5 Minutės
Kas tai yra
2027 metų Lexus LFR žada tapti markės nauju halo lygio sportiniu automobiliu — netiesioginiu legendinio LFA įpėdiniu. Modelis sujungia dramatiškas proporcijas, hibridizuotą dvigubai turbininį V8 variklį ir dedikuotą GT3 lenktynių programą. Nors Lexus kol kas neskelbia tikslių gamybos apimčių, LFR tikėtina bus mažos serijos flagmanas, kuris pakeltų Lexus į aukščiausią našumo segmentą.
Kodėl tai svarbu
Po daugiau nei dešimtmečio be tikro halo modelio, Lexus ruošiasi grąžinti aukštos klasės sporto ikoną. Tai ypač svarbu kontekste, kai kai kurie tradiciniai sportiniai modeliai mažinami — RC F kupė planuojama nutraukti po 2025 m., hibridinis LC500h jau nutrauktas, o ateitis tokių V8 modelių kaip LC500 ir IS500 F Sport Performance neaiški. Sėkmingas LFR atkurtų gryną orientaciją į našumą ir pasiūlytų entuziastams modernią alternatyvą Europos superautomobiliams.
Caleb Miller | Car and Driver — LFR buvo parodytas kaip Toyota GT koncepcija 2025 m. Goodwood greičio festivalyje.
Dizainas ir platforma
LFR stilistika turėtų būti ryški ir proporcingai dramatiška: ilgas variklio dangtis, platus ratų tarpas ir agresyvūs aerodinaminiai elementai, derantys su flagmano charakteriu. Lexus neatskleidžia galutinės važiuoklės architektūros; stebėtojai prognozuoja arba visiškai naują platformą, arba smarkiai patobulintą TNGA‑L architektūros evoliuciją (panašią į LC500 pagrindą). Aišku viena — Lexus ketina homologuoti lenktynėms parengtą GT3 variantą kartu su gatvine versija, ir tai darys įtaką konstrukcijos bei aerodinamikos sprendimams, orientuotiems į ištvermės lenktynes.

Platforma ir trasos tikslai
GT3 partneris reiškia važiuoklės sutvirtinimą, masės paskirstymo optimizavimą ir modulinės aerodinamikos sprendimų kūrimą, tinkamą tiek gatvei, tiek trasai. Tikėtini pažangūs kompozitai, anglies pluoštas ir pakabos reguliavimas, orientuotas į ištvermės lenktynių reikalavimus, tokius kaip 24 valandų Le Mans ar 24 valandų Daytona.
Variklis ir našumas
Lexus dar nepaskelbė oficialių variklio parametrų, tačiau pramonės signalai linksta prie hibridizuoto dvigubo turbininio V8 sprendinio, o ne natūraliai įpūsto V10 grąžos. V8 hibridas leidžia efektyviau išdėstyti agregatus, užtikrina geresnį sukimo momentą ir trumpesnius apvažiavimo laikus, kartu išlaikant įspūdingą išmetimo garsą bei stiprią tiesinę dinamiką.
Caleb Miller | Car and Driver — Lexus taip pat dirba prie GT3 lenktyninės versijos, parodytos kaip Toyota GT Racing koncepcija Goodwood 2025.
Numatomas variklis ir galia
Galimi techniniai keliai: atnaujinta 5,0 l V8 versija, naudojama RC F, IS500 ir LC500, arba didesnis darbinis tūris, kilęs iš RC F GT3 programos (kur buvo naudojamas 5,4 l variklis). Su dvigubais turbokompresoriais ir hibridine pagalba, realistiškos spėlionės rodo, kad vidaus degimo dalies galia gali viršyti 600 AG, o bendra sistemos galia su elektrine pagalba galėtų artėti prie arba viršyti 800 AG. Sukimo momentas, paleidimo kontrolė ir regeneracinės strategijos bus lemiamos realiam našumui ir rato laikams.
Dizaino detalės ir salonas
LFR tikėtina derins Lexus prabangos atributus su koncentruotu, vairuotojui skirtu salonu. Medžiagos turėtų apimti lengvus kompozitus ir našumo klasės anglies pluoštą kėbulo ir konstrukcijos stiprinimui, kartu su Alcantara, specialiai parengta oda ir preciziška metalo apdaila viduje. Salono išdėstymas turėtų prioritetizuoti ergonomiką tiek keliui, tiek trasai, siūlydamas konfigūruojamus važiavimo režimus, adaptuojamą aerodinamiką ir lenktyninį prietaisų įrengimą kaip standartą arba papildomą įrangą.
Transporto priemonės specifikacijos (numatoma)
- Variklis: Dvigubai turbokompresuotas V8 su hibridine elektra (kištukinės įkrovimo galimybės neaiškios)
- Numatoma bendra galia: 700–900 AG (gamintojo duomenys laukiami)
- Išdėstymas: priekinis‑vidurinis variklis, galiniai varomi arba galimai galiniais prioritetuotas visų varančiųjų ratų sistema dėl traukos
- Važiuoklė: nauja arba smarkiai atnaujinta TNGA‑L architektūra su lenktynėms pritaikytu stiprinimu
- Našumo įranga: adaptuojami amortizatoriai, anglies‑keraminiai stabdžiai, aktyvi aerodinamika
Rinkos pozicionavimas ir kaina
LFR užims aukščiausią Lexus kainų ir ambicijų lygį. Lexus patirtis su LFA — kuri kainavo apie 375 000 USD ir per trejus metus pardavė maždaug 500 vienetų — rodo, kad markė gali sukurti halo modelį, bet galbūt susidurs su klientų suvokimu superautomobilių kainų segmente. Ankstyvos prognozės nurodo pradinę LFR kainą nuo maždaug 250 000 USD konservatyvioje pusėje iki maždaug 550 000 USD už itin aukštos specifikacijos versijas. Galutinė kaina priklausys nuo našumo, medžiagų ir gamybos apimčių.
Konkurentai ir palyginimai
Priklausomai nuo specifikacijų ir kainos, LFR galėtų konkuruoti su vidurinio variklio superautomobiliais, tokiais kaip Ferrari 296 GTB ar McLaren 750S, tačiau realistiškiau jis gali prisijungti prie aukštos klasės GT segmento šalia hibridizuotų kupė, pavyzdžiui, Chevrolet Corvette E‑Ray arba Mercedes‑AMG GT63 S E Performance. LFR priekinio variklio architektūra ir hibridinė pagalba suteiks jam kitokį važiavimo charakterį nei Europos vidurinio variklio konkurentams.
Kas gali nepavykti
Yra tiek komercinių, tiek techninių rizikų. Prabangos pirkėjai gali dvejoti mokėti itin dideles sumas už Lexus ženklą, nepaisant augančio markės prestižo našumo srityje. Techniniu požiūriu didžiausias iššūkis bus suderinti hibridinės sistemos svorio padidėjimą su lenktyninių siekių reikalavimais; tuo pačiu reikia išsaugoti gyvą garsą ir analoginį pojūtį, kurio tikisi daug entuziastų, ir pasiekti konkurencingus rato laikus — tai reikalauja kruopščių kompromisų.
Numatomas pasirodymas ir galutinės mintys
Lexus plačiai laikomas pristatysiančiu serijinį LFR 2027 modelių metų gamai. Toyota sprendimas parodyti maskuojamą prototipą ir Toyota GT koncepciją Goodwood renginyje rodo, kad viešas pristatymas turėtų būti netrukus. Jei Lexus sugebės suderinti prabangos rafinuotumą su lenktynėms tinkamu našumu, LFR galėtų atkurti markės halo statusą ir suteikti pasaulio entuziastams patrauklią alternatyvą hibridinių superautomobilių eroje.
Šaltinis: caranddriver

Komentarai