7 Minutės
Naujai kartai entuziastų Porsche 911 997 serija reiškia vaikystės atvaizdą apie klasikinius vokiečių sportinius automobilius. Todėl bet koks kišimasis į gamyklinį užpakalinėje dalyje montuotą plokščią šešiacilindrį variklį beveik laikomas asmenine provokacija. Vis dėlto čia matome švarų, kuklų 2007 m. Porsche 911 Carrera 4S kabrioletą, pateiktą Bring a Trailer, kuris po galine dangteliu slepia akivaizdžiai ne-Porsche jėgainę. Aplėkę šį kabrioletą ir, išskyrus papildomą Pioneer multimedijos bloką, jį lengvai galima supainioti su originaliu 997. Bet pakėlus užpakalinį dangtį nustebimas akivaizdus — ši 911 turi Honda K24Z variklį vietoje originalaus M97 plokščio šešiacilindrio.
Tai tas „Frankenšteino“ tuningo projektas, kuris suskirsto puristus ir įkaitina statybininkų fantaziją. M97 varikliai, montuoti daugelyje 997 modelių, turi žinomų silpnybių, ypač tarpinio veleno guolių gedimus esant didelėms ridoms arba piktnaudžiavimui. Tokia keitimo operacija apeina šią konkrečią patikimumo miną ir priima kitokį derinimo požiūrį: lengvesnę, aukštomis apsukomis sukimo galią, VTEC charakterį ir plačias tuningo galimybes, įkomponuotas į ikonišką Porsche važiuoklės charakterį.
Kas po užpakaliniu dangčiu
Variklis ir įsiurbimo sistema
Pakeitimu tapo Honda K24Z — ta pati bazinė architektūra, naudota vėlyvojo 2000-ųjų Šiaurės Amerikos Accord ir CR-V modeliuose, vėliau ir Civic Si bei Acura ILX variantuose. Serijiniu pavidalu K24 nėra itin didelės maksimalią galios, bet jis garsėja tvirtais vidiniais komponentais ir plačia aftermarket parama. Šis statinys nuo serijinės būklės nutolęs toli. Pagrindinės variklio dalys ir modifikacijos apima:
- Kalti Wiseco stūmokliai
 - Manley kalti stūmoklių strypai
 - King stūmoklių strypų guoliai
 - Magnio vožtuvų dangtis svorio mažinimui ir estetikai
 - 1,700 cc purkštukai kartu su Bosch didelio srauto kuro pompa
 - Link Extreme atskiras ECU visiškam variklio valdymui
 - Boostlab 58X turbokompresorius priverstiniam įsiurbimui ir reikšmingam galios padidėjimui
 
Sujungus šiuos patobulinimus, K24Z transformuojamas iš rafinuoto OEM keturių cilindrų į turbokompresuotą, didelės galios jėgainę. Vien variklio dalių sąrašas tikriausiai viršija viso Civic Si su K24 serijinės komplektacijos kainą. Skelbime nenurodytas galutinis galingumas, bet konservatyviai vertinant ši konfigūracija greičiausiai duos aukštus šimtus arklio galių ant ratų, atsižvelgiant į kuro sistemą, įsiurbimą ir vidaus patobulinimus.

Važiuoklė, stabdžiai ir pakaba
Stabdymas ir įranga
Kad atitiktų padidėjusią galią, šis 997 naudoja Brembo stabdžių diskus visuose keturiuose kampuose, kas padeda užtikrinti stabdymo galią ir tinkamą šiluminį pajėgumą energingam vairavimui. Brembo įranga yra gamyklinio lygio atnaujinimas, kuris taip pat gerina atsparumą stabdžių nusilpimui trasoje ar siaurų serpantinių kelių sąlygomis.
Pakaba ir įvorės
Po automobilio korpusu savininkas atnaujino pagrindines pakabos įvores ir valdymo svirtis, kad išlaikytų aštrų valdymą ir patikimumą. Darbai apima naujas amortizatorių ir subrėmo įvores, SPC reguliuojamas priekinės ir galinės apatinės valdymo svirtis, papildomas priekinio ir galinio kampo (caster) svirtis bei sustiprintas galines vilkimo svirtes. Šios dalys padeda palaikyti tikslią geometriją apkrovos metu ir leidžia sureguliuoti posūkio geometriją agresyvesniam vairavimui, išsaugant važiavimo kokybę.
Likusi pakabos dalis iš esmės išlikusi originali 997 komplektacijoje, o tai reiškia, kad automobilis vis tiek naudojasi Porsche gamykliniu važiuoklės derinimu, kuris iš pradžių padarė Carrera 4S tokį malonų vairuoti.

Salonas ir išorė
Išvaizda orientuota į „sleeper“ estetiką. Iš tolo automobilis atrodo kaip gerai prižiūrėtas 2007 m. Carrera 4S kabrioletas: klasikinės 997 linijos, kabrioleto stogas ir santūrios detalės. Vienintelis išorinis modifikacijos ženklas yra Pioneer multimedijos blokas priekinėje panelėje; kabina kitaip išlaikyta laikui tinkama 997 juoda oda su Bose garso sistema.
Toks slaptas pristatymas yra sąmoningas. Automobilis atrodo kaip skoningai naudojamas 911, tačiau mechaniniu lygiu jis perprojektuotas taip, kad suteiktų kitokią vairavimo patirtį nei gamyklinė Carrera 4S.
Galia ir vairavimo charakteris
Pakeitus originalų plokščią šešiacilindrį į turbokompresuotą, aukštomis apsukomis dirbantį K24, vairavimo pojūtis gerokai pasikeičia. Palyginti su M97, eilinis K24 turi kitokią sukimo momento kreivę ir galios juostą — VTEC padedamas stiprus pakilimas aukštesnėse apsukose, aštrus akseleratoriaus atsakas ir, su Boostlab turbo, greitas užsukimas bei tvirtas vidurinių apsukų sukimo momentas. K-series variklio lengvumas, palyginti su šešiacilindriu, gali šiek tiek pakeisti svorio pasiskirstymą, nors važiuoklės stiprinimai ir subrėmo įvorės padeda 997 išlaikyti pusiausvyrą.
Iš praktinės pusės ši mašina greičiausiai yra spartesnė nuo stovėjimo ir viduriniame diapazone nei serijinė Carrera 4S, ir gali konkuruoti su ankstyvaisiais 997 Turbo priklausomai nuo galutinio variklio derinimo, turbo dydžio ir transmisijos nuostolių. Ar ji nuolat pranoks gamyklinį 997 Turbo realiose sąlygose priklausys nuo derinimo, traukos, pavarų santykio ir to, kiek sėkmingai konversija integruota su Porsche transmisija ir diferencialu.

Rinkos pozicionavimas ir patrauklumas
Šis 2007 m. Carrera 4S su K24 keitimu užima nišinę vietą kolekcininkų, entuziastų ir tunerio rinkose. Jis patrauklus pirkėjams, kurie mažiau vertina originalumą ir tradicinę Porsche inžineriją, o labiau ieško žaliavos, kūrybiškų galingumo projektų, kuriuose prioritetas — patikimumas, derinimo galimybės ir netradicinis požiūris.
Potencialūs pirkėjai apima:
- Tuneriai, vertinantys K-series platformą dėl plačios aftermarket paramos ir aukštų apsukų pobūdžio
 - Vairuotojai, ieškantys unikalios ir netikėtos trasos ar kalnų savaitgalio mašinos
 - Pirkėjai, vertinantys slaptą „sleeper“ išvaizdą su moderniomis derinimo galimybėmis
 
Priešingai, automobilis tikriausiai atgrąsins puristus ir tradicinius kolekcininkus, vertinančius gamyklinį autentiškumą. Tokie skirtumai tarp išsaugojimo ir modifikacijos Bring a Trailer tipo aukcionuose sukelia aistras ir dažnai traukia stiprius pasiūlymus iš tinkamo pirkėjų segmento.
Palyginimai ir kontekstas
K24 keitimas į 997 yra retenybė, bet nėra be precedentų platesniame automobilių tuningavimo pasaulyje. Populiariausi keitimai vis dar yra Toyota 2JZ ir GM LS serijos varikliai dėl jų darbinio tūrio ir sukimo momento charakteristikos. Tačiau Honda K-series mėgstamas dėl savo aukštų apsukų charakterio ir lengvos konstrukcijos, kas idealiai tinka, kai prioritetas — svorio pasiskirstymas ir vikrumas.
Palyginti su serijiniu 997 Turbo, šis projektas atspindi kitokią filosofiją: vietoje grynos gamyklinės turbinuotos tiesinės galios jis siūlo aukštų apsukų, turbokompresuotą keturių cilindrų konfigūraciją su didžiuliu modifikavimo potencialu ir žaismingu VTEC charakteriu. Palyginimo punktai apima:
- Galios charakteristika: labiau orientuota į aukštas apsukas ir VTEC viršutinę juostą, priešingai nei plokščio šešiacilindrio tolygi sukimo momento paskirstymo
 - Svoris ir pusiausvyra: K24 yra lengvesnis, todėl gali pagerinti valdymą
 - Patikimumas: apeina kai kurias žinomas M97 gedimo priežastis, bet įveda su keitimu susijusias integracijos ir aušinimo klausimų
 
Techninės charakteristikos
- Modelis: 2007 Porsche 911 Carrera 4S Kabrioletas (997 serija)
 - Originalus variklis: Porsche M97 plokščias šešiacilindris (pakeistas)
 - Dabartinis variklis: Honda K24Z su Boostlab 58X turbo ir Link Extreme ECU
 - Įsiurbimas: turbokompresorius, dideli purkštukai (1,700 cc) ir Bosch kuro pompa
 - Vidaus komponentai: Wiseco stūmokliai, Manley šarnyrai, King guoliai
 - Stabdžiai: Brembo diskai priekyje ir gale
 - Pakabos patobulinimai: naujos amortizatorių ir subrėmo įvorės, SPC reguliuojamos valdymo svirtis, kampo svirtys (caster) ir galiniai vilkimo strypai
 - Interjeras: 997 juodos odos salonas su Bose garso sistema ir Pioneer grotuvu
 
Galutinės mintys
Ši Carrera 4S konversija yra modernios tunerio kūrybos pavyzdys, susitikusio su klasikine sportinio automobilio architektūra. Ji pritrauks pirkėjus, kurie nori netikėto pasirodymo pažįstamoje apvalkalo formoje — tikro „sleeper“, kuris atsidengia tik atidžiau apžiūrint. Ar laikysite tai šventvagyste, ar įkvėpta inžinerija, priklauso nuo jūsų prioritetų: originalumo ir perpardavimo vertės arba asmeninės važdinėjimo vertės ir statybos kokybės.
Jei norite sužinoti, ar šis K24 varikliu aprūpintas 997 greičiau įsibėgėja už standartinį 997 Turbo, yra tik vienas galutinis būdas tai patikrinti — padėkite jį ant dinamometro ir į gatvę, tada pateikite pasiūlymą ir sužinokite.
Šaltinis: autoevolution
            
                
Palikite komentarą