JAV–ES prekybos susitarimas nepasiekė europietiškų automobilių gamintojų lūkesčių

Komentarai
JAV–ES prekybos susitarimas nepasiekė europietiškų automobilių gamintojų lūkesčių

5 Minutės

Prekybos susitarimas nepatenkina Europos automobilių gamintojų

Neseniai paskelbta JAV–ES prekybos žinia išaiškino kelis punktus dėl muitų įvežamiems automobiliams ir automobilių dalims, tačiau ji taip pat atidėjo manytą skubų sumažinimą, kurio tikėjosi daugelis automobilių sektoriaus dalyvių. Vietoje automatinio perskirstymo į 15 proc. tarifą, susitarime numatytas laikinas 27,5 proc. tarifas automobiliams ir dalims, galiosiantis tol, kol Europos Sąjunga nepriims formalios teisės aktų paketo mažinančio muitus tam tikroms JAV pramonės ir žemės ūkio prekėms. Baltųjų rūmų pareigūnas „The New York Times“ sakė, kad teisėkūros veiksmas galėtų įvykti per kelias savaites, tačiau kol kas žemesnis tarifas neįsigalios.

Susitarimo detalės ir politinis kontekstas

Susitarimą liepos 27 d. Škotijoje paskelbė JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen, siekdami išvengti planuoto muitų šuolio nuo rugpjūčio 1 d. Pareigūnai pateikė skirtingas interpretacijas dėl susitarimo apimties: Trumpas akcentavo automobilius ir kitas kategorijas, kai kurių metalų ir vaistų neįtraukiant, o von der Leyen teigė, jog susitarimas apima vaistus, puslaidininkius ir automobilius. Baltųjų rūmų dokumentai patvirtina, kad muitų priemonės apima automobilius ir automobilių dalis, farmacijos produktus ir puslaidininkius.

Muitų struktūra, metalai ir kvotos

Pagal ES pareiškimą, galutinis 15 proc. skaičius yra įskaičiuotas į sektoriui specifinius tarifus ir nebus sudedamas su esamomis įkainomis. Tačiau 50 proc. tarifas plienui, vario ir aliuminiui kol kas išlieka. Von der Leyen nurodė, kad šie metalų muitai bus mažinami ir ateityje valdys kvotų sistema. Taip pat skelbiama, kad susitarime numatytos JAV galimybės vėl padidinti muitus, jei ES nesilaikys tam tikrų investicijų ar pirkimo įsipareigojimų.

Ekonominiai įsipareigojimai ir strateginiai pirkimai

Baltieji rūmai teigia, kad ES sutiko įsigyti už 750 mlrd. USD Amerikos energetikos produktų ir investuoti 600 mlrd. USD JAV iki 2028 m. Pareigūnai taip pat minėjo planuojamus JAV karinės įrangos pirkimus ir išplėstą rinkos prieigą be muito per visus ES narius konkrečioms JAV prekėms.

Poveikis automobiliams, kainoms ir specifikacijoms

Automobilių pirkėjai ir flotės valdytojai turėtų tikėtis prisitaikymo laikotarpio, kol muito statusas liks nenustatytas. Muitai tiesiogiai veikia gamintojo rekomenduojamą mažmeninę kainą (MSRP), dilerių kainodarą ir flotės įsigijimo sąnaudas Europos gamybos modeliams, pvz., BMW X1 ir kitiems kompaktiškiems visureigiams. Praktikoje didesnis tarifas didina atgabenimo savikainą, kas gali sumažinti dilerių maržas arba būti perkeliama pirkėjams per didesnes mažmenines kainas.

Automobilio specifikacijos ir pavaros agregatai

Muitų didėjimas įtakoja gamintojų sprendimus dėl gamybos lokalizacijos, pavaros pasirinkimų ir modelių prieinamumo. Automobilių gamintojai gali spartinti surinkimą arba pavaros agregatų tiekimą Šiaurės Amerikoje toms transporto priemonėms, kurioms reikalingi geri degalų taupymo rodikliai, variklių tūris ar elektrifikuotos pavaros sprendimai, siekdami išvengti muito poveikio. Pavyzdžiui, hibridinės ir akumuliatorinės elektrinės pavaros sistemos su dideliu vietinio turinio lygiu galėtų būti prioritetu, kad būtų sumažintos importo rinkliavos ir puslaidininkių tiekimo grandinės problemos.

Dizainas, našumas ir rinkos pozicionavimas

Dizainas ir našumas lieka pagrindiniais pardavimo argumentais net ir keičiantis muitams. Europos prekės ženklai dažnai konkuruoja šasi derinimu, prabangiomis salonų apdailomis ir išskirtine stilistika; tokie bruožai gali pateisinti kainų priemokas net jei muitai trumpalaikiai didina kaštus. Rinkos pozicionavimas taps labiau niuansuotas: prabangos ir našumo segmentai galbūt geriau atlaikys trumpalaikius muitų pokyčius nei kainai jautrūs kompaktiški ir pradinių prabangos klasių modeliai.

Palyginimai ir konkurencinis poveikis

Lyginant Europos modelius su Šiaurės Amerikoje gaminamais konkurentais, muitai gali pakreipti konkurencinį peizažą. Automobiliai, surinkti Šiaurės Amerikoje ar Meksikoje, arba modeliai su dideliu JAV komponentų kiekiu, susidurs su mažesne muito rizika ir gali tapti patrauklesniems pirkėjams bei flotės operatoriams. Tai gali sustiprinti konkurenciją tokiose segmentuose kaip kompaktiški visureigiai, vidutinio dydžio sedanai ir elektriniai crossoveriai.

Tiekimo grandinė, puslaidininkiai ir dalys

Automobilių dalys ir puslaidininkių prieinamumas išlieka kritiškai svarbūs. Susitarimo įtraukimas dėl puslaidininkių ir automobilių dalių yra reikšmingas, nes lustų trūkumas ir dalių kainų svyravimai tiesiogiai veikia gamybos grafikus, transporto priemonių specifikacijas ir dilerių atsargas. Nuspėjama muitų tvarka padėtų stabilizuoti tiekimo grandinės planavimą ir sumažintų paskatas brangiai draustis atsargų kaupimu.

Kiti žingsniai ir praktiniai patarimai pirkėjams

Artėjant rugpjūčio 1 d. terminui, tikėkitės papildomų paaiškinimų tiek iš Briuselio, tiek iš Vašingtono per artimiausias dienas. Vartotojai ir flotės pirkėjai turėtų atidžiai sekti pranešimus, apsvarstyti pirkimų laiko pasirinkimą ir pasiteirauti dilerystių apie kainų apsaugas ar korekcijas. Automobilių gamintojai greičiausiai reaguos iš naujo įvertindami tiekimo šaltinius ir regioninės gamybos planus, kad apsaugotų pagrindinius modelius nuo muitų svyravimų.

Išvados

JAV–ES prekybos susitarimas užkerta kelią skubiam muitų šuoliui, bet atideda pažadėtą 15 proc. sumažinimą automobiliams ir jų dalims iki tol, kol ES atliks formalų teisėkūros žingsnį. Automobilių entuziastams ir pirkėjams trumpuoju laikotarpiu tai reiškia kainų ir prieinamumo neapibrėžtumą, o ilgalaikį poveikį nulems, kaip greitai įvyks politiniai ir teisiniai žingsniai bei kaip gamintojai pritaikys savo gamybos ir tiekimo grandinių strategijas.

Šaltinis: caranddriver

Palikite komentarą

Komentarai