4 Minutės
Laužyno atradimas: 1970-ųjų Chevrolet Camaro Z/28 RS grįžta į dienos šviesą
Mišigano laužyne buvo rastas netikėtas ir retas radinys – 1970 metų Chevrolet Camaro Z/28 su pasirinkta Rally Sport (RS) paketa. Automobilį surado automobilių entuziastas Ryan Brutt. Per daugelį metų automobilis buvo veikiamas oro sąlygų, tačiau išliko didžiąja dalimi vientisas. Priekinėje dalyje vis dar matyti originali mėlyna metalinė spalva, tačiau stogą, duris ir galinę dalį dengia ryški paviršiaus rūdis. Galinė dalis nusileidusi arti žemės, apatinė kėbulo dalis stipriai korodavusi; trūksta galinių ratų ir galbūt ašies. Nepaisant to, išliko dalinai išskirtinis RS tipo priekinis buferis, stiliaus akcentai ir pilnas salonas. Į kamerą pažvelgus po variklio dangčiu — matyti variklis, kuris greičiausiai yra originalus LT-1.
Kodėl Z/28 yra svarbus: lenktynių paveldas ir variklio istorija
Chevrolet Camaro Z/28 modelis buvo sukurtas siekiant homologacijos SCCA Trans-Am lenktynėms. Ankstyvieji Z/28 iki 1969 m. buvo komplektuojami su 302 kubinių colių (4,9 l) mažos kubatūros V8 varikliu. 1970 m. įdiegtas žymiai galingesnis 350 kubinių colių (5,7 l) LT-1 V8, kilęs iš Corvette, kuris fabrikiniuose duomenyse pasiekdavo apie 360 AG. Tai buvo žymus šuolis nuo ankstesnių 290 AG variklių, o sukimo momentas padidėjo nuo maždaug 393 iki 520 Nm. LT-1 leido pirkėjams Z/28 užsisakyti su keturių pavarų mechanine arba trijų pavarų automatine pavarų dėže. Konkrečiai šio laužyno modelio transmisija kol kas neaiški.
Pagrindinės 1970 Z/28 LT-1 techninės specifikacijos
- Variklis: 350 kub. in (5,7 l) LT-1 V8
- Galia: apie 360 AG (gamintojo duomenimis)
- Sukimo momentas: apie 520 Nm (~380 lb-ft)
- Pavarų dėžė: 4 pavarų mechaninė arba 3 pavarų automatinė (papildomai)
- Pagaminta Z/28 (1970 m.): 8 733 vnt.
- Papildomas RS (Rally Sport) paketas: RPO Z22 – paslėpti valytuvai, juoda grotelė, dalintas buferis, dekoratyvinės juostelės, kėbulo spalvos durų rankenų intarpai
Dizainas ir RS paketas: kas daro šį modelį tokį retą?
Rally Sport (RS) opcija pavertė paprastą Camaro gerokai išskirtinesniu ir reprezentatyviu automobiliu. RPO Z22 suteikė dalintą priekinį buferį, juodo atspalvio groteles, paslėptus valytuvus bei kitus akcentus, kurie retai buvo montuojami ant Z/28 modelių. Ekspertai skaičiuoja, kad apie kas penktas Z/28 1970 m. buvo sukomplektuotas su RS įranga – tai yra mažiau nei 1 800 vienetų. Tam tikrų opcijų derinys išlikusiųjų skaičių dar labiau sumažina. Dėl šios priežasties Z/28 RS yra itin vertinami tarp klasikinių Chevrolet Camaro kolekcininkų.
.avif)
Būklės įvertinimas: kiek blogai šis radinys?
Kosmetiniu požiūriu, Camaro išsaugojo nemažai vertingų detalių: dalintą buferį, vidaus apdailą ir, regis, originalų variklį. Korpuso apatinė dalis ir galinė porėminė sritis, ilgai kontaktavusi su žeme ir drėgme, stipriai pažeistos rūdies. Dėl surūdijusių variklio gaubto vyrių nepavyko pilnai įvertinti techninės būklės, tačiau matomi variklio elementai nurodo į LT-1 modelį. Trūksta galinių ašies komponentų, tad objektyvus vertinimas apsunkintas.
Važiavimo savybės ir dinamika
Restauruotas 1970 LT-1 Z/28 demonstruoja klasikinio „muscle car“ dinamiką: stiprų sukimo momentą, 360 AG (pagal laikotarpio standartus) bei išraiškingą garsą ir reagavimą, vertinamą entuziastų. Keturių pavarų mechaninė dėžė suteikia sportišką vairavimo pojūtį, trijų pavarų automatas siūlo švelnesnį stilių, bet sumažina tuo metu vertintą įsitraukimą.
Vertės ir rinkos apžvalga
Rinkos duomenys rodo, jog geriausios būklės 1970 m. Camaro Z/28 viešuose aukcionuose kainuoja vidutiniškai apie 58 500 JAV dolerių (classic.com), o tik keletas viršijo 100 000 JAV dolerių ribą – rekordas siekia apie 176 000. RS komplektacija dėl reto pasitaikymo gali gerokai padidinti vertę, tačiau pilnos restauracijos kaštai dažnai yra dideli. Jei galutinė pardavimo kaina neviršys 100 000 dolerių, tokia investicija greičiausiai neatsipirks.
.avif)
Palyginimai su kitais modeliais
- 1967–1969 Z/28: 1967 metų modelių pagaminta vos 602 vnt., 1968 m. – 7 199, o 1969 m. šis skaičius išaugo iki 20 000+, todėl 1969 m. Z/28 yra daug dažnesni nei 1970 m.
- RS ir paprastas Z/28: RS komplektacija – retesnė ir labiau vertinama tarp kolekcininkų dėl autentiškumo ir didesnio vertės potencialo.
Ar verta gelbėti šį laužyno Z/28 RS?
Atsakymas priklauso nuo jūsų lūkesčių. Kolekcininkui, siekiančiam didelės finansinės grąžos, šio automobilio pažeidimai ir trūkstamos pakabos detalės gali būti per didelė rizika. Tačiau jei esate muscle car entuziastas ir norite ilgalaikio, asmeninio projekto su LT-1 Z/28 RS – šis automobilis gali tapti prasmingu iššūkiu. Bet kokiu atveju būtina įvertinti VIN numerį, salono ir kėbulo originalumą, patikrinti ar variklis tikrai originalus bei preliminariai apskaičiuoti restauracijos kaštus.
Pabaigos mintys
1970 m. Camaro Z/28 RS – įspūdingas radinys klasikinių automobilių entuziastams. Automobilis retas, tad domina kolekcininkus, tačiau jam reikia didelės restauracijos. Tiems, kuriems svarbesnė aistra nei investicinis pelnas, tai galimybė prisiliesti prie tikros „muscle car“ istorijos. Investuotojams reikalingas atsargumas – nebent esate pasiruošę ilgalaikiam ir brangiam projektui dėl galimos aukštos pardavimo kainos ateityje.
Pastaba: visi originalūs vaizdai ir jų vieta išsaugoti, kaip nurodyta šaltinyje.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai