4 Minutės
Mercedes ir BMW netikėtose variklių derybose
Ilgametės konkurentės Mercedes‑Benz ir BMW, pasirodo, nagrinėja netradicinio pobūdžio bendradarbiavimą: Mercedes galėtų pirkti BMW keturcilindrinius variklius savo kištukinius hibridus (PHEV) ir vidaus degimo automobilių gamai. Vokiečių žurnalas "Manager Magazin" pirmasis pranešė apie šias derybas, kurių BMW viešai nepatvirtino. Jei tai taps realybe, susitarimas reikštų esminį posūkį abiejų ženklų variklių ir pavarų strategijose.
Kodėl Mercedes peržiūri savo variklių strategiją
Mercedes susiduria su susitraukusiomis maržomis ir sumažėjusiomis pardavimų apimtimis šiais metais, todėl vadovybė peržiūri produktų ir gamybos sprendimus. Generalinis direktorius Ola Källenius pripažino automobilių maržų nuosmukį ir perspėjo, kad vien tik sąnaudų mažinimas nekompensuos trūkstamų ar net laiku nepasirodžiusių produktų. Vienas iš netiesioginių veiksnių – padidėjusi vidaus degimo variklių paklausa Mercedes PHEV modeliuose, kuri dabar viršija pirmines prognozes.
Nuo Geely iki BMW: politiniai ir logistiniai veiksniai
Anksčiau Mercedes ieškojo pigesnių keturcilindrinių agregatų iš Geely Kinijoje. Tačiau Kinijoje pagamintų variklių tiekimas tapo politiškai jautrus svarbiose rinkose, pavyzdžiui, JAV, todėl alternatyvūs tiekėjai tapo patrauklesni. Pranešama, kad Mercedes atnaujino derybas su BMW kaip politiškai neutralesniu ir technologiškai patikrintu trumpalaikiu–vidutinio laikotarpio variklių tiekimo variantu.
Kaip galėtų veikti bendradarbiavimas
Pasak pranešimo, diskusijos generalinių direktorių lygiu prasidėjo beveik prieš metus, o techninės abiejų gamintojų komandos nuo to laiko tariamai vertino galimybes. Siūlomas grafikas numato tiekimą apytiksliai nuo 2027 metų, o gamybą galėtų vykdyti gerai įrengta BMW Steyro gamykla Austrijoje – įmonė, kuri 2024 metais pagamino daugiau nei milijoną variklių. Iš pradžių dėmesys sutelktas į BMW benzininius keturcilindrinius variklius; vėliau galimi ir dyzeliniai B47 agregatai bei kitos pavarų dalys.

Gamyba, muito tarifai ir surinkimas JAV
Insideriai teigia, kad svarstoma ir bendra gamyba Jungtinėse Valstijose, siekiant sumažinti muitų poveikį ir atitikti regioninius kilmės reikalavimus. Mercedes atveju tiekimo grandinė JAV galėtų palengvinti variklių naudojimą automobiliuose, parduodamuose Šiaurės Amerikoje, taip pat išvengti politinių komplikacijų, susijusių su Kinijoje pagamintomis dalimis.
Specifikacijos, našumas ir suderinamumas
BMW B48 yra modulinis 2,0 litro turbobenzininis keturcilindrinis variklis, naudojamas įvairiuose BMW modeliuose ir konfigūracijose. Jis žinomas dėl kompaktiškos montavimo galimybės, sklandaus turbinos atsako ir paprastesnės integracijos į hibridines sistemas. Dyzelinė B47 šeima, taip pat modulinė ir panašios darbinės talpos, lieka kandidatė dyzeliniams variantams rinkose, kur jų paklausa išlieka. Abu variklių šeimos projektuotos atitikti šiuolaikinius emisijų ir efektyvumo reikalavimus, todėl jos yra tinkamos Mercedes PHEV pavaroms ir tradiciniams modeliams, kurie vis dar remiasi vidaus degimo agregatais.
Rinkos pozicionavimas ir strateginė įtaka
Mercedes atveju išorinis variklių tiekimas reikštų pragmatišką posūkį: sulėtinti planuotą greitą vidaus degimo technologijos išstūmimą, tuo pačiu užtikrinant, kad įmonė galėtų patenkinti padidėjusią paklausą PHEV segmentui per pereinamąjį laikotarpį link elektrinės mobilumo eros. BMW, tiekdama variklius tiesioginiam konkurentui, užsitikrintų papildomas gamybos apimtis, diversifikuotų pajamas ir pabrėžtų savo reputaciją kaip leading pavarų tiekėją. BMW jau tiekia variklius nuo butikinių markių iki masinės rinkos gamintojų, tokių kaip Toyota ir Land Rover; Mercedes pridėjimas būtų reikšmingas pasiekimas.
Palyginimai ir atviri klausimai
Palyginti su Mercedes pačios variklių programomis, BMW modulinė keturcilindrių architektūra siūlo patikrintą mastelio keičiamumą ir pasaulinį gamybos tinklą. Vis dėlto lieka esminių klausimų: kuriuose Mercedes modeliuose BMW varikliai pasirodys pirmiausia, kiek plačiai bus įtraukti dyzeliniai agregatai ir kokios sutartinės ar ženklinimo sąlygos reglamentuos tiekimą. Jei derybos bus sėkmingos, išsamesnė informacija turėtų paaiškėti artimiausiais mėnesiais.
Iš esmės potencialus šis partnerystės modelis atspindi platesnes pramonės tendencijas: gamintojai vis dažniau linksta prie bendrų pavarų strategijų, siekdami valdyti sąnaudas, reguliavimo sudėtingumą ir kintančią rinkos paklausą, išlaikant konkurencingumą tiek tradicinių vidaus degimo, tiek elektrifikuotų transporto priemonių segmente.
Šaltinis: manager-magazin
            
                
Palikite komentarą