškas kėbulas parodyta, kaip galima suderinti paprastumą su BMW identitetu. Ar BMW arba kita didžioji automobilių gamintoja galėtų pasiūlyti tokį grynąjį, bazinį automobilį šiandien? Dabartinių taisyklių kontekste tai sunkiai tikėtina, tačiau Outlaw išlieka įkvepiančia idėja, kokiu keliu galėtų eiti prieinamas BMW. Kaip manote, ar minimalistiniam, pigių kainų BMW kupė verta suteikti šansą?
Šaltinis: autoevolution

Komentarai