Wasaline: Svarbus žingsnis link anglies neutralios laivybos Baltijos jūroje | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Wasaline: Svarbus žingsnis link anglies neutralios laivybos Baltijos jūroje

Wasaline: Svarbus žingsnis link anglies neutralios laivybos Baltijos jūroje

2025-08-12
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Wasaline žaliasis proveržis

Suomių operatorius Wasaline peržengė savo klimato tikslus ir tapo pirmąja anglies neutralia laivybos bendrove Baltijos jūroje. Hibridinis RO‑PAX keltas Aurora Botnia kasdien vyksta tarp Vaasos (Vasa) ir Umeå naudodamas tik elektros energiją ir sertifikuotas biodujas. Šis pokytis pavertė Vaasa–Umeå maršrutą pirmuoju pasaulyje veikiančiu žaliuoju tarptautiniu laivybos koridoriumi, žyminčiu svarbų žingsnį mažos emisijos transporto ir jūrinės varomosios technologijos vystymesi.

Hibridinė varomoji sistema ir automobilių industrijos inovacijos

Nuo pat pradžių Aurora Botnia buvo suprojektuota su dvigubais kuro varikliais ir laive įmontuotomis baterijomis, tačiau recent nauji degalų tiekimo bei telkimo susitarimai su Gasum ir Stena Line suteikė galimybę vykdyti tikrai anglies neutralias operacijas. Keltas efektyviai derina elektrinį pavarą su atsinaujinančiomis sertifikuotomis biotikomis, atkartodamas automobilių sektoriaus hibridizacijos ir elektrifikacijos tendencijas: baterijos naudojamos nulinės emisijos veiklai vietiniu mastu, o atsinaujinantis kuras užtikrina ilgesnių atstumų veiklą ir atsparumą.

Pagrindinės techninės charakteristikos

  • Tipas: RO‑PAX hibridinis keltas
  • Varikliai: Dvigubo kuro varikliai + elektrinis pavaros blokas
  • Planuojama baterijos talpa (po atnaujinimo): 12.6 MWh – didžiausia RO-PAX rinkoje
  • Kuras: Sertifikuotos biodujos tiekiamos pagal Gasum ir Fuel EU Maritime telkimo sutartį

Dizainas, našumas ir pavaros savybės

Nuo transporto priemonės našumo pusės, Aurora Botnia pasitelkia daug pažangios automobilių technologijos principų, pažįstamų elektromobilių entuziastams. Didelė baterijos talpa užtikrina stiprų elektrinį sukimo momentą manevruojant ir spartėjant uostuose, o hibridinė valdymo logika optimizuoja kuro sąnaudas ir mažina emisijas kruizo metu. Elektrinė pavara leidžia pasiekti tylesnį veikimą ir sklandesnį pagreitį – privalumus, būdingus tiek elektromobiliams, tiek hibridiniams automobiliams dėl staigaus sukimo momento ir komfortiško valdymo.

Našumo privalumai

  • Mažesnė lokali NOx ir CO2 emisija naudojant elektrą ir bioduijas
  • Pagerintas akustinis komfortas ir sumažintos vibracijos keleiviams ir transporto priemonėms
  • Lankstus veikimas: pirmenybė baterijai uostuose ir trumpose kelionėse, bioduja – patikimumui

Rinkos pozicionavimas ir strateginė nauda

Wasaline susitarimai su Gasum ir Fuel EU Maritime su Stena Line – tai daugiau nei tiekimo sutartys, jos užtikrina strateginę poziciją. Žalieji degalai išlieka reti ir brangūs tiek jūrų, tiek aviacijos sektoriuose. Užsitikrinę atsinaujinančių biodujų tiekimą ir sujungę paklausą su Stena Line, Wasaline sumažina vieneto savikainos riziką, stabilizuoja tiekimą kasdienėms neutralios anglies emisijos operacijoms ir sukuria modelį, kurį gali perimti ir kiti keltų operatoriai.

Palyginimas: Aurora Botnia ir kitos inovacijos

Būsimas Aurora Botnia 12.6 MWh baterijos atnaujinimas padarys ją vienu iš pajėgiausių elektrinių RO‑PAX laivų. Tuo tarpu „Stena Line“ Futuro koncepcija siekia žymiai sumažinti kuro sąnaudas naudodama kelių lygių metodą – hibridinę pavarą, baterijas, integruotas saulės baterijas ir naujo tipo sparnus, sukurtus bendradarbiaujant su RISE. Kol Futuro vis dar yra ilgos perspektyvos vizija, Wasaline jau šiandien praktiškai diegia dideles baterijas ir sertifikuotas bioduijas siekiant momentinės anglies neutralumo. Artimiausiu metu Stena taip pat įtrauks į savo flotilę du hibridinius, su metanoliu suderinamus keltus, parodydama įvairius kelius į mažo anglies pėdsako laivybą.

Kodėl automobilių entuziastams verta domėtis?

Automobilių ir jūrų sektorių elektrifikaciją sieja bendra technologinė bazė, tiekimo grandinės ir rinkos dėsningumai: baterijų energijos tankis, terminis valdymas, įkrovimas ir infrastruktūra, kuro prieinamumas. Aurora Botnia demonstruoja, kaip elektrinius variklius ir atsinaujinančius degalus galima efektyviai naudoti ne tik automobiliams, bet ir didesnėms komercinėms transporto priemonėms bei laivams. Keltas taip pat tarnauja kaip aukštos talpos baterijų integracijos ir hibridinės kontrolės bandymo platforma, iš kurios bus mokomasi kuriant ateities sunkiasvores elektrines transporto priemones tiek sausumoje, tiek jūroje.

Planuojama, kad atnaujinimas, vadovaujamas Wartsila, AYK Energy ir Foreship, bus baigtas iki 2026 m. sausio. Aurora Botnia tampa puikiu pavyzdžiu, kaip hibridinė varomoji sistema, didelė baterijos talpa ir strategiški degalų tiekimo partneriai gali pagreitinti perėjimą prie mažos emisijos mobilumo – tai įkvepiantis pokytis visiems, besidomintiems švariais varymo sprendimais, energetiniu efektyvumu ir transporto ateitimi.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą