3 Minutės
Vandenilio X5 prisijungia prie modelių asortimento
BMW patvirtino planus pasiūlyti kitos kartos X5 variantą su vandenilio kuro elementais, o klientų pardavimai turėtų prasidėti 2028 m. FCEV X5 stovės šalia benzininės, dyzelinės, įkraunamos hibridinės ir akumuliatorinės elektrinės versijų kaip dalis plačiausios iki šiol BMW elektrifikuotų pavarų strategijos. Naujas modelis remiasi eksperimentiniu iX5 Hydrogen bandomuoju automobiliu ir naudoja trečiosios kartos kuro elementų sistemą, sukurtą kartu su Toyota.
Transporto priemonės specifikacijos ir pavaros agregatas
Trečios kartos vandenilio kuro elementų sistema žymi svarbų inžinerinį žingsnį į priekį. Palyginti su iX5 Hydrogen pilotiniu sprendimu, BMW teigia, kad naujoji krūva yra maždaug 25 procentais mažesnė, tuo pačiu pasižyminti didesniu galios tankiu, geresniu efektyvumu ir patogesniu išdėstymu X5 Cluster Architecture CLAR platformoje. Gamybiniai skaičiai galutiniam X5 FCEV vis dar preliminarūs, tačiau iX5 Hydrogen derino 187bhp kuro elementų bloką su 295bhp elektros varikliu ir buferine baterija, kartu suteikdami apie 396bhp ir WLTP nuotolį ~313 mylių iš dviejų 700-bar bakų, talpinančių 6kg vandenilio. BMW nurodė, kad nauja sistema pranoks iX5 Hydrogen pagal nuotolį, galią ir efektyvumą bei naudos modulinį išdėstymą, tinkantį skirtingų tipų automobiliams.
Svarbiausi techniniai duomenys
- Trečios kartos kuro elementų blokas — mažesnis ir didesnės galios tankis
- Modulinė architektūra, leidžianti pritaikyti sprendimą skirtingiems automobiliams
- BMW Energy Master: vandeniliui pritaikytas aukštos įtampos valdiklis
- Vandenilio saugojimas 700 barų slėgiu keliuose bakuose
Dizaino ir salono pakeitimai
G65 kartos X5 prototipų nuotraukos rodo atnaujintą išvaizdą, kuriam įtaką daro artėjantis antros kartos iX3 modelis ant Neue Klasse platformos. Tikėtina, kad pasirodys ryškesni aerodinaminiai elementai ir modeliui specifiniai dizaino akcentai, kurie išskirs penktos kartos X5 iš ankstesnių versijų.

Salonas ir technologijos
Salone BMW atsisakys tradicinių prietaisų skydelių ir pereis prie panoraminės projekuojamos vaizdo sistemos, derinamos su maždaug 17,9 colio plataus ekrano centrinio valdymo sąsaja. Ilgai naudotas iDrive suktukas ko gero bus pašalintas — ateities X5 modeliai daugiausia rėmysis liečiamu ekranu ir pažangia balso valdymo sistema infotainmentui bei automobilio funkcijoms.
Gamyba, komponentai ir diegimas
BMW gamins kuro elementų blokus savo Steyro gamykloje Austrijoje, kur montuojamos naujos linijos ir testavimo įranga. Papildomi vandeniliui specifiniai komponentai, įskaitant BMW Energy Master aukštos įtampos valdiklį, bus gaminami Landshuto gamykloje Vokietijoje. Pirmieji prototipai planuojami surinkti BMW Dingolfingo gamykloje. Pardavimai bus orientuoti į atrinktas rinkas, turinčias tinkamą vandenilio pildymo infrastruktūrą, o ne į visuotinius masinius pardavimus.
Rinkos pozicionavimas ir palyginimas
X5 FCEV skirtas pirkėjams ir automobilių parkams, kuriems svarbus greitas pildymas ir didelis nuotolis kartu su nulinėmis išmetamosiomis išmetamosiomis dujomis, palyginti su akumuliatoriniais elektriniais automobiliais, kuriems įkrovimas užtrunka ilgiau. Palyginti su iX5 Hydrogen pilotu, gamybinis FCEV siekia būti kompaktiškesnis, galingesnis ir efektyvesnis, tuo pačiu naudodamas modulinį kuro elementų dizainą, kad būtų pritaikomas platesniam BMW būsimų vandenilio modelių spektrui. BMW pozicionuoja vandenilinį X5 kaip papildomą nulinės emisijos pasirinkimą šalia BEV ir įkraunami hibridų, o ne tiesioginę jų pakaitą.
Ką tai reiškia pirkėjams ir platesnei rinkai
Gamybinio vandenilio X5 atsiradimas 2028 m. praplės pasirinkimą prestižinių SUV segmentuose tiems vartotojams, kurie turi prieigą prie vandenilio pildymo stočių. Tai taip pat pabrėžia BMW strategiją plėtoti kelis elektrifikuotus pavaros variantus lygiagrečiai, leidžiant prekės ženklui aptarnauti įvairias rinkas ir naudojimo atvejus, kol infrastruktūra vystysis.
Šaltinis: autocar.co

Komentarai